ועדת הכספים אישרה את הגדלת תקציב המטוס והנסיעות של רה"מ ב-60 מיליון שקל

עוד אישרה ועדת הכספים הבוקר הגדלת תקציב נסיעות נתניהו לחו"ל בסך 48 מיליון שקל וזאת "עקב הגידול במספר הנסיעות לעומת השנים הקודמות" • בנוסף, אושר תקציב מיוחד לתחזוקה וטיפולים בסך 30 מיליון שקל מדי שנה • 14 מיליון שקל נוספו לתקציב אבטחת ראש הממשלה

ועדת הכספים בראשות ח"כ משה גפני (יהדות התורה) אישרה הבוקר את בקשת משרד האוצר להגדיל את התקציב לשימוש מטוס ראש הממשלה נתניהו ב-60 מיליון שקל.

בסוף 2015 אושר תקציב בסך 400 מיליון שקל לרכש מטוס ואביזרים. בנוסף אושר תקציב מיוחד לתחזוקה וטיפולים בסך 30 מיליון שקל מדי שנה.

אושר: הגדלת תקציב המטוס והנסיעות של רה"מ ב-108 מיליון שקל

המטרה הייתה הפסקת חכירת מטוס מאל על ומעבר לסידור פחות יקר, כאשר עם ריבוי הנסיעות של נתניהו, המשמש גם כשר החוץ, נסיעותיו יהיו במטוס בבעלות המדינה.

עוד אישרה ועדת הכספים הבוקר הגדלת תקציב נסיעות נתניהו לחו"ל בסך 48 מיליון שקל וזאת "עקב הגידול במספר הנסיעות לעומת השנים הקודמות", כפי שנאמר בלשון ההצעה.

בנוסף תקציב אבטחת נתניהו הוגדל ב-14 מיליון שקל. לוועדה הוסבר כי "תקציב האבטחה מיועד לשמש לאבטחת ראש הממשלה בכל האירועים שבהם הוא משתתף מחוץ למשרדו, כמו הקמת מחסומים והעסקת מאבטחים וסדרנים. בנוסף התקציב מיועד לאבטחת המשלחות מחו"ל המגיעות לארץ".

אחרי הצבעה ראשונית שהסתיימה ברוב של שישה חברי כנסת נגד שישה, ביקשו חברי הכנסת של המחנה הציוני ריוויזה וזו נדחתה ברוב של 7 נגד 5.

ח"כ סתיו שפיר (המחנה הציוני) הוצאה מהדיון, בנושא ההעברות התקציביות אחרי שדרשה תשובות. לפני שהיא הוצאה היא אמרה: "מאות מיליוני שקלים נלקחים מהחינוך, מהרווחה ומאוכלוסיות מוחלשות לטובת שיפור תנאי המחיה של הקיסר העליון, ראש הממשלה, ומשפחתו. אלה סדרי העדיפויות של מי שקרא לתושבי קרית שמונה 'משועממים', ושמחרים את יישובי עוטף עזה כשהם תחת מתקפה. ממשלה רצינית לא היתה מתייחסת כך לכספי המסים".