#MeToo באנדר ארמור: החברה לא תממן לעובדים ביקורים במועדוני חשפנות

עובדים ומנהלים בחברת ביגוד הספורט נהגו במשך שנים ללכת למועדוני חשפנות אחרי אירועים של החברה

יו“ר ומנכ“ל אנדר ארמור, קווין פלנק./ צילום: רויטרס Steve Marcus ,
יו“ר ומנכ“ל אנדר ארמור, קווין פלנק./ צילום: רויטרס Steve Marcus ,

עובדי חברת הלבשת הספורט האמריקאית אנדר ארמור קיבלו מוקדם יותר השנה אי-מייל ששינה מסורת מקובלת בחברה: הם כבר לא יכולים לחייב את כרטיסי האשראי של החברה בביקורים במועדוני חשפנות.

במשך שנים נהגו מנהלים ועובדים בחברה, כולל היו"ר והמנכ"ל קווין פלנק, ללכת עם ספורטאים ועם עובדים אחרים למועדוני עירום אחרי אירועים של החברה או אירועי ספורט. החברה מימנה את הביקורים הללו של רבים מהעובדים, מסרו גורמים יודעי דבר.

I25
 I25

לפי עובדים ובכירים בחברה בעבר ובהווה, אותם ביקורים במועדוני סטריפטיז נתפסו על ידי עובדות בחברה כמשפילים כלפיהן. כמה בכירים בחברה התנהגו באופן לא ראוי לנשים שעבדו תחתיהם. נשים הוזמנו לאירוע שנתי של החברה על סמך המראה המושך שלהן לטובת המוזמנים הגברים.

בתשובה לשאלות ה"וול סטריט ג'ורנל" על המקרים הללו ועל התרבות של החברה, המנכ"ל פלנק מסר בהודעה: "לאנשי הצוות שלנו מגיע לעבוד בסביבה מכבדת ומעצימה. אנחנו מאמינים שישנו אי-שוויון מערכתי במקום העבודה בעולם, וננצל את הרגע הזה כדי להאיץ את השינוי התרבותי המשמעותי שכבר התחיל באנדר ארמור. אנחנו יכולים להשתפר, ונשתפר".

החברה הזו, המעסיקה כ-14,000 איש ואשה, אינה היחידה שמתמודדת עם הבעיות של התייחסות לנשים במקום העבודה, בייחוד מאז עליית תנועת #MeToo בשנה שעברה.

קלי מקורמיק, סגנית נשיא בכירה לתקשורת תאגידית באנדר ארמור, מסרה שהחברה אינה עוצמת עין מול שימוש בבידור גברי לעשיית עסקים, וכי המנכ"ל פלנק אינו עושה עסקים במועדוני חשפניות או משתמש בכספים של החברה במקומות כאלו.

פלנק, בן 46, לשעבר שחקן פוטבול באוניברסיטת מרילנד, מכהן כמנכ"ל מאז שהוא הקים את אנדר ארמור ב-1996 עם חולצה סופגת זיעה. החברה צמחה במהירות למותג עולמי עם מכירות בסך כ-5 מיליארד דולר בשנה שעברה, ורשימה מכובדת של נותני חסות, כולל סטף קרי, ממצטייני ליגת NBA, שחקן הגולף ג'ורדן ספית וגולשת הסקי לינדזי וון.

לאורך הדרך הזו, אומרים בכירים בעבר ובהווה, תפקידים בכירים רבים במטה החברה בבולטימור הוחזקו על ידי חברים של פלנק, וכמה נשים חשו שאין להן סיכוי הוגן לקידום בחברה.

"לתעשייה הזו יש בעיה, אבל אנדר ארמור היא באמת חברה אנמית מבחינה תרבותית", אמר דרו גריר, סגן נשיא לשעבר באנדר ארמור שעבד לפני כן בנייקי 14 שנים, לדבריו. הוא היה אחד השחורים הבודדים בתפקיד בכיר בחברה ב-2015, ופרש אחרי שישה חודשי עבודה בלבד.

אחד העובדים הראשונים בחברה היה סקוט פלנק, אחיו של המייסד, שהיה בכיר עד שהוא עזב ב-2012 על רקע אשמות בהתנהגות מינית לא ראויה, לפי אנשים יודעי דבר. באותה עת, אנדר ארמור מסרה שהוא פרש כסגן נשיא לפיתוח עסקי כדי להתמקד בנדל"ן של החברה ובנדבנות שלה.

קיפ פולקס, המייסד השני של אנדר ארמור ומנהל ותיק בה, ניהל קשר רומנטי עם עובדת כפופה לו, והפר בכך את מדיניות החברה, מסר אדם יודע דבר. החברה גילתה זאת אחרי שהוא דיווח על כך למחלקת משאבי האנוש שלה.

פולקס פרש מתפקידו כמנהל מוצר ראשי ומונה ליועץ אסטרטגי במאי 2017, כשהוא ממשיך להיות כפוף לפלנק המנכ"ל. החברה לא הסבירה את השינוי, שצוין בדיווח לרשות ניירות הערך. באוקטובר 2017 פולקס עזב את החברה, לשנת שבתון.

"התייחסנו להאשמות הרציניות הללו בעבר, ונמשיך לטפל בהתנהגות שמפירה את המדיניות שלנו במקום העבודה", מסרה מקורמיק. "פולקס וסקוט פלנק כבר אינם עובדים אצלנו, ואין לנו תגובה נוספת".

עובדים לשעבר אומרים שאירוע שנתי אחד הדגים במיוחד כמה מהבעיות באנדר ארמור. קווין פלנק אירח זה כמה שנים מסיבה לבכירים בחברה, ספורטאים ואח"מים נוספים בחוות הסוסים שלו במרילנד, ערב מרוץ הסוסים המסורתי של מרילנד, Preakness Stakes.

למרות שההזמנות היו בדרך כלל מוגבלות למנהלים, מארגני המסיבה הזמינו גם עובדות אטרקטיביות שימצאו חן בעיני האורחים הגברים, לפי עובדים לשעבר - נוהג שמנהלי האירוע כינו "למלא את הבריכה". כמה ממשתתפי האירוע בשנה שעברה חשו שלא בנוח מפני שהחברה הביאה רקדניות גו-גו במכנסונים קצרים ומחוכים.

פלנק לא אירח את המסיבה במאי השנה. "התיאור הזה אינו משקף את האופי המכובד של מסיבת Preakness השנתית, שכוללת מועדוני רכיבה, שותפים, ספורטאים ואישי ציבור", מסרה מקורמיק.

לפי החברה, נשים מהוות כמעט ממחצית כוח העבודה שלה, וממלאות שליש ממשרות ניהול המחלקות ומעליהן.

בחודש שעבר מסרה האשה היחידה בסוויטת המנהלים בחברה, מנהלת משאבי האנוש קרי צ'נדלר, שהיא עוזבת כדי להצטרף לאנדבור, חברת ספורט ובידור. אנדר ארמור מסרה לעיתון שגם המחליפה של צ'נדלר במשאבי אנוש תהיה אשה.

כמה בכירות נוספות עזבו את אנדר ארמור בשנה האחרונה, כולל סוזי מקייב, שהייתה סגנית נשיא בכירה לקמעונאות עולמית, ואדריאן לופטון, סגנית נשיא לניהול מותגים עולמי.