קבוצת אבנון תקים חממה טכנולוגית בסינגפור בהשקעה של 20 מיליון דולר

החממה תוקם בשיתוף עם קבוצת JCS הסינגפורית בתחום הסייבר • היועץ הטכנולוגי לחממה יהיה ראש רשות הסייבר לשעבר בוקי כרמלי

תומר אבנון / צילום: ערן פלר
תומר אבנון / צילום: ערן פלר

קבוצת אבנון הפועלת בתחום ביטחון הפנים, הכריזה על הקמת חממה טכנולוגית שתארח בשנתיים הקרובות 10 חברות סייבר ישראליות בהשקעה של 20 מיליון דולר. החממה תפעל בשיתוף פעולה עם קבוצת JCS מסינגפור, המתמחה בין השאר בתחומי הסייבר והחלל.

מטרת החממה היא להשקיע בחברות אשר נמצאות בשלב הרעיון ולהביאן לשלב הוכחת יכולת ובדיקת התכנות אצל לקוחות ראשוניים.

לדברי הקבוצה, בראשות תומר אבנון, החברות שייבחרו לתכנית, יקבלו בנוסף להשקעה ראשונית את כל שירותי החממה הנלווים מתוך מטרה להביאן לצמיחה מהירה. לדברי הקבוצה, נוסף למימון כספי, יקבלו החברות שייבחרו גם ליווי צמוד וייעוץ ליזמים בתחילת דרכם, גיוס עובדים, סיוע בבניית החברה והנהלתה, ביצוע סקרי שוק ובאיתור לקוחות ראשונים, סיוע במחקר ופיתוח, וחיבור עם גורמי אקדמיה מאוניברסיטאות גדולות ומהמדען הראשי בסינגפור.

היועץ הטכנולוגי לחממה יהיה ראש רשות הסייבר לשעבר בוקי כרמלי, שהסביר בשיחה עם "גלובס" כי "מזרח אסיה משופעת הן בטכנולוגיה והן בהון שמחפש טכנולוגיה. לסינגפור יש ערך משמעותי כי היא האב פיננסי כלכלי חזק בגזרה הזאת שכוללת גם את יפן, תאילנד, והונג קונג. מהצד השני הסינגפורים מקבלים נגישות לטכנולוגיות ישראליות שאחרת היו הולכות לאירופה או לארה"ב".

בוקי כרמלי / צילום: חן גלילי
 בוקי כרמלי / צילום: חן גלילי

כרמלי ציין כי מוטיבציה נוספת של הסינגפורים בחיבור עם סטארטאפים מישראל היא התרבות העסקית המשלימה - "תרבות הגמישה שמאפיינת את ישראל לעומת התפיסה הסינגפורית הדידקטית, מונחית המשמעת והמתודולוגית".