קונטיפי גייסה 11 מיליון דולר לקידום מוצר לצניחת איברים במערכת הרביה הנשית

החברה דיווחה כי הגיוס מקרב אותה להשלמת הפיתוח של המוצר • הגיוס בוצע ממשקיעים חדשים לצד המשקיעים הוותיקים: מייסד החברה ד"ר אילן זיו, משקיע הביומד זאב ברונפלד, בוריס קרסני, חברת קפיטל פוינט וחברת ניאופארם

חברת קונטיפי מדיקל (ConTipi Medical) שפיתחה מכשיר למניעת צניחת איברים במערכת הרביה הנשית, השלימה גיוס של 3 מיליון דולר אשר מביא את סך כל הגיוסים שלה לפעילותה סביב המוצר החדש ל-11 מיליון דולר. הגיוס בוצע ממשקיעים חדשים לצד המשקיעים הוותיקים: מייסד החברה ד"ר אילן זיו, משקיע הביומד זאב ברונפלד, בוריס קרסני, חברת קפיטל פוינט וחברת ניאופארם.

לדברי החברה, הגיוס מקרב אותה להשלמת הפיתוח של המוצר.

קונטיפי מדיקל היא חברת-המשך ל-Contipi Ltd, שעסקה בתחומים שונים ונמכרה ב-90 מיליון דולר לחברת קימברלי קלארק. קומטיפי Ltd פיתחה מוצר חד פעמי דמוי-טמפון למניעת בריחת שתן. לאחר שהיא נמכרה, הוקמה קונטיפי החדשה על ידי פחות-או-יותר אותו צוות ואותם המשקיעים, כדי להמשיך לפתח את קו המוצרים שנולד בחברה המקורית.

המוצר המוביל של קונטיפי מדיקל, נועד כאמור לטפל בצניחת איברים. זו בעיה יותר חמורה מאשר בריחת שתן, אשר הטיפול בה מחייב אבחון רופא. אולם, כמו במקרה של המוצר הראשון של קונטיפי, המוצר לבריחת שתן שעל בסיסו נמכרה החברה, גם במקרה הזו החברה מקווה לפתח מוצר שנשים מטפלות באמצעותו בעצמן.

הטיפול הקיים לצניחת איברים הוא להחדיר בניתוח רשת שתומכת באיברים. אלא שהרשת בעצמה מעוגנת לרקמה שהיא לא חזקה, ועלולה ליצור נזק לאותה רקמה.

לחילופין ניתן להשתמש במוצר בשם, פסארי - מעין טבעת גומי בנרתיק שהאיברים נשענים עליה. הבעיה היא שקשה להחדיר ולהוציא את המוצר ללא עזרת רופא, ולכן מחליפים אותו בכל שלושה חודשים.

הפתרון של קונטיפי לבעיה זו נראה מבחוץ דומה לפתרון שלה לבריחת שתן: מוצר דמוי טמפון מוחדר לנרתיק ושם הוא מתרחב לטבעת תומכת. כך, מרגע קבלת המרשם יכולה המטופלת לתפעל את המוצר בעצמה. "המוצר יכול להיות בנרתיק עד 7 ימים. מוציאים מתי שרוצים כדי לקיים יחסי מין", אומר זיו.

המוצר כבר מאושר לשיווק באירופה ונמצא בתהליך ניסויים מול ה-FDA. לקונטיפי מוצרים נוספים שהיא אינה חושפת עדיין, והיא צפויה לפתח אותם אחרי שהמוצר הזה יימכר או ימוסחר מול חברת שיווק.