הותר ה"פלונטר" בבית יורוקום: ישראל קנדה תרכוש 86% מהבניין ב-110 מיליון שקל

החברה כבר חתמה ביוני על עסקה לרכישת חלקו של בנק דיסקונט בבניין, הסמוך למתחם הבורסה ברמת-גן, אבל בחודש שעבר העסקה נתקעה בעקבות בקשה שהגישה חברת מימושים, בעלת זכויות מיעוט, לצו מניעה זמני • כעת חתמה ישראל קנדה על הסכם לרכישת זכויותיה של מימושים בנכס

אסי טוכמאייר וברק רוזן / צילום : חן גלילי
אסי טוכמאייר וברק רוזן / צילום : חן גלילי

חברת ישראל קנדה  של ברק רוזן ואסי טוכמאייר ממשיכה להתקדם עם השתלטותה על נכסי חברת יורוקום, הנמצאת בכינוס נכסים: הבוקר עדכנה על פתרון ל"פלונטר" שנוצר לה בעסקה לרכישת זכויות ב"בית יורוקום", הסמוך למתחם הבורסה ברמת-גן, שיאפשר לה להחזיק בעיקר הזכויות על הנכס (86%). מניית ישראל קנדה הגיבה בחיוב לעדכון בנושא.

ישראל קנדה כבר חתמה בחודש יוני מול כונס הנכסים ובנק דיסקונט על הסכם לרכישת 57% מהזכויות ב"בית יורוקום", תמורת 66 מיליון שקל - לאחר שיורוקום, לשעבר בבעלות שאול אלוביץ', לא עמדה בהתחייבויותיה כלפי הבנק. בחודש שעבר העסקה "עלתה על שרטון" בעקבות הגשת בקשה לביהמ"ש המחוזי בתל-אביב לצו מניעה זמני לעסקה, על-ידי אחד מבעלי זכויות המיעוט, באמצעות עו"ד חגי הלוי.

כעת עדכנה ישראל קנדה כי חתמה עם אותו בעל זכויות, חברת "מימושים", על הסכם לרכישת זכויותיה של מימושים בנכס, כ-26%, תמורת כ-39 מיליון שקל, וכנגד קבלת ויתור מלא מחברת מימושים וסילוק פנייתה לביהמ"ש, שמאפשר גם את רכישת חלקו של בנק דיסקונט בנכס. במסגרת העסקה כבר הפקידה ישראל קנדה 4 מיליון שקל בידי נאמן, ואת יתרת הסכום תשלם בהמשך "כנגד מסירת החזקה בממכר".

עו"ד אריאל יונגר ייצג את מימושים בעסקת המכר, וככל הידוע היא צפויה ליהנות מהמכירה מרווח המוערך בכ-9 מיליון שקל, וזאת כחצי שנה לאחר שנכנסה לשותפות בנכס. ההסכם בין הצדדים יוגש לביהמ"ש כדי שיקבל תוקף של פסק דין.

ככל הידוע, מימושים פועלת כבר כעשור בתחום הנדל"ן, ובשנים האחרונות הפכה לשחקנית משמעותית בענף בירושלים, עם מעורבות בהקמת דירות בהיקפים נרחבים ושטחים מסחריים.

ההסכם של ישראל קנדה כולל גם רכישת כ-3% נוספים מהזכויות ב"בית יורוקום" ממחזיק זכויות נוסף הקשור לחברת מימושים, תמורת כ-4 מיליון שקל, וההסכם מולו צפוי להיחתם תוך שבוע, בנוסח דומה לזה שנחתם מול מימושים, כך שבסופו של דבר ההשקעה של ישראל קנדה תסתכם בכ-110 מיליון שקל, תמורת כ-86% מהזכויות על הנכס.

הנכס הנרכש, הממוקם ברחוב דב פרידמן מספרים 2 ו-4 ברמת-גן, בשטח של כ-2,000 מ"ר, כולל היום בניין משרדים בן ארבע קומות, המשמש את הנהלת קבוצת יורוקום. השטח הנרכש מגלם אפסייד משמעותי, משום שעל פי התוכניות, ניתן להקים עליו מגדל משרדים בשטח של 30 קומות, וככל הידוע, ישראל קנדה מעוניינת להגדילו עד ל-50 קומות.

מו"מ לרכישת פרויקט מידטאון

נוסף על בית יורוקום, ישראל קנדה פועלת כבר כמה חודשים לרכישת חלקה של יורוקום נדל"ן בפרויקט מידטאון בת"א (37.5%), ובימים האחרונים עדכנה על מו"מ שהיא מנהלת להשקעה של כ-150 מיליון שקל תמורת נתח זכויות זה.

מדובר בפרויקט של שני מגדלים - אחד למשרדים ואחד למגורים - הממוקם בדרך בגין (סמוך לשדרות שאול המלך) שבמרכז תל-אביב, והוא נחשב לאחד הפרויקטים הבולטים של ישראל קנדה, המחזיקה בו כיום נתח דומה לזה של יורוקום (37.5%).

כבר באפריל פנתה החברה, יחד עם חברת אלקטרה, השותפה הנוספת בפרויקט, לביהמ"ש, בבקשה לקבלת סעד הצהרתי, שלפיו הן זכאיות לרכוש את החזקותיה של יורוקום נדל"ן בנכס.

מלבד נכסיה של יורוקום פועלת ישראל קנדה להרחבת פעילותה גם בגזרות נוספות, ובתחילת השבוע עדכנה על רכישת מבנים וקרקע באזור התעשייה הצפוני של נתניה, מידיה של חברת הנדל"ן המניב דורסל, תמורת 134 מיליון שקל.

עיקר פעילותה של ישראל קנדה מתרכז בהקמת פרויקטים למגורים ובניהול קבוצות רכישה בלב גוש דן, ובשנים האחרונות היא אחת מהחברות הבולטות בתחום. החברה נסחרת בבורסה בשווי של כ-750 מיליון שקל, אחרי שמתחילת השנה ועד הבוקר נחלשה מנייתה בכ-20%.