שקד: "אני לא הייתי רוצה לשאת בתפקיד של ייעוץ משפטי לממשלה"

שרת המשפטים בכנס חיפה למשפט: "כל מי ששמע את הטקסט של המשנה ליועמ"ש דינה זילבר, יודע שזה היה טקסט פוליטי שלא עסק בהצעת החוק עליה דיברנו" • על המלצות המשטרה בתיק הצוללות: "צריך להיעזר בסבלנות ולחכות להחלטת הפרקליטות" • "כנראה שאפי נוה לא ישתתף בישיבה הקרובה של הוועדה לבחירת שופטים"

שרת המשפטים איילת שקד / צילום: שאטרסטוק, א.ס.א.פ קריאייטיב
שרת המשפטים איילת שקד / צילום: שאטרסטוק, א.ס.א.פ קריאייטיב

"אני לא הייתי רוצה לשאת בתפקיד של ייעוץ משפטי לממשלה. אם הייתי יועצת משפטית לממשלה בתקופת הסכמי אוסלו, הייתי עוזבת. בן אדם צריך להחליט אם הוא חלק מהייעוץ הציבורי או שהוא פוליטיקאי. כל מי ששמע את הטקסט של (המשנה ליועמ"ש) דינה זילבר, יודע שזה היה טקסט פוליטי שלא עסק בהצעת החוק עליה דיברנו" - כך אמרה היום (ה') שרת המשפטים, איילת שקד, בכנס חיפה למשפט באוניברסיטת חיפה.

שקד הזהירה כי "צריך מאוד להיזהר מפוליטיזציה של הייעוץ המשפטי. הייעוץ המשפטי במדינה שלנו צריך להיות מקצועי, וכשיועץ משפטי מחליט לשאת נאומים פוליטיים, ועוד בכנסת - זה תהליך מסוכן שפוגע קשות בדרג הנבחר".

המנחה, תמר אלמוג מתאגיד השידור "כאן", ביקשה משקד להגיב להמלצות המשטרה בתיק הצוללות (תיק 3000). "אני חושבת שצריך להיעזר בסבלנות ולחכות להחלטת הפרקליטות בתיק הצוללות", אמרה.

לדברי שרת המשפטים, "שר הביטחון, אביגדור ליברמן, אמר לי לפני כמה חודשים שבכוונתו להקים ועדה פנים-משרדית שתבדוק את כל נושא הרכש הביטחוני. יכול להיות שבמשך הרבה שנים לא שמנו לב לתהליכים, וזה אולי הזמן לנצל את הפרשה לבדק-בית".

יצוין כי שקד דיברה כשעתיים אחרי שפורסמו המלצות המשטרה בתיק הצוללות. 

עוד אמרה שרת המשפטים בכנס: "כנראה שאפי נוה (יו"ר לשכת עורכי הדין) לא ישתתף בישיבה הקרובה של הוועדה לבחירת שופטים. הוא השעה את עצמו ובקרוב יוזמן לשימוע. אני לא אוהבת שגוזרים דינו של אדם בתחילתן של ראיות. אני רוצה להמתין בסבלנות להחלטת פרקליט המדינה בעניין נוה".