למרות ההאטה בנדל"ן: אפריקה מגורים רשמה יציבות ברווח ברבעון השלישי

למרות ההאטה בנדל"ן, אפריקה מגורים רשמה יציבות ברווח ברבעון השלישי ומנגד ירידה בכמות הדירות שמכרה החברה • החברה מכרה, ביחד עם שותפיה, 84 יחידות דיור במהלך הרבעון בהיקף כספי של כ-165 מיליון שקל • המניה עולה לאחר פרסום הדוחות

אורן הוד מנכ"ל אפריקה מגורים /  צילום: כרמל שירן
אורן הוד מנכ"ל אפריקה מגורים / צילום: כרמל שירן

בדומה לחברות אחרות בתחום הנדל"ן למגורים, גם אפריקה מגורים  נפגעה ברבעון השלישי השנה מהאטה בשוק שהתבטאה בירידה בכמות הדירות שמכרה החברה. עם זאת, החברה מצליחה בינתיים להתמודד יפה עם ההאטה, מה שמתבטא בשיעורי הרווחיות שלה שנותרו גבוהים ואף השתפרו.

אפריקה מגורים תוצאות רבעון שלישי
 אפריקה מגורים תוצאות רבעון שלישי

החברה מכרה, ביחד עם שותפיה, 84 יחידות דיור במהלך הרבעון בהיקף כספי של כ-165 מיליון שקל (חלק החברה כ-150 מיליון שקל) , לעומת 109 יחידות ברבעון המקביל אשתקד, בהיקף של כ-208 מיליון שקל (חלק החברה כ-200 מיליון שקל).

בסך הכל הסתכמו הכנסות אפריקה מגורים ברבעון בכ-232 מיליון שקל, ירידה של 11.8% לעומת הרבעון המקביל אשתקד, כשההכנסות ממכירת דירות הצטמקו ב-9% לרמה של כ-223 מיליון שקל. הרווח הגולמי, עם זאת, רשם ירידה מתונה של כ-2% בלבד לרמה של 46.5 מיליון שקל, כששיעור הרווח הגולמי ממכירת דירות אף גדל ב-3% לעומת הרבעון המקביל והגיע לכ-21%.

בשורה התחתונה הציגה החברה רווח נקי של 21.6 מיליון שקל, ירידה של 70% לעומת הרבעון המקביל, בו נרשם רווח חד פעמי של כ-57 מיליון שקל. בנטרול אירועים חד פעמיים נרשמה יציבות ברווח הנקי.

בסיכום תשעת החודשים הראשונים של השנה רשמה אפריקה מגורים הכנסות של כ-759 מיליון שקל, צמיחה של 14% לעומת התקופה המקבילה ב-2017. במקביל, החברה מכרה 396 יח"ד בהיקף כספי של כ-724 מיליון שקל 270 יח"ד בתקופה המקבילה אשתקד בהיקף של כ-562 מיליון שקל, עלייה של 29%.

ברווח הגולמי מתחילת השנה נרשמה עלייה של 10% לרמה של כ-132 מיליון שקל ובשורה התחתונה הציגה החברה רווח נקי של כ-53 מיליון שקל, ירידה של 52% לעומת התקופה המקבילה.

עוד מעדכנים באפריקה מגורים כי נכון לסוף ספטמבר השנה 2,101 יח"ד נמצאות בתהליכי ביצוע ובשיווק בלמעלה מ-20 אתרים ברחבי הארץ, מתוכן נמכרו 1,284 יח"ד בשווי של כ-2.2 מיליארד שקל, כ-2 מיליון שקל ליחידת דיור (כולל מע"מ).

מניית אפריקה מגורים מגיבה לפרסום הדוחות בקפיצה של 5%. בשנה האחרונה רשמה המניה ירידה של אחוזים בודדים ושוויה של החברה בבורסה הגיע לכ-805 מיליון שקל.

במקביל לפרסום הדוחות הודיעה החברה כי הדירקטוריון החליט למנות את מיכה קליין, המכהן כמשנה למנכ"ל אורן הוד, למנכ"ל החברה. זאת, בכפוף להשלמת הסדר החוב בחברה האם אפריקה ישראל, לאחר שבחודש אוגוסט השנה החליט הוד לקבל את הצעתו של בעל השליטה החדש בקבוצה, מוטי בן משה, להתמנות לתפקיד מנכ"ל אלון ריבוע כחול.

הוד ציין היום כי "זהו רבעון נוסף בו החברה מציגה תוצאות טובות ויציבות, חרף אי הוודאות הקיימת בענף הנדל"ן למגורים. אנו רואים בכך עדות נוספת לעוצמתה של החברה הנובעת מהאסטרטגיה העסקית שלה לגוון את פעילותה על פני ארבעה תחומים עיקריים: יזמות למגורים במסגרת מותג "סביונים", התחדשות עירונית במסגרת המותג "סביוני העיר" אשר ממשיכה לצמוח במהירות, פעילות הדיור להשכרה ארוכת טווח וכמובן מחיר למשתכן".