ענקית חללי העבודה WeWork מדווחת על תוצאות הרבעון: ממשיכה לצמוח - אבל גם לצבור הפסדים

WeWork הכפילה את הכנסותיה ברבעון השלישי, אך ההפסד ב-EBITDA המתואם העמיק ל-168 מיליון דולר • ההפסד בשורה התחתונה הסתכם ב-400 מיליון דולר, לעומת 160 מיליון דולר ברבעון המקביל • התאגיד היפני סופטבנק השקיע עוד 3 מיליארד דולר בחברה של אדם נוימן לפי שווי של 42 מיליארד דולר

אדם נוימן / צילום:  רויטרס
אדם נוימן / צילום: רויטרס

ענקית חללי העבודה המשותפים WeWork פרסמה היום (ג') את תוצאותיה לרבעון השלישי של השנה מהם עולה כי החברה הכפילה את הכנסותיה לעומת הרבעון המקביל, לרמה של כ-482 מיליון דולר והגיעה במהלך ספטמבר לקצב הכנסות שנתי של כ-2 מיליארד דולר.

החברה, שהוקמה לפני כ-8 שנים על ידי היזם הישראלי אדם נוימן (שמכהן כמנכ"ל החברה), הכפילה גם את הרווח התפעולי התזרימי (EBITDA) ללא הוצאות לצורך השקעות במנועי צמיחה ברבעון לרמה של כ-41 מיליון דולר. עם זאת, ה-EBITDA המתואם הכולל היה שלילי ברבעון ברמה של 168 מיליון דולר, לעומת EBITDA שלילי של 45 מיליון דולר ברבעון המקביל, שכן החברה ממשיכה להוציא סכומי כסף גדולים על פיתוח עסקי, שיווק ומכירות, הנחות לשוכרים ומנויים חדשים וסעיפים נוספים. בשורה התחתונה הציגה החברה הפסד נקי של כ-400 מיליון דולר, לעומת הפסד נקי של כ-160 מיליון דולר ברבעון המקביל אשתקד.

בסיכום תשעת החודשים הראשונים של השנה רשמה החברה הכנסות של כ-1.25 מיליארד דולר, צמיחה של 96% לעומת התקופה המקבילה, אולם ה-EBITDA המתואם הכולל היה שלילי ברמה של 416 מיליון דולר, לעומת EBITDA שלילי של 108 מיליון דולר בלבד בתקופה המקבילה.

ל-WeWork היו ב-30 בספטמבר מזומנים בהיקף של כ-2.8 מיליארד דולר וביחד עם התחייבויות להשקעות סכום של כ-6.4 מיליארד דולר.

במקביל לפרסום הדוחות החברה הודיעה היום על התחייבות השקעה חדשה בהיקף של כ-3 מיליארד דולר מתאגיד הענק היפני סופטבנק (החברה מתכננת לעשות שימוש בכספים אלה במהלך המחצית הראשונה של 2019). זאת, כחלק מסבב גיוס נוכחי בהיקף של כ-3.5 מיליארד דולר לפי שווי של כ-42 מיליארד דולר ל-WeWork.

סופטבנק כבר השקיע 4.4 מיליארד דולר ב-WeWork במהלך 2017 ויש לו שני חברים בדירקטוריון החברה. התאגיד מחזיק בקרן הפרייבט אקוויטי הגדולה בעולם, Vision Fund, שגייסה כ-93 מיליארד דולר, ונוהג בדרך כלל לרכוש נתחים קטנים מחברות סטארט-אפ הנמצאות בשלב מתקדם.

חלל עבודה של WeWork / צילום: שירן כרמל
 חלל עבודה של WeWork / צילום: שירן כרמל

319 אלף מנויים ברחבי העולם 

מהמצגת שפרסמה החברה היום עולה כי היא פועלת כיום ב-24 מדינות בעולם, ב-83 ערים ומפעילה 335 מתחמי עבודה. מספר המנויים שלה יותר מהוכפל מכ-154 אלף בסוף הרבעון השלישי אשתקד לכ-319 אלף בסוף ספטמבר השנה, מתוכם כחצי מחוץ לצפון אמריקה. במהלך הרבעון האחרון גדל מספר המנויים שלה בכ-51 אלף. שיעור התפוסה בנכסי החברה עמד בסוף ספטמבר ברמה של 84%.

WeWork מתמקדת בלכידת הפער בין דמי השכירות ארוכת הטווח שהיא משלמת לבעלי הנכסים, ובין דמי השכירות קצרת הטווח שהיא גובה מלקוחותיה, שכוללים פרילנסרים, בעלי מקצועות חופשיים שונים וגם צוותים של חברות גדולות.

בחודש אוגוסט דיווחה WeWork לראשונה על התוצאות הכספיות שלה. הכנסותיה של חברת השכרת חללי העבודה המשותפים, הנמצאת בתהליך צמיחה מואץ, יותר מהוכפלו במחצית הראשונה של 2018 ל-421.6 מיליון דולר. זאת במקביל לקפיצה במספר הלקוחות של החברה - מ-128 אלף לפני שנה ל-268 אלף מינויים בסוף יוני האחרון. עם זאת, ההפסד הנקי במחצית הראשונה זינק בכמעט פי 5 ביחס לתקופה המקבילה ל-723 מיליון דולר כך שביחד עם ההפסד ברבעון השלישי מגיע ההפסד בתשעת החודשים הראשונים של השנה לכ-1.1 מיליארד דולר.

במקביל, החברה דיווחה אז כי היא גייסה מימון בהיקף מיליארד דולר נוספים מסופטבנק כך שבסך הכל השקיע התאגיד היפני כ-8.4 מיליארד דולר בחברה עד היום. עוד לפני כן, באפריל השנה, גייסה החברה 702 מיליון דולר באמצעות הנפקת אג"ח חדשות לשבע שנים, שנושאות ריבית של קרוב ל-8%.