מחר: דיון בנוגע לבחינת ההסמכה של לשכת עוה"ד בוועדה לביקורת המדינה

הדיון יערך בהמשך לדוח המבקר על לשכת עורכי הדין משנת 2011, ולאחר שבבחינות הלשכה האחרונות נרשם שיעור נכשלים חסר תקדים

מתמחים במשפטים / צילום: ליאור מזרחי
מתמחים במשפטים / צילום: ליאור מזרחי

הוועדה לביקורת המדינה תקיים מחר (ד') דיון בנושא "88% מהניגשים לבחינות ההסמכה של לשכת עורכי הדין נכשלו במבחן המקורי (בטרם התאמות ופסילת שאלות); האם יש הכשלה מכוונת והערמת קשיים בלתי סבירה?" הדיון יערך בהמשך לדוח המבקר על לשכת עורכי הדין משנת 2011, ולאחר שבבחינות הלשכה האחרונות נרשם שיעור נכשלים חסר תקדים.

יו"ר הוועדה, ח"כ שלי יחימוביץ', מסרה כי הישיבה תואמה מראש עם יו"ר לשכת עורכי הדין, אפי נוה, שהודיע כי נבצר ממנו להגיע לדיון. בישיבה ישתתפו נציגי משרד המשפטים, לשכת עורכי הדין, יו"ר הוועדה הבוחנת, השופט שאול שוחט וכן מתמחים ומתמחות מרחבי הארץ אשר נכשלו במבחן האחרון.

יחימוביץ' מסרה כי "הדיונים השוטפים מתקיימים בצל הקושי העצום שחווים תושבי הדרום, ובתום הישיבה ניסע לשדרות כדי לקיים שם ישיבת ועדה מיוחדת. כדי למנוע בלבול, נדגיש כי הישיבה בעניין המתמחים תתקיים בדיוק כמתוכנן, והישיבה בשדרות היא ישיבה נפרדת, אחר-הצהריים, משותפת לביקורת המדינה ולוועדת חוץ ובטחון".

על רקע ההצפה של מקצוע עריכת הדין, פתיחת המכללות למשפטים וניסיון לשכת עורכי הדין להלחם בהצפה, הוקשחו בשנים האחרונות בחינות ההסמכה. בבחינת ההסמכה האחרונה שנערכה בקיץ, אחוזי המעבר של המתמחים היו נמוכים במיוחד, וחלק מהמתמחים שנכשלו פתחו המחאה בדרישה להקל עליהם.