ערב הסעודית: הממשלה דורשת עונש מוות ל-5 אנשים שהודו ברצח חשוקג'י

11 אנשים מתוך 21 המוחזקים במעצר במסגרת פרשת רצח העיתונאי כבר הועמדו לדין ב-2 באוקטובר • "התביעה דורשת עונש מוות לאלו שהורו וביצעו את הריגתו של העיתונאי ומדובר בחמישה אנשים", אמר סגן שר המשפטים הסעודי במסיבת עיתונאים מיוחדת בבירת הממלכה, ריאד

 ג'מאל חשוקג'י/ צילום: רויטרס
ג'מאל חשוקג'י/ צילום: רויטרס

יועץ מלכותי של נסיכות סעודיה וקצין מודיעין בכיר במדינה שהיו בתפקידי מפתח בחקירת ג'מאל חשוקג'י, העיתונאי הסעודי-אמריקאי, שנרצח בשגרירות הסעודית באינסטבול, דורשים את הוצאתם להורג של חמישה אנשים שהודו ברצח העיתונאי.

11 אנשים מתוך 21 המוחזקים במעצר במסגרת פרשת רצח העיתונאי כבר הועמדו לדין ב-2 באוקטובר, כך סיפר סגן שר המשפטים הסעודי במסיבת עיתונאים. נסיך הכתר מוחמד בין סאלמן אינו מודע לדרישת עונש המוות, הוסיף סגן השר.

רצח חשוקג'י, מבקר השלטון הסעודי, הוביל להדרדרות ביחס כלפי הממלכה הסעודית סביב לעולם והכתים את המוניטין של יורש העצר בן ה-33, שעושה מאמצים רבים בשנים האחרונות כדי להציג את עצמו כרפורמטור אמיץ בערב הסעודית.

עם זאת, הסעודים דבקים לנרטיב המוקדם שלהם, על פיו העיתונאי נרצח לאחר שניסיון לחטיפתו בחזרה לממלכה נכשל. "הורתי כי על חשוקג'י להגיע בחזרה לסעודיה", הוסיף הסגן.

כשנשאל אם סעוד אל-קנטי, מעוזריו של הנסיך, השתתף בפרשה, סגן השר ציין כי יועץ ממלכתי היה מעורב בתפקיד תיאום וסיפק מידע. "היועץ לשעבר נמצא תחת חקירה כעת", הוסיף וסירב לציין את שמות הנחקרים או הנידונים למוות.

התביעה "דורשת עונש מוות לאלו שהורו וביצעו את הריגתו של העיתונאי ומדובר בחמישה אנשים", נאמר עוד במסיבת העיתונאים בריאד. ערב הסעודית גם ביקשה את תוצאות החקירה הטורקית ברגע שזו תסתיים. נזכיר כי הטורקים שיתפו הקלטת אודיו של הרצח עם צוותי החקירה של ארה"ב, צרפת, קנדה, גרמניה ובריטניה אך אין בה מספיק מידע על מנת להאשים את יורש העצר הסעודי. ארדואן מסר לתקשורת כי לדעתו האשמים ברצח צריכים "להגיע לדין צדק מהר ככל האפשר".