הרבעון השלישי של עזריאלי: צמיחה בהכנסות ממשרדים, ירידה בקניונים

קבוצת הקניונים והנדל"ן המניב סגרה את הרבעון השלישי של השנה עם שיפור של 12% בתזרים הנקי מפעילות (FFO), גידול של 10.6% בהכנסה התפעולית הנקייה (NOI) • מנגד, ירידה של 3.7% נרשמה בהכנסה מפעילות הקניונים בארץ

אייל חנקין, מנכ"ל קבוצת עזריאלי / צילום: אמיר רון
אייל חנקין, מנכ"ל קבוצת עזריאלי / צילום: אמיר רון

ענקית הנדל"ן המניב עזריאלי  סגרה את הרבעון השלישי של השנה עם רווח נקי של 264 מיליון שקל, בדומה לרבעון המקביל אשתקד. הקבוצה הציגה שיפור של 12% בתזרים הנקי מפעילות (FFO), בהשוואה לרבעון המקביל, שהגיע לרמה של כ-280 מיליון שקל. ההכנסה התפעולית הנקייה (NOI) של החברה גדלה ברבעון ב-10.6%, לרמה של 386 מיליון שקל. כך עולה מהדוחות הכספיים שפרסמה החברה הבוקר.

עיקר הגידול ב-NOI הוא על רקע צמיחה של 36% בהכנסה מהשכרת שטחים למשרדים, לרמה של 132 מיליון שקל ושיפור של 34.4% בהכנסה מפעילות נדל"ן מניב בארה"ב, לרמה של 39 מיליון שקל. מנגד, ירידה של 3.7% נרשמה בהכנסה מפעילות הקניונים בארץ, לרמה של 205 מיליון שקל.

את תשעת החודשים הראשונים של השנה סיימה עזריאלי עם NOI של כ-1.13 מיליארד שקל, שיפור של 9.7% לעומת התקופה המקבילה אשתקד. ירידה של 1% נרשמה ב-NOI מהקניונים, לרמה של 614 מיליון שקל ואילו ההכנסה מפעילות המשרדים זינקה ב-33%, לרמה של 382 מיליון שקל.

ב-FFO נרשם גידול של 7.5% לרמה של כ-855 מיליון שקל ובשורה התחתונה הציגה החברה ירידה של 33.5% ברווח הנקי לרמה של 759 מיליון שקל. זאת מכיוון שב-2017 נהנתה עזריאלי מרווחי שיערוך נכסים בהיקף של כ-485 מיליון שקל, בעוד השנה נרשם בסעיף זה הפסד של 36 מיליון שקל.

עוד עולה מהדוחות כי שיעור התפוסה בקניוני הקבוצה עמד בספטמבר על 98%, ובמגזר המשרדים בישראל על 99% (לא כולל שטחים בנכסים שבנייתם הושלמה ונמצאים לראשונה בשלבי אכלוס).

במהלך הרבעון האחרון, בו חלו חגי תשרי, נרשם גידול של 3.5% בפדיונות בקניוני עזריאלי (נכסים זהים) לעומת הרבעון המקביל אשתקד. במהלך תשעת החודשים הראשונים של השנה גדלו הפדיונות בקניוני הקבוצה בכ-3.3% לעומת התקופה המקבילה אשתקד, ובנכסים זהים (הפועלים יותר משנה) נרשם גידול של כ-2.2% באותה תקופה.

תוצאות הרבעון של עזריאלי
 תוצאות הרבעון של עזריאלי

בנוגע למגדל עזריאלי שרונה בתל אביב, פרויקט הדגל של החברה, מציינים בחברה כי בסוף ספטמבר אוכלסו כ-97 אלף מ"ר המהווים כ-82% משטחי המשרדים במגדל. נכון להיום הושכרו כ-98% משטחי המשרדים בבניין. בתפוסה מלאה הנכס צפוי להניב NOI של 200-210 מיליון שקל.

בחצי השנה האחרונה רשמה המניה התקדמות של 11% ושוויה של החברה הגיע לכ-23 מיליארד שקל.

מנכ"ל עזריאלי אייל חנקין ציין היום כי "תוצאות הרבעון משקפות צמיחה דו ספרתית ב-FFO, ב-NOI ובכל הפרמטרים התפעוליים, ומבטאות את עוצמתה של הקבוצה. העוצמה נובעת בין היתר מביזור נכון של הפעילויות בתחום הנדל"ן, ממנועי צמיחה חזקים ומפעילות ייזום בהיקף חסר תקדים".

חנקין הוסיף עוד כי "אנו מאמינים בהמשך הצמיחה בתחום המשרדים ועדים לביקושים משמעותיים בכל אחד מהפרויקטים שלנו. במקביל, קבוצת עזריאלי מקדמת מספר פרויקטים משמעותיים במיקומים אסטרטגיים שנמצאים בהליכי תכנון וביצוע. תחום המסחר ממשיך להפגין ביצועים חזקים הבאים לידי ביטוי ביכולת של קבוצת עזריאלי לייצר תמהיל נכון עבור הקונים, באופן שמייצר Traffic משמעותי בקניונים שלנו לטובת השוכרים".