מדטרוניק רוכשת את חברת התזונה המותאמת אישית נוטרינו

שתי החברות, שמשתפות פעולה בשנתיים האחרונות, לא חשפו את סכום העסקה • נוטרינו פיתחה מערכת ביג דאטה אשר פועלת לגלות את ההשפעה של סוגי מזון שונים על גוף האדם

מימין לשמאל: יונתן ליפניק, יעל גלסמן וד"ר ירון חדד / צילום: נוטרינו
מימין לשמאל: יונתן ליפניק, יעל גלסמן וד"ר ירון חדד / צילום: נוטרינו

חברת מדטרוניק רוכשת את חברת נוטרינו הישראלית-אמריקאית, שמפתחת מערכת מידע שנועדה לספק תזונה מותאמת אישית ליחידים ותובנות לגבי השפעת מזון על הבריאות לחברות העוסקות בתחום. מדטרוניק ונוטרינו משתפות פעולה במשך כשנתיים במוצר המיועד לסוכרת. סכום הרכישה לא נמסר מכיוון שאינו מהותי בעבור מדטרוניק, שהיא חברה ציבורית. העסקה צפויה להיסגר בתוך חודשיים. באחרונה הודיעה מדטרוניק על רכישת חברת מזור רובוטיקה הישראלית תמורת 1.6 מיליארד דולר.

נוטרינו, שמנוהלת על ידי יעל גלסמן, הוקמה בשנת 2011 על ידי יונתן ליפניק וד"ר ירון חדד. בחודש אפריל האחרון הודיעה החברה על גיוס של 10 מיליון דולר בהובלת פרג וונצ'רס, קרן המשקיעה במיזמים אמריקאים וישראלים בתחומי המידע. משקיעים נוספים בסבב הגיוס היו נילסן וונצ'רס, השייכת לחברת נילסן אשר מנהלת מאגרי מידע ענפים לגבי דפוסי צרכנות מסוגים שונים, ו-Gandyr Group בשליטת יהודית יובל רקנאטי.

החברה פיתחה מערכת ביג דאטה אשר פועלת לגלות את ההשפעה של סוגי מזון שונים על גוף האדם, ואת ההבדלים בין ההשפעות של מזונות שונים על אנשים שונים. היא משלבת בין מידע שנאסף מהמשתמשים לגבי המזון שהם אוכלים, לבין מידע ממכשירי ניטור שונים ומקורות מידע נוספים. החזון הוא ליצור לכל אדם "טביעת אוכל" (Foodprint), המנבאת כיצד המזון שהוא אוכל ישפיע על גופו. החברה מאמינה כי אם כל אדם יבין את טביעת האוכל האישית שלו, ניתן יהיה להשתמש בה כחלק מהטיפול במחלות כרוניות, בעיקר סוכרת, וכן לשיפור תהליכי הרזיה.

את נוטרינו ייצגו עוה"ד שירה עזרן ואלון סהר ממשרד מיתר ליקוורניק גבע לשם טל ושות'. את מדטרוניק ייצגו עוה"ד דיויד אוסבורן ועזרא גרוס ממשרד יגאל ארנון.