אלוני חץ: התזרים הנקי מפעילות גדל ב-36% ברבעון השלישי

חברת הנדל"ן שמוביל נתן חץ רשמה צמיחה של 36% בתזרים הנקי מפעילות (FFO), ביחס לרבעון המקביל, ל-146 מיליון שקל • ההכנסות ירדו ב-31%, ל-270 מיליון שקל, בין השאר עקב ירידה ברווחי Carr המרכזת את פעילות אלוני חץ בארה"ב • בשורה התחתונה רשמה החברה ירידה של 58% ברווח הנקי, שהסתכם ב-68 מיליון שקל

נתן חץ, מנכ"ל אלוני חץ / צילום: איל יצהר
נתן חץ, מנכ"ל אלוני חץ / צילום: איל יצהר

חברת ההשקעות בנדל"ן אלוני חץ  דיווחה הבוקר על צמיחה של 36% בתזרים הנקי מפעילות (FFO) ברבעון השלישי של השנה, לעומת הרבעון המקביל אשתקד, לרמה של כ-146 מיליון שקל. בשורה העליונה הציגה החברה ירידה של 31% בהכנסות ברבעון, לרמה של כ-270 מיליון שקל. זאת בין השאר עקב ירידה ברווחי החברה המוחזקת Carr, הפועלת בארה"ב, על רקע שערוכי נדל"ן גבוהים שרשמה ברבעון המקביל אשתקד. בנוסף, ברבעון המקביל נרשם רווח חד פעמי כתוצאה ממימוש של מניות חברת FCR מקבוצת גזית גלוב, הפועלת בקנדה, בהיקף של 38 מיליון שקל. בשורה התחתונה רשמה אלוני חץ ירידה של 58% ברווח הנקי, לעומת הרבעון המקביל אשתקד, לרמה של כ-68 מיליון שקל.

את תשעת החודשים הראשונים של השנה סיימה החברה עם ירידה של 3.1% בהכנסות לעומת התקופה המקבילה אשתקד, לרמה של 1.07 מיליארד שקל. ב-FFO נרשמה צמיחה של 20% לכ-381 מיליון שקל ואילו הרווח הנקי הצטמק בכ-10% והגיע ל-383 מיליון שקל. בהתאם למדיניותה, תחלק אלוני חץ במהלך דצמבר דיבידנד בהיקף של 48 מיליון שקל. מניית אלוני חץ רשמה עלייה של 12% בחצי השנה האחרונה ושוויה של החברה בבורסה הגיע לכ-6.4 מיליארד שקל.

תוצאות הרבעון של אלוני חץ
 תוצאות הרבעון של אלוני חץ

אלוני חץ, הנמצאת בשליטת נתן חץ (המכהן כמנכ"ל החברה) ודודי ורטהיים, פעילה בישראל, בארה"ב, בשוויץ ובבריטניה. בישראל מחזיקה הקבוצה שליטה באמות, אחת מחברות הנדל"ן המניב הגדולות בארץ, ובאנרג'יקס, העוסקת בהקמת מערכות להפקת חשמל באמצעות אנרגיות מתחדשות. בארה"ב יש לאלוני חץ שליטה משותפת ב-Carr, חברה פרטית העוסקת בנדל"ן מניב לצרכי השכרה, לרבות ניהול ואחזקה של בנייני משרדים שבבעלותה באזור מטרופולין וושינגטון DC וכן בשלושה מבני משרדים בשותפות עם Oxford Properties.

בבריטניה פועלת כיום אלוני חץ באמצעות החזקה בקרנות השקעה בנדל"ן Brockton Capital. בנוסף הקימה החברה בשותפות עם הנהלת קרנות ברוקטון חברת נדל"ן חדשה בשם BE (אלוני חץ מחזיקה 77%), אשר תתמקד בהשקעה בנדל"ן מניב בלונדון וסביבתה.

המנכ"ל נתן חץ ציין היום עם פרסום הדוחות כי "נמשכת מגמת הצמיחה בכל חברות הבנות בקבוצה, בארץ, בארה"ב ובשווייץ. קאר ממשיכה לצמוח בהתאם לתוכניות העבודה שלה ומפתחת כיום חמישה פרויקטים בוושינגטון DC בהיקף מצטבר של 1.55 מיליארד דולר, מתוכם ארבעה פרויקטים נמצאים בשלבי בנייה בהם הושקעו עד לתאריך המאזן כ-885 מיליון דולר. אמות הציגה צמיחה בכל הפרמטרים וצופה שתסיים את השנה בטווח העליון של התחזיות שפירסמה".

בנוגע לפעילות החדשה בלונדון ציין חץ כי "במהלך הרבעון הנוכחי החלה BE לבחון עסקאות לרכישת נכסי נדל"ן מניב, ומנהלת כיום משא ומתן מתקדם לרכישת מבנה משרדים בשווי של 50 מיליון ליש"ט".