האקזיט של יגאל אהובי יחכה: בוטלה מכירת השליטה בחברת הנדל"ן רבד לידי בית הזהב ואנשי הביטוח יונל כהן ואיציק עוז

הביטול - "מאחר שלא התמלאו כל התנאים המתלים להשלמת העסקה" עד המועד האחרון שנקבע לקיומם, בסוף השבוע • ההערכות הן כי לא מדובר ב"פיצוץ" המגעים בין הצדדים, וייתכן כי בעתיד תושלם העסקה - במסגרתה מוכר אהובי כ-57% ממניות רבד תמורת כ-128 מיליון שקל

יגאל אהובי / צילום: אביב חופי
יגאל אהובי / צילום: אביב חופי

כשלושה חודשים לאחר חתימת ההסכם למכירת השליטה בחברת רבד , מידיו של יגאל אהובי לידי חברת בית הזהב ואנשי הביטוח יונל כהן ואיציק עוז, עדכנה היום חברת הנדל"ן על ביטול העסקה "לנוכח העובדה שלא התמלאו כל התנאים המתלים להשלמתה" עד המועד האחרון שנקבע לקיומם, בסוף השבוע. למרות זאת, ההערכות הן כי לא מדובר ב"פיצוץ" המגעים בין הצדדים, וייתכן כי העסקה תושלם בעתיד.

בחודש אוגוסט האחרון סיכם אהובי על מכירת כ-57% ממניות רבד תמורת כ-128 מיליון שקל, לפי שווי חברה של כ-220 מיליון שקל, שהיה גבוה בכ-35% משווי החברה בעת הדיווח על העסקה ועמד אז על כ-160 מיליון שקל. העסקה כללה את רכישת עיקר החזקותיו של אהובי, שבידיו כיום כ-65% מהון החברה, וכן את החזקות בעל העניין צבי בירן, המחזיק בקרוב ל-8% ממניות רבד. מניית רבד הגיבה לעדכון בירידה שהגיעה בשעות הצהריים לכ-4% ושיקפה לחברה שווי של כ-180 מיליון שקל.

רבד היא חברת נדל"ן בפועלת בתחום הנדל"ן המניב במערב אירופה ובישראל, בתחום בתי-אבות באנגליה (מחזיקה ב-19 בתי אבות במדינה בשותפות עם בית הזהב) ובנדל"ן יזמי בישראל. מדובר בחברת נדל"ן קטנה יחסית, שמחזיקה כיום כ-10 נכסים מניבים בארץ ובחו"ל, שחלקם מיועדים למכירה, ושותפה בפרויקט המגורים אנטוקולסקי שבמרכז תל-אביב.

מוקדם יותר החודש עדכנה רבד על השלמת עסקה למכירת נכס באירלנד תמורת כ-26 מיליון שקל (כ-6 מיליון אירו), באמצעות חברה בה היא מחזיקה 85%, הצפויה לייצר לה תזרים מזומנים פנוי של כ-14 מיליון שקל (כ-3.5 מיליון אירו).

רבד: תעודת זהות
 רבד: תעודת זהות

שותפות בפעילות בתי אבות באנגליה

בצד הרוכש של העסקה, שבינתיים בוטלה, עמדו כאמור חברת הנדל"ן הציבורית בית הזהב, בשליטה ובהובלת יונל כהן ואודי רובינשטיין, השותפה עם רבד בפעילות בתי אבות באנגליה, וכן איציק עוז, ממייסדי ובעלי המניות בקבוצות סוכנויות הביטוח המצליחה אגם לידרים. פעילותה של בית הזהב מתרכזת בניהול ותפעול בתי דיור מוגן, והיא נסחרת בשווי של כ-205 מיליון שקל, אחרי שאיבדה כ-10% מערכה מתחילת השנה.

יונל כהן, שכאמור הוא גם בעל עניין בולט בחברת בית הזהב, החל את דרכו המקצועית כסוכן ביטוח. את הונו הראשון עשה במסגרת היותו מנכ"ל סוכנות הביטוח מבטח שמיר, שהייתה בבעלות מאיר שמיר ונמכרה לקבוצת מגדל. בקבוצת מגדל מילא כהן שורת תפקידים בכירים, ובראשם מנכ"ל הקבוצה כולה. לאחר שעזב את מגדל הוביל כמה השקעות, בין היתר בבית ההשקעות תמיר פישמן ובקבוצת הביטוח איילון, שם אף שימש כיו"ר חברת הביטוח, עד שמימש את החזקתו ויצא ממנה.

עוז עשה גם הוא הון רב מתחום הביטוח. הוא הקים ב-1992 את סוכנות אגם לידרים, יחד עם משה ששון. מדובר בקבוצת סוכנויות ביטוח מהמצליחות והגדולות בשוק הישראלי, המרוויחה עשרות מיליוני שקלים מדי שנה. עוז עדיין מחזיק במניות מיעוט באגם, שבשליטת קבוצת הפניקס, והוא מכהן כמנכ"ל משותף בה. הוא נמנה עם צמרת מקבלי השכר בענף הביטוח כולו, ואף צבר מאגם דיבידנדים ועלות שכר בהיקף מצטבר של עשרות רבות של מיליוני שקלים.