מרים דרוק מונתה למנכ"לית איגוד התעשייה הקיבוצית בהתאחדות התעשיינים

וגם: יורי מרק, מנכ"ל מועדון הצרכנות הוט, פורש מתפקידו לאחר 22 שנה

מרים דרוק / צילום: איגוד התעשייה הקיבוצית
מרים דרוק / צילום: איגוד התעשייה הקיבוצית

דירקטוריון איגוד התעשייה הקיבוצית אישר את מינויה של מרים דרוק לתפקיד מנכ"לית האיגוד. דרוק תחליף בתפקיד את אופיר ליבשטיין שנבחר באחרונה ליו"ר המועצה האזורית שער הנגב. נציין כי מאז הקמת איגוד התעשייה הקיבוצית (בשנת 1962), לא עמדה בראשו אישה.

דרוק (50), חברת קיבוץ יקום, מילאה בשנים האחרונות מגוון תפקידי ניהול בתעשייה הקיבוצית והארצית. בתפקידה האחרון היא שימשה מרכזת משק ומנהלת עסקית בקיבוץ יקום, כאשר קודם לכן היא כיהנה כסמנכ"לית משאבי אנוש במפעלי קבוצת פלסטיב וכמנהלת משאבי אנוש בדקסון - דקסל פרמה טכנולוגיות. במקביל היא חברה במליאת המועצה האזורית חוף השרון ובהנהלת המפעלים האזוריים גרנות.

גם בצוות שיעבוד לצידה של דרוק יש נוכחות נשית בולטת בתפקידים שונים (לאה קוטלר, מנהלת כספים, הדרכה ומשאבי אנוש; מיכל צורן, מנהלת סחר בינלאומי ועוד נוספות.)

איגוד התעשייה הקיבוצית פועל במסגרת התאחדות התעשיינים ומאגד 250 מפעלים בקיבוצים, מושבים שיתופיים ומפעלים אזוריים עם היקף מכירות של כ-45 מיליארד שקל.

 

בתום 22 שנה: יורי מרק, מנכ"ל מועדון הצרכנות הוט, פורש מתפקידו

המנכ"ל המיתולוגי והמייסד של מועדון הצרכנות הוט, יורי מרק, פורש מתפקידו אחרי 22 שנה. מרק פורש לגמלאות ויוחלף על ידי צביקה וילנאי, מי ששימש עד כה כיועץ השיווק של המועדון מיום הקמתו. מועדון הצרכנות הוט מונה כ-250 אלף עמיתים המהווים כ-150 אלף בתי אב בישראל, וכוח קנייה שנתי של למעלה מ-10 מיליארד שקל בכרטיסי האשראי של העמיתים.

מרק, שהקים את המועדון ב-1996 במסגרת הסתדרות ההנדסאים והטכנאים בישראל, הפך אותו עם השנים לאחת מקבוצות הרכישה הגדולות בישראל. וילנאי מונה לתפקידו ע"י דני הורנשטיין, יו"ר הסתדרות ההנדסאים שמשמש גם כיו"ר המועדון. מינויו של וילנאי נערך במסגרת רה ארגון שעורך דני הורנשנטיין בהסתדרות ההנדסאים ובשורת גופי הסמך שלה.

וילנאי (50), שימש בעשרים וחמש השנים האחרונות כבעלים ומנכ"ל של קבוצת "וילנאי לשיווק" ובמסגרת זו ליווה את הארגון מיום הקמתו כיועץ השיווק והאסטרטגיה של המועדון. הוא היה אחראי להובלת התמורות הטכנולוגיות במועדון ומיצובו כמועדון טכנולוגי בישראל, עם אפליקציה מבוססת מיקום למציאת בתי עסק ומימוש הנחות, ארנק נטען ומספר פלטפורמות לרכישות און-ליין, בין היתר של טיסות לואו-קוסט ונדל"ן. וילנאי הוא בעל תואר ראשון במשפטים מאונ' תל אביב ותואר שני במנהל עסקים, בתוכנית קלוג-רקנאטי.

דני הורשנטיין מסר: "בתקופתו של מרק המועדון ביסס את עצמו כקבוצת הרכישה הגדולה בישראל שמטרתה להוזיל את יוקר המחיה לעמיתים בכל תחומי הצריכה, תוך מתן ערך לרשתות וספקים בדמות קהל צרכנים מאוגד ואיכותי. מודה ליורי על שנים ארוכות של עשייה".

צביקה וילנאי מסר כי הוא "נרגש לקחת את ההגה של ניהול המועדון בתקופה של שינויים וטלטלות בעולמות הקמעונאות והאשראי בישראל", וציין כי בכוונתו להמשיך ולהרחיב את תחומי העיסוק של המועדון לכל עולמות הצריכה, בהם תיירות, פנאי, רכב, פיננסים, פארמה וקוסמטיקה, בית ואופנה, ונדל"ן.