תשואה כפולה: רונלד כהן מסביר מה יוביל לעולם יותר טוב

וגם: דינה נבות, סמנכ"לית שיווק בנק מזרחי טפחות, מסבירה איפה הכסף

שוקי גלייטמן, יו"ר קבוצת ההשקעות ישראל-גוואנגז'ו, קיבל אזרחות כבוד בסין

איש העסקים ד"ר שוקי גלייטמן, לשעבר המדען הראשי ויו"ר קבוצת ההשקעות ישראל-גוואנגז'ו, קיבל בשבוע שעבר תואר אזרחות כבוד בסין. בטקס שנערך בגוואנג'ו, בנוכחות בכירי הממשל, קיבל גלייטמן את אות ההערכה הגבוה ביותר שמעניק הממשל הסיני לזרים, שהוענק לגלייטמן הודות לפועלו בקידום שיתוף הפעולה בין גוואנגז'ו וישראל בתחום מדעי החיים, המדע והטכנולוגיה.

גלייטמן מוביל את קבוצת ההשקעות ישראל-גוואנגז'ו שהחלה את פעילותה עם הקמת קרן ההשקעות GIBF בהיקף של כ-100 מיליון דולר בשותפות עם הממשל המקומי. הקרן מקימה יחד עם חברות טכנולוגיה ישראליות חברות בת סיניות בגוואנגז'ו, משקיעה בהן ותומכת בהן עם החיבור לאקוסיסטם המקומי ובחדירה לשוק הסיני.

רזינג צ'ן, סגן ראש העיר של גוואנגז'ו העניק לגלייטמן את האות. גלייטמן אמר כי "השותפות היא טבעית ונכונה. חברות הטכנולוגיה הישראליות מסתכלות החוצה ומחפשות שווקים זרים להתפתח בהן מרגע הקמתן, ואין ספק כי השוק הסיני הוא אחד השווקים המעניינים ביותר עבור חברות אלו. בעיר גוואנגז'ו קיימת פתיחות ויכולת לסייע לחברות הישראליות במידה שלא נראה כמוה בסין", הוא הסביר.

שוקי גלייטמן וזינג צ'ן /צילום: שמין הונג
 שוקי גלייטמן וזינג צ'ן /צילום: שמין הונג

תשואה כפולה: רונלד כהן מסביר מה יוביל לעולם יותר טוב

בשבוע שעבר ערך ארגון UK Israel Business ביקור בישראל של משלחת מנהלים ומנהלות בכירים מאנגליה. בראש המשלחת, שהתמקדה בהשקעות וטכנולוגיה, עמדה אן קיירנס, סגנית נשיא מאסטרקארד.

קיירנס הייתה במסגרת זו גם אורחת הכבוד בפאנל השקעות אימפקט, שהתקיים בשיתוף שירותי הענן של אמזון בישראל, ומשרד עורכי הדין מיתר, ליקוורניק, גבע לשם טל ושות', אותו הובילו חמי פרס, שותף-מייסד בקרן פיטנגו ואיש העסקים הבריטי סר רונלד כהן, מייסד אייפקס פרטנרס. 

הפאנל התמקד באותן השקעות המניבות למשקיעים תשואה חברתית, סביבתית ואקולוגית לצד תשואה הונית. פרס וכהן הציגו את עמדתם התומכת בפעילות עסקית שגם תורמת לעתיד טוב יותר. כהן הסביר בדבריו כיצד לגישתו השקעות מסוג זה יאפשרו מדד חברתי משמעותי לצד הביצועים הפיננסים. 

במהלך ביקורה נפגשה המשלחת גם עם זיו אבירם, מייסד ומנכ"ל אורקם; גיל שויד, מייסד ומנכ"ל צ'ק פוינט; אבי זאבי, שותף מייסד בקרן ויולה; אראל מרגלית מייסד יו"ר קרן JVP; ד"ר ארנה ברי, לשעבר סגנית נשיא Dell EMC; פרופ' יוג'ין קנדל,  סטארט אפ ניישן סנטרל; ג'ון מדבד, מייסד ומנכ"ל אוורקראוד; מייקל אייזנברג, שותף בקרן אלף; סעד נאשף וידין קאופמן מייסדי סאדרה וו'נצרס; הוגו ביבר, מנכ"ל UK Israel Business, ואחרים.

הנפקה משותפת: פועלים לחיזוק הקשר עם סינגפור

ועוד בענייני משלחות - לפני כחצי שנה הכריזו הבורסה בתל אביב ובורסת סינגפור על שיתוף פעולה, במסגרתו יוכלו חברות טכנולוגיה ישראליות לגייס כספים בשני השווקים במקביל. כחלק מהפעילות, אירחה השבוע הבורסה לניירות ערך בתל אביב משלחת מהבורסה הסינגפורית, בה נכחו בכירים משוק ההון של המדינה. אלה נפגשו במהלך הביקור עם נציגי שוק ההון הישראלי, כמו גם עם חברות הייטק ישראליות פרטיות בעלות פוטנציאל להנפקה משותפת בשתי הבורסות.

אמש נערכה במרכז הכנסים בבורסה גאלה בשיתוף משרד עו"ד מיתר ליקוורניק גבע לשם טל (כמו במקרה של האירוע הבריטי) ופירמת הייעוץ וראיית החשבון דלויט, בה התקיימו מפגשים בנושא רגולציה וחשיבות חיזוק הקשר בין השווקים.

מוחמד נאסר, סמנכ"ל הפיתוח העסקי ושווקים גלובליים סינגפור SGX, אמר כי "אנו מאמינים כי נראה את פירות שיתוף פעולה כבר בחודשים הקרובים, בעיקר בזכות משלחות שכאלה שמקדמות את השיח בין החברות ונציגי השווקים". למעשה, נאסר פגש במקרה בשדה התעופה את אחד ממנהלי קרנות הריט בסינגפור, והזמין אותו להצטרף לגאלה. עוד נכחו: ליאור נבון, מנהל המכירות ופיתוח שווקים של בורסת תל אביב; תיאו אי-ג'ון, מנהלת השיווק והתקשורת בבורסת סינגפור; איתי בן זאב, מנכ"ל הבורסה לני"ע בת"א; דידי גוטליב, שותף בכיר בפירמת הייעוץ וראיית החשבון דלויט; שחר הדר, שותף במשרד עו"ד מיתר ליקוורניק גבע לשם ואחרים.

תיאו אי ג'ון, איתי בן זאב, מוחמד נאסר דידי גוטליב ושחר הדר  ליאור נבון, /  צילום: גיא אסיאג
 תיאו אי ג'ון, איתי בן זאב, מוחמד נאסר דידי גוטליב ושחר הדר ליאור נבון, / צילום: גיא אסיאג

דינה נבות, סמנכ"לית שיווק בנק מזרחי טפחות, מסבירה איפה הכסף

אתמול ערך איגוד השיווק הישראלי יחד עם חברת סניורמרקט את הכנס השנתי בנושא שיווק לקהלים מבוגרים. אל מתחם קסיופאה בהרצליה, הגיעו כל מי שרצו ללמוד איך פונים היום בדרך יעילה לדור המבוגר. 

דינה נבות, סמנכ"לית שיווק בנק מזרחי טפחות, התייחסה בדבריה לאוכלוסייה הבוגרת כמובילת שינוי בתחום הפיננסים והבנקאות. נבות אמרה כי "פעמים רבות שוכחים מנהלי שיווק שהמותג הוא אמצעי להשיג את היעדים העסקיים. הם אוהבים לעבוד עם הקהל הצעיר במטרה להצעיר את המותג, כאשר הם לא תמיד חושבים על הבאתו לידי מיצוי. אנחנו כמנהלי שיווק לא עושים הפרדה בין החלק הפסיכולוגי -הפחד מזקנה, לבין החלק הריאלי - איפה נמצא הכסף. התשובה היא - אצל הקהל המבוגר".

רו"ח אמיר חייק, נשיא התאחדות בתי המלון בישראל, הזכיר כי שוק העבודה הולך ומשתנה. "תוחלת החיים עולה ועובדים בגיל פרישה יכולים להישאר בשוק העבודה וגם המעסיקים רוצים להשאיר את העובדים המבוגרים, לאור מחסור בכח אדם. יש לעשות חישוב מסלול מחדש בשוק העבודה, ודעתי היא שחקיקה אינה הפתרון למגמה הזו. הממשלה, המעסיקים והסתדרות העובדים יצטרכו לשבת סביב שולחן ולהחליט על המהלכים להתמודדות עם התופעה, לטוב ולרע", אמר חייק.

עוד השתתפו: רחל ירקוני גולדשטיין, סמנכ"לית שיווק טבע בישראל; תלמה בירו, מנכ"לית איגוד השיווק; סיגלית הורן גלפרין, משנה למנכ"לית; אריק אופיר ורועי קורן, מנכ"לים משותפים בסניורמרקט, ואחרים.

דינה נבות / צילום: איל יצהר
 דינה נבות / צילום: איל יצהר

מתחזקות באיסלנד: את אילו מנהיגות פגשו אלה אלקלעי ואוה מדז'יבוז'?

השבוע מתקיים באיסלנד דיון של הפורום הבינלאומי למנהיגות, כאשר מי שייצגה בו רשמית את ישראל היא אוה מדז'יבוז', מנכ"לית הרשות לקידום מעמד האישה. 

מדז'יבוז' פגשה במסגרת זו את נשיא איסלנד, גודני יוהאנסון, את ראשת הממשלה, קתרין יקובסדוטיר ואת הנשיאה לשעבר, ויגדיס פינבוגדוטיר. מדז'יבוז' לא הייתה הנציגה היחידה - עוד עשו דרכן מישראל - פרופ' ברכה פרידמן מאוניברסיטת בן גוריון; הילה לוי לויה, מנכ"לית סיילפורס; ואלה אלקלעי, יו"רית שדולת הנשים ושותפה וסמנכ"לית פיתוח עסקי בבית ההשקעות אי.בי.אי.

בשלושת ימי הכנס תיפגש מדז'יבוז' עם מקבילותיה, ותציג בין היתר את קמפיין "תתמודדי", אותו הובילה הרשות לקידום מעמד האישה, קודם לבחירות המוניציפליות האחרונות, שבסופן נוספו מעל 100 חברות מועצה ברחבי הארץ ונבחרו 14 ראשות רשויות.

אוה מדז'יבוז' וקתרין יקובסדוטיר / צילום: חן מאירי
 אוה מדז'יבוז' וקתרין יקובסדוטיר / צילום: חן מאירי