השקעה סולידית: הפיקדונות הכי טובים שתמצאו

איזו ריבית מציעים הבנקים לפיקדון שנתי? • אילו בנקים מספקים את הריבית הטובה? ואילו מאכזבים?

פיקדונות / צילום: שאטרסטוק
פיקדונות / צילום: שאטרסטוק

אם יש לכם כסף שאתם לא יכולים לקחת עליו סיכון, ולא יכולים להפסיד אותו או חלקו, נראה שפיקדונות זה מקום נוח לכסף שלכם.

השקעות סולידיות - לא תמיד הן סולידיות

אפיקי חיסכון כמו קופות גמל, קרנות נאמנות ופוליסות חיסכון אינן נטולות סיכון. את הכסף שמפקידים בהן הן משקיעות בשוק ההון. בקרנות נאמנות שקליות דמי הניהול, במקרים רבים, כל כך גבוהים שהם הופכים את התשואה בהן לאפסית, ואפילו שלילית.

המק"מ (מלווה קצר מועד) המונפק על ידי בנק ישראל, נותן היום תשואה אפסית שיורדת עוד יותר לאחר תשלום העמלות.

הפיקדונות בבנקים הם המקום היחידי היום שבו ניתן לקבל איזושהי תשואה, אף אם נמוכה.

כ-500 מיליארד שקלים מושקעים היום בפיקדונות על ידי הציבור - סכום העולה על ההשקעה במניות, בקרנות נאמנות ובמכשירי השקעה נוספים לטווח קצר ובינוני.

קיימים סוגים שונים של פיקדונות, אך רוב החוסכים מעוניינים בפיקדונות לזמן יחסית קצר. אנחנו בדקנו את הריבית על פיקדונות לשנה, וערכנו השוואה בין הבנקים השונים, כדי לאתר את הבנקים שנותנים יותר.

מזרחי טפחות - 1% בשנה

ל-מזרחי טפחות  יש מספר אפשרויות חיסכון לטווח קצר, גם אם מדובר בפיקדונות לזמן ארוך, אך עם תחנת יציאה לאחר שנה. הקרמבולה הוא פיקדון נזיל לשלש שנים. זה אומר שאפשר למשוך את הכסף מתי שרוצים. בסוף התקופה מקבלים ריבית שנתית של 1% או הצמדה למדד של הכסף - הגבוה מבניהם. אם מוציאים את הכסף לפני תום 3 השנים, מקבלים רק את ההצמדה.

פקדון הליצ'י של מזרחי טפחות הוא פיקדון שקלי עם תחנות יציאה כשהריבית השנתית עולה בכל שנה. הבנק מציע מספר טווחי זמן לפיקדון הזה. אם מפקידים את הליצ'י ל-4 שנים מקבלים בשנה הראשונה 0.7%, בשנה השנייה - 1.25% לשנה, בשנה השלישית - 1.5% ובשנה הרביעית 1.75%.

לרשימת פיקדונות אטרקטיביים

בנק הפועלים - 0.5% בשנה

כשפנינו לסניף בנק פועלים  קיבלנו הצעה טובה מהמוקד - 0.5% לשנה. אבל מדובר בהצעה נמוכה ביחס למזרחי טפחות. היועץ בסניף המליץ לא להפקיד את הכסף לתקופה של שנה אלא להמתין בפיקדונות קצרים כי הריבית צריכה לעלות. אולי הוא צודק, אבל בינתיים כשהריבית הנמוכה, החוסכים בפיקדונות הקצרים לא מקבלים כלום.

דיסקונט - 0.45%

יועץ ההשקעות בבנק דיסקונט א  סיפק לנו אפשרות הפקדה לשנה עם ריבית קבועה שקלית של 0.45% ולשנתיים - 0.55% במונחים שנתיים. לא מי יודע מה.

הבינלאומי - 0.25%; זה הכל?

בבנק בינלאומי  מציעים למי שרוצה להפקיד חצי מיליון עד מיליון שקל למשך שנה - ריבית של 0.5%.

בפקדון שקלי ל-4 שנים מציע הבינלאומי ריבית של 0.36% בשנה הראשונה, 0.56% בשנייה, 1.18% בשלישית ו-1.38% ברביעית.

הבינלאומי מציע גם פיקדון שקלי לשנה המעניק ריבית פריים פחות 1.3%. זוהי עשויה להיות חלופה מתאימה לימים אלו שכן ההערכות הן שיהיו העלאות ריבית בחודשים הקרובים.

לאומי - לא אטרקטיבי

באתר של בנק לאומי  מצוין כי הריבית על הפק"מ בסכום של 250 אלף שקל ומעלה היא 0.1%. הבנק מציע גם חסכון הנקרא "כפתור ופרח" אשר מציע למפקידים בו ריבית של פריים פחות 1.45% שזה היום 0.15%. לא ממש אטרקטיבי.

איגוד

בבנק אגוד  קיבלנו כמה הצעות הראשונה היא הפחות אטרקטיבית - פיקדון ל-3 שנים בריבית קבועה שאם מושכים ממנו את הכסף במהלך השנה הראשונה מקבלים ריבית של 0.1%, בשנה השנייה 0.45% ובשנה השלישית 0.95%. את הכסף ניתן למשוך מהפיקדון בהתראה של חודש.

לאגוד יש גם פיקדון בריבית משתנה. מדובר פיקדון בריבית משתנה - פריים מינוס, כאשר הפיקדון הוא ל-15 חודשים עם תחנות יציאה כל 5 חודשים. בתחנה הראשונה הריבית היא פריים מינוס 1.4% שזה 0.2%; בתחנה השנייה (אחרי 10 חודשים) הריבית היא פריים מינוס 1.3% שזה 0.3%, ובתחנה האחרונה - 15 חודשים הריבית היא פריים מינוס 1.2% שזה 0.4% (ריבית שנתית).

בנק ירושלים

בנק ירושלים  מציע ללקוחות כל הבנקים לפתוח חשבון פיקדון דיגיטלי בלי לצאת מהבית ובלי לשלם עמלות.

פיקדון שמש - פיקדון ל-3 שנים עם תחנות יציאה - בפיקדון זה יש תחנת יציאה בכל שנה הריבית עולה ב0.4% בכל תקופת ריבית. כלומר ריבית בחישוב שנתי לשנה הראשונה 0.8%. בשנה השנייה 1.2%. בשנה השלישית ריבית של 1.6%.

פיקדון ארץ - פיקדון ל-12 חודשים בריבית קבועה של 0.65% לשנה שניתן למשיכה בהתראה של 7 ימים מראש. במקרה של משיכה טרם סיום תקופת הפיקדון 12 חודשים, מתקבל שיעור של 10% מן הריבית הצבורה. בפדיון, בתום 12 החודשים, מתקבלת מלוא הריבית על הסכום שנותר בפיקדון.

פיקדון מאדים - הוא פיקדון שקלי קלאסי. הבנק נותן 0.7% לשנה. אין תחנות יציאה.

בנק אוצר החייל

בבנק אוצר החייל קיבלנו הצעה להפקיד את הכסף למשך 4 שנים בריבית של 0.25% בשנה הראשונה, 0.6% בשנה השנייה, 0.9% בשנה השלישית ו-1.2% בשנה הרביעית.

אז באיזה בנק כדאי להפקיד?

בנק מזרחי טפחות ובנק ירושלים הם הבנקים שמספקים את הריבית הטובה ביותר. היתר מאכזבים.

מדריכים קשורים באתר הון:

איך בוחרים פיקדון?

למה אתם חוסכים אם יש לכם הלוואות? תחזירו את ההלוואות (ורק אז תחסכו)

בדיקה מהשטח: הפיקדון הטוב ביותר

* המדריך נכתב על ידי מערכת אתר הון, מדריכים פיננסים. המידע והנתונים במדריך אינם מהווים המלצה לרכוש או למכור נכסים כלשהם; וכן אינם תחליף לייעוץ המתחשב בנתונים ובצרכים של כל אדם.