פוצצה ישיבת הנהלת האוצר בהשתתפות המנכ"ל באב"ד

הישיבה פוצצה בלי שהוצגה תחזית ההכנסות למשתתפים • באוצר סיפרו כי צעקות רמות נשמעו מחדר הישיבות לפני פיצוץ הישיבה • ממשרד האוצר נמסר כי "הבוקר בוטלה ישיבה שתוכננה לעסוק בתחזיות ההכנסה לשנת 2019, לאור ההסכמה בין כל חברי ההנהלה הרלוונטיים כי עדיין נדרשת עבודת מטה"

מנכ"ל משרד האוצר, שי באב"ד / צילום: תמר מצפי
מנכ"ל משרד האוצר, שי באב"ד / צילום: תמר מצפי

עצבנות רבה באוצר על-רקע פיצוץ ישיבת הנהלת המשרד הבוקר וחילופי דברים רמים בין משתתפיה. הישיבה שנועדה להצגת תחזית ההכנסות המעודכנת לשנת 2019 התפוצצה לאחר זמן קצר מבלי שתחזית ההכנסות הוצגה למשתתפים. באוצר סיפרו כי צעקות רמות נשמעו מחדר הישיבות לפני פיצוץ הישיבה. בישיבה השתתפו מנכ"ל האוצר שי באב"ד, החשב הכללי רוני חזקיהו, הממונה על התקציבים שאול מרידור, מנהל רשות המסים ערן יעקב, הדוברת לילך ויסמן והיועץ המשפטי של המשרד אסי מסינג. את תחזית ההכנסות היה אמור להציג הכלכלן לב דרוקר, שממלא בפועל את תפקיד הכלכלן הראשי שאינו מאויש מאז חודש מאי.

באוצר שורר מתח רב סביב תחזית ההכנסות ל-2019 לאור האפשרות שהדרג המקצועי ימליץ לשר האוצר משה כחלון לפתוח את תקציב 2019 ולהעלות מסים על-מנת להימנע מהעלאת יעד הגירעון מעל 3% תוצר. החשש התגבר בעקבות נתוני הצמיחה המאכזבים שפרסמה הלשכה המרכזית לסטטיסטיקה בשבוע שעבר, חולשת הקואליציה וסירובו של ראש הממשלה בנימין נתניהו להקדים את הבחירות. שר האוצר משה כחלון חזר והבטיח כי ימנע העלאת מסים וכי הגירעון ב-2018 לא יסטה מהיעד שנקבע לו סטייה משמעותית.

ממשרד האוצר נמסר כי "הבוקר בוטלה ישיבה שתוכננה לעסוק בתחזיות ההכנסה לשנת 2019, לאור ההסכמה בין כל חברי ההנהלה הרלוונטיים כי עדיין נדרשת עבודת מטה בין האגפים השונים טרם התכנסות ההנהלה לדיון סופי בתחזית, וזאת בהתחשב בנוהל קביעת התחזית של המשרד. בהתאם לכך, הורה המנכ"ל להשלים את העבודה. בשום שלב לא נתבקשו חברי הנהלת האוצר או גורמים אחרים לעבור בדיקת פוליגרף. ברור, כי לאחר השלמת העבודה, תתבצע ישיבת הנהלה מסודרת, על פי הנוהל, ותפורסם התחזית לממשלה ולציבור, כמקובל".