מכה ללואו קוסט האיסלנדי: חברת התעופה הלאומית נסוגה מהרכישה

מנכ"ל איסלנד אייר הודיע על ביטול העסקה, בנימוק כי לאחר שהנהלות שתי החברות ניסו למצוא את המתווה הנכון לעסקה בשבועות האחרונים - הוחלט לסגת ממנה

איסלנד אייר / צילום: Johan Nilsson/TT News Agency via Reuters
איסלנד אייר / צילום: Johan Nilsson/TT News Agency via Reuters

העסקה בוטלה: חברת התעופה הלאומי של איסלנד, איסלנד אייר, לא תרכוש את וואו אייר, חברת הלוואו קוסט האיסלנדית. מנכ"ל איסלנד אייר הודיע על ביטול העסקה, בנימוק כי לאחר שהנהלות שתי החברות ניסו למצוא את המתווה הנכון לעסקה בשבועות האחרונים - הוחלט לסגת ממנה.

מבחינת וואו אייר מדובר בהודעה מאכזבת מאוד. החברה נקלעה לקשיים כלכליים ובאחרונה צמצמה 20% מצי מטוסיה - החברה ויתרה על ארבעה מטוסים, שני מטוסי איירבוס צרי גוף ושני מטוסי איירבוס רחבי גוף - ובכך היא צפויה לצמצם את פעילותה בקווים הטראנסאלטניים לארה"ב.

בדצמבר מתוכננת החברה להשיק טיסה מריקוויק לדלהי בהודו. בחברה אישרו, כך לפי פרסומים בתקשורת, כי בימים אלו היא מארגנת מחדש את לו"ז טיסות החורף שלה לאור הצמצום בחמישית מצי מטוסיה.

וואו אייר הודיעה לאחרונה כי היא תחדש את קו הטיסות שלה מתל אביב לרייקוויק אחרי שהיא הפסיקה את פעילותה בארץ לעונת החורף (מאז חודש נובמבר). וואו אייר היא חברת לוואו קוסט שמבדלת את עצמה בזכות טיסות ליעדים רחוקים במתכונת לוואו קוסט, בדגש על יעדים בארה"ב. החברה שקמה ב-2011 הגיעה לישראל ב-2017, ובדומה לחברות תעופה אחרות שפותחות קווים מיעדים חדשים היא קיבלה מענק ממשרד התיירות.