לאחר רכישת מזור רובוטיקה: מנכ"ל מדטרוניק הגיע לישראל

ביקורו הנוכחי של המנכ"ל נועד בעיקר כדי לחגוג ולהכיר יוצר לעומק את הרכישות האחרונות של החברה, בראשן רכישת הענק (מנקודת מבט ישראלית) של מזור

עומאר אישרק / צילום:  רויטרס
עומאר אישרק / צילום: רויטרס

מנכ"ל חברת מדטרוניק, עומאר אישרק, הגיע היום (א') לביקור בישראל בראש משלחת של בכירי מדטרוניק, ביניהם ג'פרי מרתה, מי שהיה אחראי על רכישת חברת הרובוטיקה מזור לפי שווי של 1.64 מיליארד דולר.

מדטרוניק היא חברת המכשור הרפואי הגדולה בעולם, עם הכנסות של כ-30 מיליארד דולר בשנה. אישרק עומד בראש מדטרוניק מאז 2011 והוא נחשב למנכ"ל כריזמתי ויוצא דופן אפילו בים מנהליהן של חברות הענק, מיצוב שמתבטא גם בתוצאות החברה בתקופת כהונתו.

ביקורו הנוכחי נועד בעיקר כדי לחגוג ולהכיר יוצר לעומק את הרכישות האחרונות של החברה, בראשן רכישת הענק (מנקודת מבט ישראלית) של מזור; נוטרינו שנרכשה לפי סכום קרוב ל-100 מיליון דולר ו-וויז'ן סנס שנרכשה לפי שווי של 75 מיליון דולר.

כמו כן חתמה מדטרוניק על הסכם עם רשות החדשנות לתמיכה בהקמה של מרכז מו"פ חדש. מנכ"ל מדטרוניק ישראל, ירון יצהרי, מסר בעת רכישת נוטרינו לפני כשבועיים כי לא תהיה זו הרכישה האחרונה, ולכן סביר כי כבר נערכים מגעים נוספים אשר יקודמו גם הם במסגרת הביקור. החברות בהן מדטרוניק מתעניינת בעיקר הן חברות בתחום הסוכרת, מוצרים מושתלים, בריאות דיגיטלית וניתוחים זעיר פולשניים.

אישרק ביקר בעבר בישראל והביע לעיתים קרובות את הערכתו לחדשנות הישראלית ולפעילויות בישראל. בתקופת ניהלו רכשה מדטרוניק את חברת קובידיאן וכך הגיעו לידיה החברות אורידיון, גיוון אימג'ינג וסופרדיימנשן אותן המשיך לפתח בישראל. כאמור בשנים האחרונות הוא הוביל רכישה של שלוש חברות נוספות והקמת מרכז פיתוח חדש, כמו גם שותפות בחממה הטכנולוגית Mind Up בחיפה בתחום הבריאות הדיגיטלית. ישראק צפוי להיפגש בביקורו גם עם משקיעים בישראל. מדטרוניק השקיעה בעבר בקרנות הון הסיכון טרי ונצ'רס, מדטורניק ובחבת ההשקעות ריינבאו.

בתפקידיו הקודמים ניהל בין היתר את חטיבת הבריאות של חברת GE בעלת פעילות עניפה בישראל ובעברו הרחוק אף עבד בחברה בבעלות ישראלית בשם DS-Sonics. אישרק הוא יליד בנגלדש ואחת המשימות שהצהיר בעבר שלקח על עצמו היא לפתח מוצרים בעלות מופחתת ותוכניות נגישות למדינות פחות מפותחות.