הושלמה ה"הפיכה" ב-HearMeOut: האוסטרלים "השתלטו" על החברה הישראלית

מפתחת פלטפורמת הרשת החברתית נמצאת בהשעיית מסחר בבורסה האוסטרלית כבר כמה חודשים • כעת המייסדים מישראל עזבו, והווארד דיגבי מונה ליו"ר החברה • מורן צ'מסי: "יהיה נכון להעביר עכשיו את הניהול לאוסטרליה, לטובת עתיד החברה"

בדיוק שנתיים לאחר שהונפקה לראשונה בבורסה האוסטרלית, הושלמה "הפיכה" בחברת הטכנולוגיה HearMeOut ויוצאת מידיו של מייסדה ומנהלה הישראלי, מורן צ'מסי.

HearMeOut, שהוקמה על-ידי צ'מסי ושותפיו איסי לויאן, ליאור מנשה, יקי גונן ומורן סער, פיתחה פלטפורמה שמהווה מעין רשת חברתית מבוססת קול, המאפשרת להעלות ולהאזין לפוסטים קוליים, ובין המשקיעים בה היה גם איש העסקים יצחק מירילשווילי, שלאחר ההנפקה החזיק בכ-11.9% מהמניות.

החברה נמצאת כבר למעלה מחצי שנה בהשעייה ממסחר באוסטרליה, ובחודש יוני הודיעה על החלטת הדירקטוריון שלה להקפיא את כל הפעילות בה (למעשה בחברה הבת הישראלית, שהייתה פעילותה היחידה של החברה הנסחרת), להפסיק את שיווק הפלטפורמה שפיתחה ולבחון מהו הערך שניתן להשיג מהנכסים הקיימים בחברה - קניין רוחני, משתמשים, data שנאסף וחוזים.

החברה הודיעה אז כי חוזי ההעסקה של עובדיה בישראל יסתיימו ב-12 ביולי. ההחלטה להקפיא את הפעילות הגיעה לאחר שדירקטוריון HearMeOut הגיע למסקנה כי במצבה הנוכחי, הפלטפורמה שפיתחה החברה אינה יכולה לייצר מודל עסקי בעל היתכנות כלכלית, והחליט כי יש לחסוך בעלויות.

מורן צ'מסי, ממייסדי החברה ומנהליה עד כה, אמר בתגובה כי "החברה הגיעה להישגים מאוד יפים בחמש שנות קיומה. אנחנו הרשת החברתית הראשונה שנכנסה לעולם הרכב: מרמת הרעיון ב-2015 עברנו לפיילוט ב-2016 ולכניסה לרכבים בארה"ב ב-2018. זאת דריסת רגל מאוד משמעותית לחברה צעירה. מטבע הדברים, גיוס באוסטרליה הוא לא רק לקחת את הכסף וללכת. השוק האוסטרלי עבר תנודות בכל מה שקשור לקבלה ולהשקעה בחברות הייטק. הבנו שיהיה נכון להעביר עכשיו את הניהול לאוסטרליה, לטובת עתיד החברה. אנחנו המייסדים עדיין בעלי מניות בחברה".

צ'מסי מוסיף כי קבוצת המייסדים שוקלת כעת את דרכה בעולם היזמות: "יש לנו מספר הצעות ואנחנו בוחנים אותן", הוא אומר.

ההוצאות הופחתו, יורחב השת"פ עם פורד

לפני כשבועיים עדכנה החברה בדיווח לבורסה על השינויים בחברה, והיום דיווחה על השלמתם. בחברה ציינו בדיווח הקודם כי בנוסף להפחתת ההוצאות החליט הדירקטוריון להעביר את הפעילות של החברה מישראל לאוסטרליה. הוחלט להמשיך ולהפעיל את הפלטפורמה "אך עם מבנה הוצאות שמרני יותר ובאסטרטגיית שיווק אחרת", כאשר הצוות האוסטרלי הצליח להפחית את הוצאות התפעול החודשיות ב-10,000 דולר אמריקאי. בחברה הודיעו שבכוונתם לחפש הזדמנויות בתחום התוכן באוסטרליה, ארה"ב והודו, ולהרחיב את קשריה הקיימים עם הלקוחות ובהם יצרנית הרכב פורד.

כחלק מהתוכנית הוחלט על היפרדות מההנהלה הישראלית ובוטלו אופציות שהחזיקו המנהלים. אותם מנהלים יקבלו סכום של 90 אלף דולר, וליאור מנשה שפיתח את הפלטפורמה יקבל 35 אלף דולר ואופציות, על סיוע טכני לחברה בתקופת המעבר לאוסטרליה.

במקביל, צ'מסי הודיע על התפטרות מהדירקטוריון והווארד דיגבי מונה ליו"ר החברה. בחברה הודו לצ'מסי ולשאר המייסדים על תרומתם בשנתיים האחרונות.

הפרזנטור לארי קינג

HearMeOut הונפקה לראשונה בדצמבר 2016 כשגייסה 6.5 מיליון דולר אוסטרלי לפי מחיר של 20 סנט למניה. שווי החברה בעת ההנפקה היה כ-13 מיליון דולר אוסטרלי. ביום המסחר האחרון במניית החברה לפני ההשעייה ממסחר על-ידי הבורסה האוסטרלית, מחיר המניה היה כ-7 סנט ושווי החברה עמד על 4.5 מיליון דולר אוסטרלי בלבד.

לפני שנה גייסה החברה לשורותיה פרזנטור מוכר: שדרן CNN לשעבר, לארי קינג, פעיל נלהב בעל מיליוני עוקבים בטוויטר, חתם עם החברה על שיתוף פעולה והחל להשתמש בפלטפורמה שלה. לפי דוחות החברה, קינג קיבל מהחברה 150 אלף אופציות במחיר מימוש של 20 סנט אוסטרלי, שיבשילו בתנאים מסוימים ויהיו ניתנות למימוש עד נובמבר 2021.