חיפה כימיקלים ואדלטק יקימו מפעל לייצור אמוניה

הקמתו של המפעל, אשר ייצר מאות מקומות עבודה נוספים חדשים בנגב, ויספק אמוניה לחיפה כימיקלים ומפעלים נוספים, צפויה להתחיל במהלך שנת 2019 • המפעל יוקם באתר של חיפה כימיקלים שבמישור רותם

קבוצת חיפה כימיקלים וקבוצת אדלטק חתמו היום (ד') על מזכר הבנות להקמת מפעל לייצור אמוניה באתר של חיפה כימיקלים שבמישור רותם. מדובר בפרויקט ענק שמתווסף להקמת תחנת כוח לייצור חשמל של אדלטק שעלותו הכוללת מוערכת ביותר ממיליארד שקל. הפרויקט שנחשב למורכב מבחינה הנדסית יבוצע בשיטת ה- build, operate, transfer.

הקמתו של המפעל, אשר ייצר מאות מקומות עבודה נוספים חדשים בנגב, ויספק אמוניה לחיפה כימיקלים ומפעלים נוספים, צפויה להתחיל במהלך שנת 2019. המפעל יוקם בסמוך לאתר חיפה כימיקלים שבמישור רותם והוא יחובר ישירות לקווי הולכת הגז של נתג"ז, כך שלא יהיה צורך ביבוא ושינוע מורכב של האמוניה שנחשבת לחומר מסוכן.

אמוניה הינה תרכובת המיוצרת בעיקרה מגז טבעי שמשמת בעיקר את יצרניות הדשנים החקלאיים, כאשר המובילה שבהן הינה קבוצת חיפה, אשר בשטחה גם יוקם המפעל.

מקבוצת אדלטק נמסר, כי "התשלובת התעשייתית תתוכנן ותוקם בסטנדרטים הסביבתיים והבטיחותיים העולמיים המחמירים ביותר, תוך שיתוף פעולה וניהול דיאלוג עם המועצה האזורית תמר והמשרד להגנת הסביבה. תשלובת זו, המספקת את צרכי קבוצת חיפה ואם ידרש אף את צורכי התעשייה המקומית, תתרום לתנופתו של פארק התעשייה במישור רותם. הקמת הפרוייקט תתבסס על הניסיון והיכולות המקצועיות וההנדסאיות של קבוצת אדלטק ותספק תשומות חשובות לתעשייה המקומית ולחברות רבות".

מקבוצת חיפה חיפה נמסר, כי "שיתוף הפעולה האסטרטגי עם קבוצת אדלטק להקמת המפעל, הוא חלק מהותי בתוכנית הצמיחה של הקבוצה בדרום, הכוללת הקמת מתקן לייצור אמוניה שיבטיח חומר גלם חיוני לפעילות החברה במחיר תחרותי, הרחבת פעילותה הגלובלית והכפלת כושר הייצור של המפעל הקיים במישור רותם, מהלך שיספק תעסוקה למאות בתי אב חדשים בנגב".

קבוצת אדלטק שהוקמה ב-1989 יוזמת ומקימה תחנות כוח פרטיות הפועלות באמצעות גז טבעי ומעניקה שירותי תפעול ותחזוקה לתחנות הכוח. כיום בבעלות הקבוצה 3 תחנות כוח: דוראד, רמת נגב אנרגיה ואשדוד אנרגיה. בעתיד הקרוב עתידה הקבוצה להקים שתי תחנות כוח נוספות: סולאד אנרגיה ותמר.