חזון אחרית הימים? הלקוחות הישראלים מסתערים על כלי הרכב החשמליים החדשים

יונדאי תעלה בתחילת השנה מעל 120 רכבי איוניק חשמליים • אאודי מכרה מאות יחידות מרכב הפאר החשמלי ה-E-TRON • נמכרו גם עשרות מכוניות רנו זואי עם טווח מוגדל

ביקוש ראשוני מפתיע לכלי הרכב החשמליים החדשים, שאמורים לנחות בישראל בתחילת 2019. חברת כלמוביל צפויה להעלות כבר בתחילת 2019 על הכביש מעל 120 יחידות של המשפחתית החשמלית יונדאי איוניק, עם סוללה בעלת טווח נסיעה של עד 280 קילומטר בין טעינה.

החברה טרם התחילה את קמפיין השיווק של הרכב, ואף טרם פרסמה רשמית את מחירו של הדגם לצרכן, שצפוי להתחיל כ-159 אלף שקל. אולם היא כבר קיבלה הזמנות לאספקה מיידית של הרכב למספר ציים של חברות בעלות "אג'נדה ירוקה", בעיקר במגזר ההיי-טק. את המכוניות יספקו ויתפעלו מספר חברות ליסינג גדולות בחוזים תפעוליים רגילים. יצוין כי זו הפעם הראשונה מאז עידן "בטר פלייס" שבה חברות ליסינג ישראליות מספקות כלי רכב חשמליים על בסיס סדיר.

ואילו בצ'מפיון מוטורס, יבואני אאודי, נרשמה ביקושים ראשוניים ערים מאד, שמוערכים בכמה מאות יחידות, לרכב הפנאי החשמלי המפואר E-TRON, שמחירו מתחיל בכ-390 אלף שקל. ככל הידוע, כל ההזמנות הן ללקוחות פרטיים, מתוכם ללקוחות שהמתינו עד היום לתחילת הייבוא של "טסלה" לישראל.

הרכב של אאודי מציע טווח נסיעה של עד יותר מ-400 קילומטרים בין טעינות. יצוין כי מחירו הרשמי בחו"ל, לפני הטבות מס, גבוה משמעותית מהמחיר של אאודי Q7 בעלת מנוע בנזין אולם בשל הטבת המס על רכב חשמלי, בישראל מחירו זול יותר משל ה- Q7 בכמעט 20%. המסירות יתחילו רק בעוד מספר חודשים.

עד סוף ינואר יעלו על כביש הארץ במצטבר גם כ-300 כלי רכב חשמליים מסוג רנו "זואי". כמחצית מהכמות היא מכוניות שנמסרו ל"קאר2גו" במסגרת חוזי הרכב החשמלי השיתופי של החברה. עוד קרוב ל-60 מכוניות הוזמנו בשבועיים האחרונים על ידי לקוחות פרטיים ומוסדיים לאחר תחילת השיווק של הדגם החדש בעל טווח הנסיעה המוגדל, שמחירו כ-125 אלף שקל. כלי רכב אלה צפויים לעלות על הכביש בינואר-פברואר.