שער הליש"ט ממשיך לעלות והדולר נסחר תחת לחץ: "השוק מגלם תופעה מוזרה"

חלק מעקום התשואות האמריקאי ל-2-5 שנים התהפך • יניב חברון, האסטרטג הראשי של בית ההשקעות אלומות: "מדובר בתופעה המתרחשת בעת משבר פיננסי" • על רקע החשש לביטול הברקזיט, הליש"ט עולה 0.46% ל-1.277 דולר • האירו המשיך לאבד גובה מול השקל ושערו היציג נקבע על 4.228 שקלים • סקירת המט"ח היומית של "גלובס"

שוק בירידות / צילום: שאטרסטוק
שוק בירידות / צילום: שאטרסטוק

המסחר בשוק המט"ח מתנהל על רקע הדרמה שנרשמה אמש בניו יורק, ועל רקע עליית הסיכויים כי בריטניה לא תממש את הברקזיט ותיוותר חברה באיחוד האירופי. 

הליש"ט  ממשיכה לטפס גם היום בהמשך להמלצות מאתמול של היועצים המשפטיים של האיחוד האירופי, שלפיהן בריטניה יכולה לממש החלטה באופן חד צדדי ולהישאר באיחוד האירופי. בהמשך להמלצה זו, בבנק ההשקעות ג'י.פי מורגן העלו את הסיכויים כי בריטניה תיוותר באיחוד האירופי ל-40%, לעומת 20% קודם להמלצת היועצים של האיחוד האירופי. 

לדברי גורמים בשוק, "הפרלמנט הבריטי ירצה להשיג עסקה לפני סיום הדיונים ואם שום דבר לא יושג לפני הברקזיט בסוף מארס הם יאלצו לדחות את התאריך או להפעיל את סעיף 50".

בתוך כך, הדולר נסחר תחת לחץ בהמשך לדרמה שנרשמה אתמול בוול סטריט כאשר חלק מעקום התשואות האמריקאי ל-2-5 שנים התהפך והשיפוע הפך לשלילי. לדברי יניב חברון, האסטרטג הראשי של בית ההשקעות אלומות, מדובר בתופעה המתרחשת בעת של משבר פיננסי וכניסה למיתון בעקבות צפי של המשקיעים שהבנק המרכזי יאלץ להפחית ריבית כדי לתמוך בכלכלה".

בתוך כך, התשואות הממשלתיות של האג"ח האמריקאי לשנתיים עמדו ברמה של 2.805% בעוד התשואה ל-5 שנים ירדה לרמה של 2.77%. "העקום האמריקאי מגלם כיום תרחיש מוזר של עליית ריבית לחודש דצמבר בהסתברות גבוהה ולאחר מכן הפחתת ריבית", הוסיף חברון.

הליש"ט  עולה 0.46% מול הדולר, בהמשך לעלייה אתמול, ונסחרת סביב 1.277 דולר; האירו  עולה 0.1% מול הדולר ל-1.135 דולר; ומדד הדולר אינדקס (DXY) מאבד 0.1%.

במסחר מול השקל, הדולר השיל 0.08% ושערו היציג נקבע על 3.724 שקל; האירו  איבד 0.53%, בהמשך לצניחה אתמול, ושערו היציג נקבע על 4.228 שקל.