המנכ"ל ובנים של בעלי שליטה רכשו מניות הלמן אלדובי

המנכ"ל רמי דרור רכש לראשונה נתח ממניות בית ההשקעות שהוא מנהל, בכ-430.5 אלף שקל, ומחזיק ב-0.3% מהמניות • בית ההשקעות, שאיבד כ-12% מהשווי שלו מתחילת השנה, נסחר לפי שווי חברה של כ-142 מיליון שקל

רמי דרור, מנכ"ל הלמן אלדובי / צילום: תמר מצפי
רמי דרור, מנכ"ל הלמן אלדובי / צילום: תמר מצפי

זמן קצר לאחר שבית ההשקעות אי.בי.אי הצטרף לבעלי העניין בבית ההשקעות הלמן אלדובי, עם החזקה של 32.5% ממניותיו, תמונת בעלי העניין בבית ההשקעות שייסדו רוני הלמן ואורי אלדובי ממשיכה להשתנות. בימים האחרונים הצטרפו לבית ההשקעות עוד בעלי עניין, כשהמנכ"ל רמי דרור רכש לראשונה נתח ממניות בית ההשקעות שהוא מנהל, בכ-430.5 אלף שקל, כך שהוא מחזיק היום ב-0.3% מהמניות.

הלמן אלדובי , שהשיל כ-12% מהשווי שלו מתחילת השנה, נסחר כיום לפי שווי חברה של כ-142 מיליון שקל. במסגרת דיווחיו לבורסה הוא גילה כי האחים מנחם (מילטון) יזרעאל ויעקב (ג'קובו) יזרעאל ברויטמן, רכשו כל אחד ממניות בית ההשקעות, שהם ומשפחותיהם כבר נמנים על בעלי השליטה בו.

מנחם יזרעאל מכהן כדירקטור בחברה והוא גם בנם של דוד (ז"ל) ודורה יזרעאל, הנמנים על בעלי השליטה בעקיפין בחברה - כפועל יוצא מהחזקתם באמצעי שליטה בהלמן אלדובי פיננסים, בעלת השליטה בבית ההשקעות הציבורי. מנחם רכש עתה מניות בית ההשקעות בכ-108 אלף שקל בעוד שאחיו ג'קובו רכש מניות החברה בכ-594 אלף שקל. בסך הכל, שלוש הרכישות של שלושת בעלי העניין בחברה, מסתכמות בכ-1.13 מיליון שקל, ששולמו עבור כ-0.8% ממניות בית ההשקעות.

בית ההשקעות הלמן אלדובי הוקם ב-1995, דרך פעילות ניהול גמל. עם השנים החל לנהל גם קרנות פנסיה חדשות ו-וותיקות ותיקי השקעות מנוהלים, כשהוא גם מייצג קרנות השקעה וקרנות נאמנות זרות, מנהל קרן להשקעות P2P, ופועל להקמת מיזמים חדשים. הוא הפך לציבורי באמצעות מיזוג לתוך שלד סוהו נדל"ן.

בית ההשקעות מוביל אסטרטגיית צמיחה בהיקף הנכסים המנוהל - גם (ובעיקר) באמצעות אסטרטגיה של הצעת המחיר הנמוך. לאחרונה דיווח בית ההשקעות כי רשם ברבעון השלישי השנה רווח סמלי של 166 אלף שקל, המהווה ירידה מרווח לא גבוה לכשעצמו של 714 אלף שקל שרשם ברבעון השלישי אשתקד. מתחילת השנה עדיין מדובר בגוף מפסיד, אך פחות. כך, בעוד שבשלושת הרבעונים הראשונים של 2017 רשם בית ההשקעות הפסד של קצת יותר מ-7 מיליון שקל, הרי שבשלושת הרבעונים הראשונים השנה הוא הקטין את הפסדיו בכמחצית, לכ-3.5 מיליון שקל.

בכל אופן, על רקע האסטרטגיה של בית ההשקעות, בשורה העליונה מציג בית ההשקעות צמיחה בהכנסותיו הן ברבעון והן מתחילת השנה, כשגם ההוצאות שלו צומחות. עיקר התרומה לרווח של בית ההשקעות, שמציג השנה תשואות טובות, מגיע מתחום הגמל וההשתלמות, כשהפנסיה והתחומים האחרים הציגו מתחילת השנה הפסד, מה שמשפיע גם בשורה התחתונה.

נכון לסוף ספטמבר ניהל בית ההשקעות נכסים בהיקף כולל של כ-20.4 מיליארד שקל, רובם בתחום החיסכון לטווח ארוך, שבו הוא שותף עם בית ההשקעות אי.בי.אי. כמו כן, בית ההשקעות מנהל את כספי קופת גמל של עובדי חברת חשמל. אגב, בית ההשקעות מגלה כי כיום מנוהלים בקרן ה-P2P שלו נכסים שכבר מסתכמים בשווי של כ-65 מיליון דולר (כ-240 מיליון שקל). עם פרסום הדוחות אמר המנכ"ל דרור כי "בית ההשקעות עובר מהפכה בכל התחומים: ביצועים, היקף עמיתים ומיתוג. אנו מעריכים כי את פירות ההצלחה וביצועי ההשקעות נתרגם לביצועים עסקיים כבר ברבעונים הקרובים".