אדוני המבקר, אל תוותר

נתניהו ינסה כל טריק כדי לקבל מימון לשכר-הטרחה שלו. אסור להיכנע לו

ראש הממשלה בנימין נתניהו ומבקר המדינה יוסף שפירא / צילום: תמר מצפי
ראש הממשלה בנימין נתניהו ומבקר המדינה יוסף שפירא / צילום: תמר מצפי

בנימין נתניהו הוא אדם עשיר מאוד. לפי השבועון הכלכלי האמריקאי "פורבס", הוא שווה כמה עשרות מיליוני שקלים, בערך 50 מיליון. ואולם בני הזוג נתניהו לא חוסכים בזמן ובאנרגיות כדי לא להוציא מכיסם אפילו הוצאות פרטיות, והדברים ידועים ויהיו ידועים עוד יותר כאשר יתנהל המשפט נגדם. אם יתנהל.

לא יודעים לקבל לא

כמובן שביבי ושרה זקוקים וזכאים להגנה משפטית, כמו כל אדם במצבם. בני-תמותה רגילים משלמים את שכר-הטרחה של פרקליטיהם מחשבונותיהם הפרטיים, כמובן. זו אקסיומה שאינה זקוקה לראיה. עם זאת, נתניהו דורש שהמדינה תאשר לאחרים לממן את שכר-הטרחה עבורו וגם עבור שרה. הוגשה בקשה מטעמם למבקר המדינה, והוא השיב להם בסירוב.

זו כמובן מכה קשה לבני הזוג. אחרי ש"חסכו" אגורה לשקל ולדולר, כמו הבקבוקים של שרה, כמו ההוצאות בביתם הפרטי בקיסריה - כעת הם ייאלצו להיפרד מסכום שמוערך בכ-5 מיליון שקל. זה יכול לערער אנשים "חסכנים" כמותם. די לעקוב אחר הופעותיו האחרונות של נתניהו כדי להבין שחמשת המיליונים מעסיקים אותו מאוד.

ללא קשר לתפקידו 

ועכשיו עוד עובדה: ביבי לא יוותר. הוא יגיש עוד בקשה ועוד בקשה. הוא יהפוך עולמות ולא יוותר על הדרישה לקבל את המיליונים מאחרים. כפי שלא ויתר על הוצאות פרטיות זוטרות במהלך כהונתו.

מבקר המדינה יוסף שפירא צריך לדעת לעמוד בפרץ. נתניהו ינסה כל טריק ותרגיל כדי לקבל אישור לכסף שהוא דורש. לא קל לעמוד בפני לחצים של ראש הממשלה, אבל החלטתו של שפירא בנושא זה אולי תהיה אמת-המידה עליה תישפט תקופת כהונתו כמבקר המדינה.

כמה זה עלוב, כמה זה מקומם. אדם עשיר שלא מפסיק לבקש נדבות, אם ממילצ'ן ופאקר ודומיהם, ואם מהמדינה. כמובן שזה היה שונה לו החשדות נגד בני נתניהו היו קשורות לתפקידו ולעבודתו. אני לא מצאתי כאלה. הכול מיועד להעשיר את עצמו.