לא לסמוך על טראמפ

נשיא ארה"ב לא אוהב להתעמק, הוא סומך על האינסטינקט שלו

נשיא ארה"ב דונלד טראמפ / צילום: רויטרס - Mike Segar
נשיא ארה"ב דונלד טראמפ / צילום: רויטרס - Mike Segar

המפוטר האחרון בבית הלבן הוא ראש הצוות של הנשיא, גנרל ג'ון קלי. הוא שירת בתפקיד הבכיר הזה במשך כמעט שנתיים. בתקופה זו הוא היה, מעצם תפקידו, יד-ימינו של הנשיא. ועכשיו הוא הולך הביתה. למה? - זאת שאלה שלא מציגים כשמדובר בטראמפ. הוא לא עובד לפי הגיון אלא לפי גחמות. אז ככה, כנראה נמאס לו ממנו. לא צריך הרבה יותר מזה היום כדי לאבד תפקיד בכיר בממשל.

לא אוהב להתעמק

קלי מצטרף לשורה ארוכה ומתארכת של בכירים, שמונו על-ידי טראמפ ודי מהר פוטרו על-ידו. רקס טילרסון, מי שהיה שר החוץ ופוטר, אמר לאחרונה שטראמפ לא אוהב להתעמק בנושאים, הוא סומך יותר על האינסטינקט שלו.

דונלד טראמפ כבר אינו היחיד שהעובדים בממשל צריכים להיזהר מפניו. עכשיו גם מלניה מהווה עליהם איום. היא גרמה לפיטורי סגנית היועץ לביטחון לאומי מירה ריקארדל, בטענה שהיא "לא ראויה יותר לכבוד של שירות בבית הלבן". מכל מקום, כבר ברור מזמן שבבית הלבן שוררת אווירה עכורה. קשה מאוד לתפקד כשאינך יודע אם מחר עוד תהיה בתפקיד.

גם לנו זה יכול לקרות

כל זה צריך לעניין מאד גם אותנו. עד כה טראמפ היה הדבר הטוב ביותר שקרה לישראל במשך שנים רבות. זה טוב ויפה, אם זוכרים שכל זה יכול להשתנות כהרף-עין וללא כל אזהרה מוקדמת. לטראמפ אין בעיה, למשל, לבטל את העברת השגרירות שלו לירושלים, ולשנות מן היסוד את ראיית הדברים שלו על האזור.

יש לנו עסק עם נשיא וממשל לא יציבים ולא צפויים. אין להם בעיה לשנות החלטות ולהסיט מהלכים. כל דבר הוא בסיס לשינויים. חשוב מאוד שנזכור זאת כשאנחנו מתבשמים מהחלטות שהן לטובתנו. צריכים להיות מוכנים ליום שזה יתהפך. כפי שקרה לקלי , טילרסון, ועוד כמה מבכירי הבית הלבן.