בנייה | בלעדי

עוד עזיבה של בכיר במינהל הבטיחות: רן כהן ראש אגף בטיחות פורש למגזר הפרטי

עזיבתו של כהן מצטרפת לפרישתו מלפני מספר שבועות של ראש מינהל הבטיחות ארז מימון שפרש תוך האשמות קשות בדבר התנהלות ממוניו

אתר בניה / צילום: איל יצהר
אתר בניה / צילום: איל יצהר

ראש תחום בכיר בטיחות, ואחד מראשי שלושת האגפים במינהל הבטיחות שבמשרד העבודה והרווחה, רן כהן פורש מתפקידו. כך נודע ל"גלובס". כהן כיהן במספר תפקידים בכירים במינהל הבטיחות ב 7 השנים האחרונות, ומהמידע שהגיע לידינו עולה כי הוא הגיש את התפטרותו בימים האחרונים. כהן צפוי לעזוב בזמן הקרוב את המשרד ולעבור לעבודה במגזר הפרטי.

מדובר בעזיבה שנייה תוך מספר שבועות של בכיר במינהל הבטיחות, שאחראי בין היתר על הבטיחות באתרי הבנייה. זאת לאחר שראש מינהל הבטיחות הקודם ארז מימון סיים את תפקידו במפתיע באמצע חודש אוקטובר האחרון. עזיבתו לוותה בהטחת האשמות בממוניו, כמי שהתערבו בעבודתו. במשרד העבודה הדפו אז את טענותיו.

למרות שמדובר בתפקיד מפתח, מאז פרישתו של מימון טרם התפרסם מכרז למציאת מחליפו. כיום התפקיד מאויש על ידי אריק שמילוביץ' כממלא מקום. בשבוע שעבר קיימה ועדת הביקורת של הכנסת דיון בנושא תאונות העבודה באתרי הבנייה, בו לקח חלק הממונה על זרוע העבודה במשרד העבודה והרווחה, מוטי אלישע. במהלך הדיון נשאל אלישע מדוע המשרד לא ממהר למנות מנהל קבוע בראש מינהל הבטיחות, למרות שמדובר בתפקיד חשוב ושקיים לו תקן. אלישע הפתיע כמה אנשים כשהסביר כי התהליך לאיתור מנהל קבוע צפוי להימשך כחצי שנה "זה תפקיד מורכב, ולכן ביקשתי שנגייס מועמדים באמצעות חברה חיצונית. בינתיים יש ממונה בפועל, אריק שמילוביץ שעשה את התפקיד בעבר. תוך 6 חודשים ימונה ממונה בטיחות" הסביר אלישע בדיון.