המשטרה: להעמיד לדין את מנהל אגף השליחים בדואר ישראל

עפ"י החשד, גיל מלכה ביקש כספי שוחד מאדם אחר, זאת כשהוא מציע לו לפתוח סוכנות שליחויות ומבטיח לדאוג עבורו ללקוחות • במסגרת ההבטחות ל טובות הנאה, עפ"י החשד, מלכה ביקש לקבל לכאורה אחוזים מרווחים עתידיים של סוכנות השליחויות • עורך דינו: "אני משוכנע שכבר בימים הקרובים נקבל הודעה על סגירת התיק"

דואר ישראל / צילום: איל יצהר
דואר ישראל / צילום: איל יצהר

המשטרה סיימה היום (ג') את חקירתו של גיל מלכה, מנהל אגף השליחים בדואר ישראל, החשוד בעבירות שחיתות ציבורית וטוהר המידות. המשטרה הודיעה כי היא העבירה את חומרי החקירה לידי הפרקליטות לצורך קבלת החלטה האם להעמיד את מלכה לדין.

על-פי החשד שנחקר, מלכה ביקש כספי שוחד מאדם אחר, זאת כשהוא מציע לו לפתוח סוכנות שליחויות ומבטיח לדאוג עבורו ללקוחות. במסגרת ההבטחות לטובות הנאה, על-פי החשד, מלכה ביקש לקבל לכאורה אחוזים מרווחים עתידיים של סוכנות השליחויות.

החקירה התנהלה ביחידה הארצית למאבק בפשיעה הכלכלית (יאל"כ) בלהב 433 ולוותה על-ידי פרקליטות מחוז מרכז. כאמור, תיק החקירה הועבר לפרקליטות לצורך עיון והחלטה.

בא-כוחו של מלכה, עו"ד בנצי קבלר, מסר: "מר מלכה שיתף פעולה בצורה מלאה, ולא לחינם הועבר חומר החקירה כה מהר לפרקליטות. התשובות שניתנו פקחו את עיני החוקרים לרווחה, ונראה כי גם הם הבינו שמדובר בעלילה שנטוותה דווקא בשל סירובו של מר מלכה לשחרר כספי ציבור לספקים שלא עמדו בדרישות המשרד, למרות לחץ גורמים פוליטיים כפי שעולה לאחרונה בפרסומים אחרים... מר מלכה עבר לאחר החקירה פוליגרף, בה נמצא דובר אמת! אני משוכנע שכבר בימים הקרובים נקבל הודעה על סגירת התיק".

*** חזקת החפות: נזכיר כי מלכה הוא בגדר חשוד. מדובר בשלב ראשוני של ההליך המשפטי, ועומדת לטובתו חזקת החפות.