צמרת ענף הביטוח חגגה בערב הגאלה של ועידת עדיף

ועידת עדיף: חכמי שמח ששווי הפניקס נסק מאז שמכר אותה, המבורגר מתגעגע להוגנות בהסדר החוב הראשון של אפריקה ישראל, ואיזי כהן לומד מטעויות

יאיר המבורגר (מימין) ואיזי כהן / צילום: כדיה לוי, גלובס
יאיר המבורגר (מימין) ואיזי כהן / צילום: כדיה לוי, גלובס

צמרת ענף הביטוח התכנסה אמש (ב') באולם אווניו, כבכל שנה, לערב הגאלה של ועידת עדיף ה-18 במספר השנה. הפעם ריכזו את מירב העניין איזי כהן, לשעבר מנכ"ל כלל ביטוח ומנכ"ל קבוצת מגדל, שקיבל פרס מפעל חיים, ויוסי חכמי, שנשא דברים לציון 70 שנה לקבוצת הפניקס. בין לבין חולקו פרסי המצטיינים בענפי הביטוח והפנסיה לשנה החולפת ובראשם פרסי קבוצת הביטוח של השנה (הפניקס, שבניהול אייל לפידות) ובית ההשקעות של השנה (הראל פיננסים, שבניהול טל קדם).

אייל לפידות / צילום: סטודיו עדיף
 אייל לפידות / צילום: סטודיו עדיף

נתחיל מאיזי כהן: הוא עלה לנאום לאחר דברי ברכה שנשא יאיר המבורגר, יו"ר ובעל שליטה בקבוצת הראל, וגם יו"ר התאחדות חברות ביטוח, שאמר כי "הסדר החוב הכי הגון ועם הכי פחות תספורת היה ההסדר שאיזי עשה ללבייב", בהתייחסו להסדר החוב הראשון של אפריקה ישראל, כשכהן ניהל את החברה. מיד לאחר מכן המבורגר, שמחזיק בגוף מוסדי מהגדולים במשק, הוסיף כי "מאז אף אחד לא זכר איך עושים זאת, ואנחנו שילמנו את המחיר".

או אז דיבר כהן, שלפני מספר חודשים השלים 46 שנים בעולם העסקי, שרובן ככולן בעולם הביטוח, להוציא 4 שנים שבמהלכן היה מנכ"ל קבוצת אפריקה ישראל. "גם אחרי כל השנים הללו עדיין מתרגשים", אמר כהן והוסיף: "אני מוכן היום לחזור שנית ואולי שלישית לאותה תקופה. אהבתי את הענף". עוד אמר כהן כי "נכון שלפעמים עושים טעויות, אך מטעויות צריך ללמוד ולא לחזור עליהן פעם שנייה", והוסיף כי "אני מקווה שההצלחות היו לאין שיעור יותר מאשר הטעויות".

בכנס השתתף גם יוסי חכמי, לשעבר בעל השליטה והאיש הדומיננטי בקבוצת הביטוח הפניקס, אותה הקים אביו. חכמי, שלא מדבר בפומבי שנים רבות, בטח לא בנושאי ביטוח, אמר כי "אני שמח לראות שהענף גדל ומשגשג. הענף מצליח ויש לו עתיד מזהיר למרות הרגולציה, שאני לא כל כך מסכים איתה, ואני חושב שזה הזמן ללמוד ממה שקורה היום בוושינגטון. בשנתיים האחרונות בוושינגטון החלו לא לוותר על רגולציה אלא לפשט רגולציה, והנשיא מקבל את הברכה של הרבה סקטורים אמריקאיים. אני לא מסכים עם כל מה שהם עושים".

יוסי חכמי / צילום: כדיה לוי, גלובס
 יוסי חכמי / צילום: כדיה לוי, גלובס

עוד הוא אמר "כשעזבתי את הפניקס היו בה 1,300 עובדים וכיום יש 3,000, כשקרוב ל-500 מהם הם בעקבות הרגולציה. אני מצדיק חלק גדול ממנה ואני בטוח שהרגולציה הזאת נחוצה אך אין ספק שהיא גורמת להוצאות מיותרות ובסופו של דבר זה בא על חשבון המבוטחים".

חכמי הוסיף בהקשר האישי כי "אבי החל את הפניקס במשרד, עם פקידה וחתם. כל המשרד שלושה אנשים, שהוציאו פוליסות בשם שלוש חברות בריטיות. אנו שמחים לראות שאחרי כל השנים אנו שמחים לראות מאזנים מצוינים ומדהימים בהפניקס, וששווי החברה פי 3-4 ממה שאני מכרתי, וגם על זה אני שמח".