יוקר המחיה ממשיך להאמיר: תעריף המים יעלה ב-4.5% החל מינואר

מדובר בעלייה גבוהה יותר מההודעה הקודמת של רשות המים לפני חודש וחצי, אז הוערך כי התעריף יעלה ב3.25%

לא רק מחירי המזון והחשמל עולים: גם מחירי המים יזנקו מ-1 בינואר ב4.5% - כך נודע ל"גלובס". מדובר בעלייה גבוהה יותר מההודעה הקודמת של רשות המים לפני חודש וחצי, אז הוערך כי התעריף יעלה ב-3.25%.

נזכיר כי חשבון המים בנוי משתי נגזרות מחיר: המחיר לכמות מוכרת (המחיר הנמוך), שנמדד לפי כמות הנפשות בכל משק-בית, יעמוד מחודש ינואר 2019 על 6.9 שקלים למ"ק (במקום 6.61 שקלים למ"ק כיום); והמחיר לכל כמות נוספת של מים שנצרכת מעבר לכמות המוכרת (המחיר הגבוה) יעמוד על כ-13 שקל למ"ק (במקום 12.44 שקל למ"ק).

ברשות המים הסבירו היום (ד') כי הצורך בהעלאת תעריף המים נבע מהגדלה ניכרת כמות הרכישה של מים מותפלים ממתקני ההתפלה. זאת, כדי לעמוד באספקת מים לאחר רצף של 5 שנות בצורת. מתקני התפלה כידוע צורכים כמויות גדולות של אנרגיה, ובעקבות העלאת מחירי החשמל נאלצה הרשות לעדכן את תעריף המים בשיעור גבוה יותר ממה שהוערך קודם לכן.  

בנוסף, העדכון מגלם את עליית המדד מחודש יולי 2018 ועד דצמבר 2018 (מדד חזוי). יצוין כי עליית המחירים מגיעה לאחר הורדת מחירים מתמשכת בשיעור ריאלי של כ-30% בממוצע במחירי המים ב-5 השנים האחרונות. בין היתר בעקבות רפורמת התאגידים (צמצום תאגידי המים ממספרם הלא ריאלי).

העלאת מחיר המים מצטרפת לעליות מחירים נוספות במזון, בסלולר, בארנונה, ובביגוד בחודשים האחרונים. כך למשל בתחום המזון, בין החברות שהודיעו לאחרונה על העלאת מחירים ניתן למנות את אסם-נסטלה, תנובה, טרה, קוקה-קולה, קימברלי קלארק, סנו, ויסוצקי ועוד.