משה ברקת לשלמה אליהו: "אתם בוחנים את סבלנותו של הרגולטור לרפיון בהתנהלותכם"

הממונה על רשות שוק ההון, משה ברקת, זימן בדחיפות את שלמה אליהו, יו"ר קבוצת מגדל, ואת חברי הדירקטוריון, לבירור במשרדי הרשות כבר ביום ראשון הקרוב בבוקר לאחר שלא נקבעה ישיבה מיוחדת בנושא הפיקוח על מגדל ביטוח • "אני סבור כי אתם שוכחים את חובתכם כדירקטוריון החברה"

לאחר שנדמה היה שיחסיו של שלמה אליהו, בעל השליטה במגדל, עם רשות שוק ההון השתפרו עם החלפת הממונה על הרשות, היום מתברר כי גם הממונה החדש על הרשות, ד"ר משה ברקת חש מורת רוח חריפה לגבי התנהלותו של יו"ר הקבוצה, אליהו.

בהמשך לכוונתו של אליהו למנות ועדת פיקוח מצומצמת של חברים בדירקטוריון החברה האם הציבורית, שתפקח על מנהלי מגדל ביטוח, מודיע היום ברקת לאליהו ולחברי הדירקטוריון במגדל אחזקות כי "יו"ר החברה עדכן כי הנושא יטופל כבקשתנו בהקדם. עם זאת, לאחר שחלף זמן ניכר ולא נקבעה ישיבה מיוחדת בעניין (לדיון בנושא הפיקוח על מגדל ביטוח, ר"ש), ביקשנו ב-10 בדצמבר כי יקבע דיון כזה עד ל-20 בדצמבר".

"להפתעתנו", כותב ברקת, "נענינו כי לא ניתן לכנס את הדירקטורים בטווח הזמן הסביר כאמור, וכי ישיבת הדירקטוריון תתקיים כמתוכנן ב-27 בדצמבר". או אז מרחיב ברקת את ביקורתו על אליהו, שיחסיו עם הממונה הקודמת דורית סלינגר התאפיינו במתיחות רבה ובחוסר אמון, וכותב לאליה ולחברי הדירקטוריון: "מעבר לכך שהדבר מעיד על הקלת ראש בחשיבות העניין ובהנחיה היוצאת מהרשות, אני סבור כי אתם שוכחים את חובתכם כדירקטוריון החברה ובוחנים את סבלנותו של הרגולטור לרפיון בהתנהלותכם". על כן ברקת מזמן את אליהו ואת חברי הדירקטוריון בתכיפות למשרדיו, כבר בבוקר יום ראשון הקרוב, "לצורך בירור הדברים".

במקביל פנה ברקת ליו"ר מגדל ביטוח, פרופ' עודד שריג, על מנת שישיב לו האם יש דירקטוריון מגדל ביטוח רואה בעייתיות בקיומה ובעבודתה של הוועדה לפיקוח שמוביל בעל השליטה אליהו.