הושגו הסכמות על התשלומים מהבינלאומי, והשביתה בבנק אוצר החייל הסתיימה

מהנהלת בנק אוצר החייל נמסר כי העובדים השובתים יקבלו העלאת שכר • העובדים שלא ייקלטו בבנק הבינלאומי יקבלו פיצויים מוגדלים ומענק

בנק אוצר החייל / צילום: איל יצהר
בנק אוצר החייל / צילום: איל יצהר

המיזוג של בנק אוצר החייל לתוך הבנק הבינלאומי עוד "בסוף שנה זו", יוצא לדרך. היום (ו') נודע כי לאחר השבתה מלאה של אוצר החייל, במחאה חריפה של העובדים נגד הבנק הבינלאומי וכוונתו למיזוג הבנק הקטן יותר, הגיעו העובדים והנהלת הבינלאומי לעיקרי הסכם, שייחתם סופית כבר בימים הקרובים. על פי ההסכם, העובדים יקבלו העלאת שכר ואלה שלא יקלטו בבינלאומי יקבלו פיצויים מוגדלים ומענק.

בבנק אוצר החייל, שבבעלות מלאה של הבינלאומי, כ-700 עובדים ו-46 סניפים ושלוחות. הבנק מתאפיין בעיקר בפעילות קמעונאית, עם התמקדות במתן שירות לאוכלוסיית מערכת הביטחון ומעגלים הקשורים אליה, ובעסקים קטנים. תוקף הסכם תנאי ההעסקה הקודם באוצר החייל הסתיים בסוף מארס השנה, כשבחודש מאי הוכרז על סכסוך עבודה, בגין הכוונה למזג את הבנק לתוך החברה האם. לאחר ההודעה על המיזוג החלו עובדי אוצר החייל בנקיטת עיצומים, בעיקר בתחום השיווק וההכנות למיזוג, עד אשר הביאו להשבתה מלאה של הבנק בשבועיים האחרונים.

היום דיווח הבנק הבינלאומי על "הגעה להסכמות עם ועד העובדים של בנק אוצר החייל לפיו יבוצע מיזוג אוצר החייל לבנק הבינלאומי כפי שהחליט הבינלאומי בספטמבר השנה". בנוסף נמסר כי "עובדי אוצר החייל יקלטו לבנק הבינלאומי ויעברו להסכמי השכר הקיימים בבינלאומי עד סוף 2019". כמו כן נקבע כי העובדים מבנק אוצר החייל שיפרשו "יקבלו פיצויים מוגדלים וישולם מענק בגין עמידה ביעד הפרישה כפי ששולם בבינלאומי". כמו כן, נמסר מהבינלאומי, "הושגו הבנות בנושא הסכם שכר אחרון באוצר החייל במסגרתו יקבלו העובדים תוספת שכר של כ-3% לשנת 2018".

העובדים פירטו מצדם כי ההסכם כולל "בדיקה מקצועית של כל ההסכמים והזכויות, והמרתם, שמירה על תנאי גמלאות, דירוג סלקטיבי לשנת 2018 והצמדה לבונוסים ולהסכמי העבודה של הבינלאומי בשנת הפעילות הבאה ומענק מיזוג לעובדים הנשארים". על כן, ציינו בבינלאומי, עוד היום, כי "עובדי הבנק (אוצר החייל, ר"ש) חזרו לעבודה הבוקר ויפתחו את הסניפים לקהל".

הבינלאומי, שבניהולה של סמדר ברבר צדיק ובשליטתו של צדיק בינו, דיווח במסגרת הדוחות הכספיים שלו לרבעון השלישי השנה על הפרשה של 53 מיליון שקל שביצע מתחילת השנה בהוצאותיו בגין מיזוג אוצר החייל, בעוד שברבעון השלישי המיזוג הנרקם הוביל להפרשה של כ-31 מיליון שקל בגין המיזוג האמור. עוד עולה מהדוחות האחרונים של הבינלאומי כי "השקעת הבנק באוצר החייל ליום 30 בספטמבר 2018 הסתכמה ב- 1.36 מיליארד שקל". כמו כן, באפריל השנה הושלמה רכישת מניותיהם של כלל בעלי מניות המיעוט באוצר החייל על ידי הבנק הבינלאומי, כשעל המיזוג של הבנק הקטן בתוך הקבוצה האם הוחלט בספטמבר השנה.

אגב, במקביל להחלטת הבנק להעריך את הסיכון בגין יחסי עבודה בקבוצה לרמה "בינונית-גבוהה", ולא רק בגלל יחסי העבודה באוצר החייל, ציין הבנק הבינלאומי כי בגין סיכון מוניטין "רמת הסיכון עלתה ברבעון השלישי של השנה מ"קטנה" ל"קטנה בינונית", בין היתר, עקב הגברת האווירה הציבורית השלילית כנגד הבנקים".

בין התנאים שעובדי אוצר החייל כבר זכאים להם, נמנים מענק נופש שבמסגרתו "בהגיע עובד לוותק של 25 שנים, זכאי העובד להשתתפות בנופש שנתי", וכן מענק ותק שבמסגרתו "עובדים פעילים זכאים למענק חד פעמי עם השלמת 25 או 20 שנות עבודה".