נתניהו יאושר מחר כשר הביטחון בממשלה; ישקול למנות שר חוץ במהלך חודש ינואר

ההחלטה תובא גם לאישור הכנסת ביום ב', ברוב הדחוק של 61 ח"כים העומדים לרשות הקואליציה • בכוונת נתניהו למנות בהקדם שר או שרת קליטה וכן שר או שרת חוץ במשרה מלאה

בנימין נתניהו/צילום:אלכס קולומויסקי
בנימין נתניהו/צילום:אלכס קולומויסקי

בישיבת הממשלה השבועית מחר (א') תונח בפני הממשלה החלטה לאשר את ראש הממשלה בנימין נתניהו כשר הביטחון. נתניהו ממלא את התפקיד בפועל מאז פרש אביגדור ליברמן מן התפקיד לפני כחודש. ההחלטה הזו תובא גם לאישור הכנסת ביום ב', ברוב הדחוק של 61 ח"כים העומדים לרשות הקואליציה.

במקביל, על פי נוסח שהוכן מראש יודיע נתניהו מחר לממשלה כי בכוונתו למנות בהקדם שר או שרת קליטה במקום סופה לנדבר וכי במהלך חודש ינואר 2019 הוא ימנה שר החוץ במשרה מלאה.

סגנית שר החוץ הנוכחית, ח״כ ציפי חוטובלי שוחחה עם נתניהו על שאיפתה להתמנות לשרת הקליטה ואף הרבתה להתראיין על כך בשבועות האחרונים.

במקביל, עולה השאלה מדוע נתניהו ממתין עם מינוי שר חוץ לכל מהלך חודש ינואר 2019.

נתניהו אמור להשיב לעתירות לבג״ץ נגדו עד ליום 25 בדצמבר, בנוגע לריבוי התיקים שהוא מחזיק. בפס״ד יש עתיד קבעו שופטי העליון שתקופה של כ 8 חודשים בהם ראש הממשלה מחזיק בידיו מספר רב של תיקים היא מתחם הסבירות. יחד עם זאת, שם דובר בתיקים הרבה פחות רגישים ולא במצב שבו ראש הממשלה מרכז בידיו את תיק הבטחון ואת תיק החוץ.

ההנחה היא שנתניהו אינו מעוניין למסור את ״הצ׳ופר״ של תיק החוץ לבכירי הליכוד לפני שהוא רואה את שריו תומכים בחוק גדעון סער, המשנה את סדרי הממשל בהיבט של מלאכת הרכבת הממשלה אחרי הבחירות (וֹבתיקון המוצע על ידי ח״כ דוד אמסלם, החוק לא יאפשר להטיל את המלאכה על שריו הבכירים, לרבות ישראל כ״ץ או גלעד ארדן או מירי רגב).