מרגישים אמריקה: דניאל בירנבאום, עפרה שטראוס ויניב גרטי חוגגים עם ארה"ב

וגם: מי חושב שהמזל הוא מוטיב משמעותי בדרך להצלחה?

יניב גרטי, יעל רב הון, עפרה שטראוס ורונית בן בסט רום / צילום: שי שבירו
יניב גרטי, יעל רב הון, עפרה שטראוס ורונית בן בסט רום / צילום: שי שבירו

לשכת המסחר ישראל-אמריקה, ערכה אמש בחוות רונית את ערב הגאלה השנתי שלה. יניב גרטי, מנכ"ל אינטל ישראל ויו"ר לשכת המסחר ועודד רוז, מנכ"ל לשכת המסחר, קיבלו את פני האורחים בהם:

דיוויד פרידמן, שגריר ארה"ב בישראל; גילה ויואב הורביץ, ראש לשכת ראש הממשלה; עפרה שטראוס, יו"ר שטראוס גרופ ויו"ר השלכה היוצאת (שקיבלה באירוע אות הוקרה על פעילותה); יפתח רון-טל, יו"ר חברת החשמל; איל וולדמן, יו"ר נשיא ומנכ"ל מלאנוקס; ברק עילם, מנכ"ל נייס; אבי פרידמן, מנכ"ל יונייטד; יעל רב הון, מנכ"לית אבוט; רים ועימאד יונס, מנכ"לים ומייסדי אלפא-אומגה; דניאל בירנבאום, מנכ"ל סודה סטרים; גיא סלע, מנכ"ל סולאראדג'; רפי בלום מנכ"ל אבווי; יאיר אפרתי, מנהל ווליו בייס ונציג מחוז פיירפקס בישראל; ג'ים אנדרו, סגן נשיא בפפסיקו; דוד עברי, נשיא בואינג ישראל; עו"ד יהודה ויינשטיין, לשעבר היועץ המשפטי לממשלה; פרופ' יצחק קרייס, מנהל המרכז הרפואי שיבא; פרופ' רפי ביאר, מנהל המרכז הרפואי רמב"ם ; פרופ' יצחק שפירא, סמנכ"ל המרכז הרפואי איכילוב; הרב אלימלך פירר, שקיבל גם הוא אות הוקרה אותו העניקו לו נציגי בתי החולים; ד"ר נטלי בלוך, מנהלת מרכז החדשנות של בי"ח שיבא (ובת זוגו של עודד רוז); ג׳רי שטוך, נציג מדינת ניומיורק בישראל; רונית בן בסט רום, לשעבר מנכ"לית לשכת המסחר ישראל אמריקה; נציגים נוספים מהחברות שזכו באותות - נייס, KLA Tencor, אלפא-אומגה, סודהסטרים, סולאר-אדג' ו-אבווי; ואחרים.

עוד במהלך הערב, ציין השגריר פרידמן כי הסחר בין ישראל לארה"ב מגיע השנה לכ-50 מיליארד דולר, קפיצה של פי 9 מאז נחתם הסכם הסחר החופשי ב-1985. 

ד"ר נטלי בלוך ועודד רוז / צילום: שי שבירו

ג'רי שטוך, יאיר אפרתי, דניאל בירנבאום, ג'ים אנדרו ודיוויד פרידמן / צילום: שי שבירו

דינמיקה של סטארט-אפ: מי חושב שהמזל הוא מוטיב משמעותי בדרך להצלחה?

האקדמיה לניהול הבינ"ל AOM, ומכון הורביץ לניהול אסטרטגי בפקולטה לניהול ע"ש קולר באוניברסיטת תל אביב, ערכו אתמול את אירוע הפתיחה לכנס בנושא ניהול שנערך במקום, תחת השם "מסטארט-אפ לחברה גדולה: התמודדות עם אתגרים ארגוניים בסביבה עסקית דינמית".

את דברי הפתיחה נשא פרופ' משה צבירן, דיקאן הפקולטה, כאשר הדוברת המרכזית בכנס הייתה פרופ' קתלין אייזנהרט מאוניברסיטת סטנפורד. אייזנהרט ציינה בין היתר כי בישראל יש להערכתה מיקוד רב בטכנולוגיה, וכדאי לבדוק מדוע לא מתפתחות כאן חברות גדולות דוגמת סטארבאקס ונטפליקס. היא השתתפה בפאנל בהנחיית העיתונאית דנה ויס, בו השתתפו גם היזם והמשקיע יוסי ורדי; אהרון אהרון, מנכ"ל רשות החדשנות; פרופ' יצחק בן ישראל, ראש מרכז הסייבר באוניברסיטת תל אביב ופרופ' מרים ארז מנהלת מרכז הידע לחדשנות בטכניון.

ורדי ציין בדיון כי יש להכיר באילוצים של השוק הישראלי ביחס להתפתחותן של חברות גדולות. הוא הזהיר והזכיר כי כבשליש מהסטארט-אפים שנכשלים בשנה הראשונה, הסיבה היא שהם שלא מסתדרים יחד. בגורמים המרכזיים להצלחה, ניתן למנות את "כישרון היזמים, המוטיבציה והרצון החזק להצליח, התרבות הארגונית והיכולת לעבוד יחד". בן ישראל הוסיף שגם המזל הוא חלק מהעניין. לדבריו "אי אפשר לחקות חברות שהצליחו וקשה לחזות מי יצליח, ולכך אני קורא מזל".

דנה ויס, מרים ארז, קתלין אייזנהרט, יוסי ורדי, יצחק בן ישראל ואהרון אהרון/ צילום: ישראל הדרי
 דנה ויס, מרים ארז, קתלין אייזנהרט, יוסי ורדי, יצחק בן ישראל ואהרון אהרון/ צילום: ישראל הדרי

כדי לדעת: עמותת SpaceIL תשגר אנציקלופדיות ומילונים לירח

עמותת SpaceIL, שבונה בשנים האחרונות חללית ישראלית ("בראשית) המיועדת לשיגור לירח יחד עם התעשייה האווירית, הציגה אתמול בתעשייה האווירית, את "קפסולת הזמן" שתישא עימה החללית. החללית תשוגר בחודשים הקרובים על גבי טיל של חברת SpaceX מקייפ קנוורל, פלורידה שבארה"ב. האירוע נערך אתמול בבוקר, עוד בטרם נודע דבר פטירתה של רונה רמון, אלמנתו של אילן רמון, האסטרונאוט הישראלי הראשון. רונה רמון וקרן רמון, ליוו ותמכו בפרויקט SpaceIL מראשיתו.

הקפסולה נושאת מאגר מידע שנשמר על גבי שלושה דיסקים מיוחדים, אותם ניתן לפרוק החוצה מהחללית. המידע כולל פרטים על פרויקט הבנייה, סמלים לאומיים וחומרים שנאספו מהציבור לאורך השנים, כמו גם כרכים של אנציקלופדיות ומילונים ב-27 שפות; ציורי ילדים ותמונות, ועוד. על-פי התכנון, קפסולת הזמן עתידה להישאר על הירח גם לאחר הנחיתה, היות שחללית לא צפויה לחזור לכדור הארץ.

יהונתן וינטראוב, ממייסדי SpaceIL, סיפר כי "במהלך השנים אספנו ציורים ומחשבות של ילדים שמתארים מה הם היו לוקחים איתם לירח. בקפסולה טמונים עשרות ספרי מדע, אמנות והיסטוריה ישראליים, מטען תרבותי שלם, יש פה סימבוליות גדולה לכך שעם הספר יעלה את ספריית המידע הגדולה ביותר לחלל. אילן רמון היה השראה עבורנו, הוא היה הישראלי הראשון שעשה דבר שאף ישראלי לא עשה לפניו, את התמונה הראשונה אנו מקדישים לו". עוד נכחו: עופר דורון, מנהל מפעל חלל; ענבל קרייס, סגנית מנהל מפעל חלל תעשייה אווירית; עידו ענתבי, מנכ"ל SpaceIL, יריב בש  וכפיר דמרי, מייסדי המיזם ושרי ברוש רכב, סמנכ"לית העמותה.

יריב בש יהונתן וינטראוב וכפיר דמרי / צילום:spacei
 יריב בש יהונתן וינטראוב וכפיר דמרי / צילום:spacei

מלגות החונכות של משרד המדע יקראו ע"ש רונה רמון ז"ל

ועוד בענייני חלל: עם פטירתה של רונה רמון, הודיע היום שר המדע אופיר אקוניס כי הוחלט להנציח את זכרה של רמון ולקרוא למלגות החונכות למדעים שמעניק משרד המדע מדי שנה על שמה.

"העם כולו מבכה את פטירתה בטרם עת של רונה שנגעה בליבו של כל ישראלי. רונה הקדישה את חייה למיזמי חינוך לצעירים, סטודנטים ובני נוער, מתוך שליחות אמיתית לביצור עתידה של ישראל. החלטתי לקרוא לכל מלגות החונכות של המשרד על שמה של האישה האצילית רונה רמון ולהנציח את מורשתה החינוכית ואת עשייתה החברתית", מסר אקוניס. 

במסגרת פרויקט החונכות מקבלים מדי שנה 1,500 סטודנטים מרחבי הארץ מלגה שנתית של כ-9,000 שקל, תמורת חונכות לתלמידים בכיתות ד' ועד י"ב בתחומי המדעים ובאנגלית. התוכנית מיועדת להנגיש ולחזק את לימודי המדעים בקרב תלמידי תיכון, במיוחד בפריפריה ובקרב אוכלוסיות ממעמד סוציו-אקונומי נמוך, ולעזור לתלמידים לשפר את ציוניהם.

רונה רמון / צילום: תמי בר ישי
 רונה רמון / צילום: תמי בר ישי