הצעת החוק להגבלת הפרסום והשיווק של מוצרי עישון אושרה לקריאה שנייה ושלישית

עדת הכלכלה אישרה היום לקריאה שנייה ושלישית את ההצעה של חברי הכנסת כבל, גליק ובן ראובן לאסור פרסום של מוצרי עישון ולהטיל הגבלות חמורות על מכירתם • חברות שיפרו את העבירות החמורות בחוק צפויות לקנס של כ-450 אלף שקל

עישון, סיגריות / שאטרסטוק
עישון, סיגריות / שאטרסטוק

ועדת הכלכלה אישרה היום (ג') לקריאה שנייה ושלישית את ההצעה של היו"ר, ח"כ איתן כבל, וחברי הכנסת יהודה גליק ואיל בן ראובן לאסור פרסום של מוצרי עישון ולהטיל הגבלות חמורות על מכירתם. הצעת החוק מדברת בין השאר על איסור פרסום סיגריות וסיגריות אלקטרוניות בכל מדיום, למעט עיתונות מודפסת; האחדת התצורה של חפיסות הסיגריות, כך שיהיו בצבע המכונה "המכוער ביותר בעולם"; הגבלת ריכוז הניקוטין בסיגריות אלקטרוניות וחובת הסתרת מוצרי עישון בנקודות המכירה. חברות שיפרו את העבירות החמורות בחוק צפויות לקנס של כ-450 אלף שקל.

כלל המעורבים בהצעת החוק בירכו עליה בסיום הדיון. היו"ר כבל וחברי הכנסת גליק ובן ראובן מסרו: "עשינו הכול כדי למנוע מצעירים להתחיל לעשן ולהציל חיים של אלפי אנשים".

סגן שר הבריאות, יעקב ליצמן, הוסיף: "הנתונים האחרונים מצביעים על ירידה בשיעור העישון בישראל. אני מקווה ומאמין שעם יישום החוק החדש המגמה תימשך ותתחזק".

ברכות הגיעו גם מד"ר חגי לוין, מזכיר איגוד רופאי בריאות הציבור, שמסר: "אנו מעריכים את החלטת הוועדה היום לקבל את ההמלצה המקצועית שלנו ושל משרד הבריאות להחיל איסור טעמים וחפיסות אחידות על כל מוצרי העישון, כולל סיגריות אלקטרוניות. כל יום שעובר ובו הציבור בישראל נותר ללא מגן ממאמצי חברות הסיגריות לגייס קהל חדש של צעירים המכורים למוצרי עישון, עולה בחיי אדם".

שירה כסלו, מנכ"לית המיזם למיגור העישון, הוסיפה: "נוסח החוק - אם יעבור - צפוי לחולל מהפכה של ממש בנוף הפרסום והשיווק של מוצרי העישון בישראל, באופן המקטין את כוחן של חברות הטבק לפגוע בבני הנוער והציבור הרחב. החלטת הוועדה מהיום צריכה להוות זרז למחוקק להשלים במהרה את אישור החוק בקריאה שנייה ושלישית ולהתפנות ולטפל במנגנוני הפיקוח והאכיפה של החוק".