פולקסווגן רוכשת מוולבו את השליטה בשירות WirelessCar

פולקסווגן תרכוש 75.1% מהמניות של WirelessCar תמורת 122 מיליון דולר • שירות WirelessCar מפתח שירותים דיגיטליים כמו חיובים ושירותי בטיחות הכוללים בלימת חירום עבור לקוחות כמו יגואר, לנד רובר, דיימלר וניסן

 מוכנית עם רשת אלחוטית - WirelessCar  / צילום: shutterstock
מוכנית עם רשת אלחוטית - WirelessCar / צילום: shutterstock

יצרנית הרכב פולקסווגן רוכשת מחברת וולבו את השליטה בשירות WirelessCar - שירות פיתוח דיגיטלי שמתמקד בשירותי קישוריות אינטרנט במהלך נהיגה, תמורת 122 מיליון דולר. במסגרת העסקה, פולקסווגן תרכוש 75.1% מהמניות של WirelessCar, כך שוולבו תוכל להתמקד בעסק העיקרי שלה, רכבים מסחריים כמו משאיות ואוטובוסים, מאז שמכרה את וולבו קארס ב-1999. עסקת הרכישה עדיין זקוקה לאישור של רשויות, וצפויה להיסגר באופן סופי במחצית הראשונה של 2019.

שירות WirelessCar מפתח שירותים דיגיטליים כמו חיובים ושירותי בטיחות הכוללים בלימת חירום עבור לקוחות כמו יגואר, לנד רובר, דיימלר וניסן. היום קרוב ל-3.5 מיליון רכבים בעולם משתמשים בפלטפורמה. פולקסווגן אמרה אתמול כי הטכנולוגיה של WirelessCar תסייע לה במטרתה לפתח שירותים שיוסיפו ערך עבור לקוחותיה, ויאפשרו תעבורת דאטה בטוחה ויציבה בין מערכות ההפעלה במכונית, לפלטפורמת הענן שהיא מפתחת עם מיקרוסופט. החברה הצהירה כי היא מכוונת ליעד מכירות של מעל מיליארד יורו דרך פלטפורמת WirelessCar החל מ-2025.

פולקסווגן הצהירה לאחרונה כי היא רוצה להשקיע מעל 11 מיליארד יורו ברכבים חשמליים, דיגיטליזציה, רכבים אוטונומיים ושירותי ניידות שונים עד 2023. בסוף אוקטובר החברה הכריזה כי היא מתחילה בישראל במיזם לפיתוח ופריסה של מוניות אוטונומיות, בשיתוף מובילאיי וצ'מפיון, יבואנית פולקסווגן בישראל, ובכפוף לסיוע ממשלתי.