סימני התאוששות? מחיר הביטקוין קפץ ב-20% בשבוע מעל ל-4,000 דולר

הביטקוין טיפס ביממה האחרונה בכ-7% והגיע למחירו הגבוה ביותר בשבועיים האחרונים • עם זאת, מחירו עוד נמוך בכ-80% מהשיא שקבע בדצמבר 2017 • בדיון על ההתפתחויות בשוק הקריפטו, בוועידת ישראל לעסקים של "גלובס", התייחסו אתמול פעילים בתחום לנפילת שווי המטבעות הדיגיטליים בשנה האחרונה והביעו אופטימיות בנוגע לעתידם

מטבעות קריפטוגרפיים / איור: שאטרסטוק
מטבעות קריפטוגרפיים / איור: שאטרסטוק

על רקע הנפילות בשוקי המניות ביומיים האחרונים, בעקבות החלטת הפדרל ריזרב אתמול להעלות את הריבית בארה"ב מ-2.25% ל-2.5%, בשוק המטבעות הדיגיטליים נרשמת דווקא מגמה חיובית.

מחיר הביטקוין (BTC ) טיפס ביממה האחרונה בכ-7% ועלה היום (ה'), לראשונה בשבועיים האחרונים, מעל לרף של 4,000 דולר, כשהוא משלים עלייה שבועית של כ-20%, לפי נתוני אתר CoinMarketCap.

הדומיננטיות של הביטקוין בשוק המטבעות הדיגיטליים, שבו הוא תופס כיום נתח של כ-54% עם שווי שוק של כ-70 מיליארד דולר, הובילה בימים האחרונים לעלייה בשווי הכולל של השוק, שטיפס היום מעל ל-130 מיליארד דולר.

מבחינת שווי השוק, בפער ניכר אחרי הביטקוין, במקום השני מבין יותר מ-2,000 מטבעות דיגיטליים ניצב המטבע XRP של ריפל. מחיר ה-XRP עלה היום לכ-38 סנט, לאחר שטיפס בשבוע האחרון בכ-25%. במקום השלישי בשוק ניצב את'ר (ETH), המטבע של פלטפורמת הבלוקצ'יין את'ריום, שעלה בשבוע האחרון ב-23% למחיר של כ-110 דולר.

ספק אם העליות האחרונות מסמנות את סופה של הנפילה הארוכה והכואבת שחווה שוק המטבעות הדיגיטליים השנה. שוויו הכללי של שוק הקריפטו עדיין נמוך ב-84% משווי השיא של כ-830 מיליארד דולר שקבע ב-7 בינואר 2018. מחירו הנוכחי של הביטקוין נמוך בכ-80% מהשיא שקבע בדצמבר 2017.

עם זאת, בדיון על ההתפתחויות בשוק הקריפטו, שהתקיים אתמול בוועידת ישראל לעסקים של "גלובס", הביעו פעילים בתחום אופטימיות בנוגע לעתידם של המטבעות הדיגיטליים.

גל לנדאו יערי, לשעבר מנכ"לית בפועל של הבורסה לני"ע וכיום עמיתת מחקר בכירה בתחום הבלוקצ'יין במרכז הסייבר של אוניברסיטת חיפה, אמרה כי לדעתה, "חורף הקריפטו הזה יסתיים, ונראה אביב של נכסים דיגיטליים". אייל הרצוג, ממייסדי סטארט-אפ הבלוקצ'יין בנקור, התייחס לנסיגה שחלה בחודשים האחרונים בהיקפי ההנפקות הראשוניות של מטבעות דיגיטליים (ICO), אמר: "אנחנו עובדים על פורמט חדש של ICO, שלא יאפשר את הבעיות שראינו באחרונה".

עדי כרמון סקופ, שותפה בחברת אינובסטה, התייחסה גם היא בדיון לגיוסי ה-ICO ואמרה: "הדבר המדהים שקרה ב-ICO הוא שהצלחנו לממן את הבלוקצ'יין למרות התנגדות של המשקיעים המוסדיים, אבל נוצר מצב של מערב פרוע". חנן שטיינהרט, מייסד שותף בקרן פאלו אלטו בלוקצ'יין, הוסיף כי "השמועות על מותו של ה-ICO היו מוקדמות מדי. עם זאת, אני מסכים שצריך לשפר את הכלי הזה".