הממשלה צריכה להכריז על הדור החמישי בתקשורת כפרויקט לאומי כדי לשמור על ישראל בחזית הטכנולוגיה העולמית, כך הסכימו כל משתתפי הפאנל "החיים בתקשורת מהירה ואיך ישפיע הדור החמישי על חיינו" שנערך היום בוועידת ישראל לעסקים של "גלובס". שלומי אנג'י, סמנכ"ל טכנולוגיות בנוקיה ישראל, אמר כי מדינות בעולם וסין בראשן מתכוונות לפרישה מאסיבית של תשתיות דור 5: "המדינות האלה יציפו את דור 5 בענק כי זו המדיניות הממשלתית. צריך להחזיר את ישראל לקדמת העולם הטכנולוגי ואנחנו לא שם היום. לכן אני קורא לממשלה להכריז על זה כפרויקט בעל עדיפות לאומית, פרויקט שיגדיל את התל"ג ויחזיר את ישראל לקדמת הטכנולוגיה וישחרר את החסמים הבירוקרטיים".
מנכ"ל משרד התקשורת נתי כהן הגיב: "אנחנו מסתכלים על התקופה הקרובה כתקופה שצריכה לאזן בין ההישגים שלנו בתחום התחרות לבין הרצון להשקיע בתשתיות. האם זה יהיה פרויקט לאומי? אנחנו עדיין צריכים לברר מה זה הדור החמישי ובהמשך למכרז הדור החמישי אנחנו מגבשים אסטרגיה חדשה, חזון של המשרד. זה יהיה חלק מהתשתיות במדינת ישראל כמו כבישים, חשמל, גז. ואז נסתכל בצורה יותר רחבה ומאוזנת מצד אחד שוק חופשי ומצד שני היכולת שלנו לתמרץ בהשקעה בתשתיות".
החיים בתקשורת מהירה
מנכ"ל אריקסון ישראל, אלון ברמן, קרא למשרד התקשורת לאפשר מיזוגים בין חברות בענף התקשורת: "בשוק כמו שלנו יש כמות גדולה מדי של שחקנים, וזה עלול לגרום נזק לטווח ארוך. אם יש כוחות שוק שמביאים מיזוגים הגיע הזמן לאשר אותם. בעבר ראינו דוגמאות שלא אישרו מיזוגים ויכול להיות שהגיע הזמן לשנות את זה".
רונן שעשוע, מנהל פיתוח טכנולוגיות הדור החמישי בקוואלקום ישראל, אמר כי החברה מקדמת את הטכנולוגיה החדשה ועושה ניסויים משמעותיים, "ומבחינה טכנולוגית אנחנו מאוד מעודדים". הוא ציין כי אחד היתרונות של הדור החמישי יהיה בתאי התקשורת הקטנים יותר, שיאפשרו תקשורת כיוונית: "זה יהיה שינוי גדול, כשבמקומות הומי אדם כמו שדות תעופה ואצטדיונים הדור ה-5 יביא חוויית משתמש משופרת פלאים".
שלומי אנג'י מנוקיה אמר שהדור החמישי אמנם יאפשר אינטרנט מהיר הרבה יותר אך זה לא יביא להכנסה כספית גדולה יותר: "ראינו בישראל שהנכונות לשלם יורדת עם העלייה במהירות האינטרנט. היכולת הנוספת תהיה בפרישה מאסיבית של IOT, מיליארדי התקנים שונים ותקשורת מהימנה עם שיהוי נמוך שיהיו גורמים שישלמו הרבה כסף". הוא הביא לדוגמה את פרוייקט המוניות האוטונומיות של מובילאיי ופולקסווגן שיתאפשר בין השאר בזכות יכולת הדור החמישי, פרוייקטים של בתחום הספורט שיאפשרו צפייה תלת ממדית באמצעות הרבה מצלמות ועוד.
אלקנה בן סיני, מנהל קבוצת מוצרים אלחוטיים באינטל ישראל, אמר: "מבחינתנו המהפיכה היא מהפיכת הדאטה. שנים ארוכות היתה אינטל בתחום המעבדים, אבל בשנים האחרונות אנחנו עוברים שינוי ומתמקדים בנתונים לכל אורך השלבים, מאיסוף הנתונים ועד העיבוד, האחסון והעברה לענן". הוא אמר שהדור החמישי דורש סיב אופטי עד הבית, דורש שרתי רשתות והוא ישנה לחלוטין היחס שבין עלות לשירות וכך יהפוך לכדאי יותר לנסוע במוניות אוטונומיות לעומת החזקת מכונית פרטית. "זה יפתור את בעיות החניה והזיהום בדרכים ויביא לאפס תאונות דרכים ואפס פקקים".
אלון ברמן מאריקסון הוסיף: "הדור החמישי יעזור בשליטה מרחוק על ציוד מכאני כבד, ניתוחים מרחוק, סט חדש של שירותים שעד היום לא היו אפשריים".
לתשומת לבכם: מערכת גלובס חותרת לשיח מגוון, ענייני ומכבד בהתאם ל
קוד האתי
המופיע
בדו"ח האמון
לפיו אנו פועלים. ביטויי אלימות, גזענות, הסתה או כל שיח בלתי הולם אחר מסוננים בצורה
אוטומטית ולא יפורסמו באתר.