אג'יט פאי: "ישראל וארה"ב נותנות את הטון בכלכלה הדיגיטלית העולמית"

כך אמר היום יו"ר ראשות התקשורת הפדרלית של ארה"ב בוועידת ישראל לעסקים של "גלובס" • פאי הוסיף כי הוא "שמח להכריז כי שיתוף-הפעולה בין הרשויות שלנו ובין המדינות שלנו חזקים מאי-פעם"

אג'יט פאי, יו"ר ה-FCC, בוועידת ישראל לעסקים / צילום: שלומי יוסף
אג'יט פאי, יו"ר ה-FCC, בוועידת ישראל לעסקים / צילום: שלומי יוסף

"לישראל ולארה"ב יש ערכים משותפים ואינטרסים, וזה נכון על אחת כה וכמה בתחום תקשורת. כל אחת ממשלותינו מחויבות לחבר את אזרחיהן להזדמנויות הדיגיטליות" - כך אמר היום יו"ר רשות התקשורת הפדרלית של ארה"ב, עו"ד אג'יט פאי, שהתארח בוועידת ישראל לעסקים של "גלובס" בבנייני האומה בירושלים.

■ "כשהרגענו את הרגולציה, ההשקעה של תאגידים עלתה"; יו"ר רשות התקשורת האמריקאית FCC בראיון

אג'יט פאי: "ישראל וארה"ב נותנות את הטון בכלכלה הדיגיטלית העולמית"

פאי הכריז בפתח דבריו כי "ביום שני, ה-FCC ושר התקשורת איוב קרא הביאו את המחויבות האת לדי מימוש". לדבריו, "מנכ"ל משרד התקשורת, נתי כהן ואני קיימנו לראשונה קבוצת עבודה משותפת כדי לשתף מידע וניסיון". פאי הכריז כי הוא "שמח להכריז כי שיתוף-הפעולה בין הרשויות שלנו ובין המדינות שלנו חזקים מאי-פעם".

פאי המשיך וסיפר לנוכחים סיפור ששמע על התקופה בה אינטל התבססה בישראל. "בעקבות סמינר לחיבור בין תרבותי שהעביר נישא אינטל ישראל דאז שמואל אדן, היתה לו תובנה - יותר מסובך לנהל חמישה ישראלים מאשר 50 אמריקאים כי הישראלים יאתגרו אותך כל הזמן. למשל הם יאמרו 'למה אתה המנהל? למה לא אני המנהל שלך?', ואני משתף את הסיפור משתי סיבות - אחת, כי זה מצחיק, אבל גם כדי להתלונן - כי כשזה מגיע לערעור על סמכות הייתי מעדיף לחשוב שאנחנו האמריקאים לא יושבים במושב האחורי של אף אחד".

"התכונה הזאת נמצאת בדנ"א המשותף שלנו וזה משהו שמשותף לרוח של שני האומות - האסרטיביות, החוצפה הן הסיבה שהמדינות שלנו נמצאות בחזית של החדשנות. קוראים לישראל סטארטאפ ניישן כי יש שיעור הסטארטאפים לקילומטר מרובע פה גבוה מבכל מדינה אחרת ובטיול שלי פה ראיתי זאת בעצמי: ביקרתי בגילת לוויינים, בסיקלו ובאורקם. חברות שעוזרות לחבר את העולם, לכולן רעיונות פורצי דרך עם יישום חובק עולם".

"ארה"ב וישראל", המשיך פאי ואמר, "נותנות את הטון בכלכלה הדיגיטלית העולמית. ואחד משדות הקרב הדיגיטליים החשובים היום הוא הדור החמישי בסלולר. בחודשים האחרונים השתתפתי בדיונים במקומות שונים בעולם - בבית הלבן בארה"ב, במקסיקו-סיטי, בניו-דלהי והיום בירושלים. למה כולם מתמקדים בדוקר החמישי? כמו שראש הממשלה הראשון של ישראל דוד בן-גוריון אמר: 'לא מספיק להיות מעודכן להיום - צריך להיות מעודכן למחר. זה הסיפור של הדור החמישי".

פאי סיפר לנוכחים על המאמצים של ה-FCC לקידום הטכנולוגיה: "הגל הראשון של הדור החמישי קורה עכשיו כשבכמה ערים בארה"ב אזרחים יחוברו לאינטרנט הביתי על בסיס הדור החמישי. מחר, אחד מהספקים יציע חיבור דור חמישי ב-12 ערים בארה"ב בסלולר. כמו כן כל הארבע ספקיות מתכננות פריסה משמעותית עד אמצע 2019".

על היכולות של הדור החמישי אמר פאי: "הן יהיו מהירות יותר ויגיבו מהר יותר. כל נקודה ברשת תוכל לתמוך במקום באלף מכשירים - במיליון לכל קמ"ר. ייפתח הפתח לשירותים חדשים ואפליקציות שיגדילו את הכלכלה ואת רמת החיים".

פאי מנה את עיקרי המדיניות של ה-FCC לקידום הדור החמישי - תדרים חופשיים, הקלה בפרישת תשתית אלחוט ומודרניזציה של הרגולציה כדי לקדם עוד תשתית.