סיגל רגב רוזנברג וארז און - המועמדים הסופיים למנכ"ל קופת חולים מאוחדת

רגב רוזנברג מכהנת כסמנכ"לית בכללית, ואם תיבחר היא תהיה לאישה הראשונה בתפקיד מנכ"ל קופת חולים בישראל • ד"ר און הוא מנכ"ל המרכז הרפואי פוריה בטבריה 

 

 

קופת חולים מאוחדת / צילום: איל יצהר
קופת חולים מאוחדת / צילום: איל יצהר

שני מועמדים הגיעו לישורת האחרונה בתהליך איתור מנכ"ל לקופת חולים מאוחדת, במקומו של זאב וורמברנד שיסיים את תפקידו במאי: סיגל רגב רוזנברג, סמנכ"לית וראש חטיבת התכנון בכללית, ומי שהייתה עד יוני האחרון סמנכ"לית הכספים של מאוחדת במשך חמש שנים; וד"ר ארז און, מנכ"ל המרכז הרפואי פוריה בטבריה, ולשעבר סגן מנהל המרכז הרפואי רבין (בילינסון).

אם תיבחר רגב רוזנברג, זו תהיה הפעם הראשונה שבה תכהן אישה בתפקיד מנכ"ל של קופת חולים בישראל. בחודשים האחרונים בחנה ועדת איתור בראשות השופט אליקים רובינשטיין למעלה מ-20 מועמדים לתפקיד, בהם מועמדים מתוך הקופה ומחוץ לה. ועדת האיתור תציג את שני המועמדים בפני הדירקטוריון שבראשו עומד אייל גבאי מחרתיים (א'), והוא צפוי להכריע עוד באותו היום מי מביניהם יהיה מנכ"ל הקופה.

בין המועמדים שנבחנו בחודשים האחרונים מתוך הקופה היו מנהל חטיבת התפעול של מאוחדת, טל שאול, ומנהל מחוז דרום, עוזי ביתן. 

ד"ר ארז און מנהל את המרכז הרפואי פוריה בחמש השנים האחרונות, ובעברו היה גם סגן קצין רפואה ראשי בדרגת אלוף משנה במשך שנים רבות. הוא בוגר בית הספר לרפואה של הטכניון ומומחה בכירורגיה אורטופדית. כמו כן הוא מוסמך (MHA) בניהול מערכות בריאות, מטעם אוניברסיטת בן גוריון.

רגב רוזנברג גדלה בכללית והצטרפה למאוחדת עם מינוי של וורמברנד למנכ"ל, ב-2013. היא הייתה שותפה מרכזית בהסכמי הייצוב שעליהם חתמה מאוחדת ל-2014-2016, ובתהליך ההבראה שעברה הקופה, שבמסגרתו צומצם גירעונה ב-70%, מ-200 מיליון שקל ב-2013, ל-67 מיליון שקל בשנה שעברה.

יש להעריך שעזיבתה של רגב רוזנברג את מאוחדת ביוני הייתה על רקע תחושתה שלא תיבחר להחליף את וורמברנד לכשיפרוש. לרגב רוזנברג תואר ראשון בכלכלה, מתמטיקה ומדעי המחשב והיא מוסמכת (MA) בכלכלה מאוניברסיטת בן-גוריון. בין התפקידים שמילאה בעבר בכללית: ראש אגף תכנון ומדיניות בריאות; מנהלת כספים מחוזית; וראש אגף בקרה ומידע.

מאוחדת היא קופת החולים השלישית בגודלה בישראל. היא מבטחת כמיליון ומאתיים אלף אנשים ותקציבה השנתי 6.5 מיליארד שקל.