"חבורת הזבל" מאמריקה מתרחבת: 10 חברות עם אג"ח בתשואה של 20% ויותר

הירידות באג"ח הללו שהנפיקו חברות נדל"ן הפועלות בארה"ב, הובילו להמשך עליית התשואות בהן, שעוד לפני כן היו גבוהות • בין הבולטות: אג"ח ב' של אקסטל ושל אול-יר, אג"ח א' של ווטרסון ואג"ח ג' של דלשה קפיטל, שכבר הגיעו לתשואות של 22%-24% •  למדריך השקעה במניות

מזבלה \ צילום: שאטרסטוק
מזבלה \ צילום: שאטרסטוק

מי שבלטו אתמול (א') שוב לשלילה בירידות השערים החדות שנרשמו במדדי הבורסה, היו סדרות האג"ח האמריקאיות, שנחבטו קשות באחרונה ואתמול קיבלו מכה נוספת כחלק מהסנטימנט השלילי ששלט בשוק. הירידות באג"ח הללו שהנפיקו חברות נדל"ן הפועלות בארה"ב, הובילו להמשך עליית התשואות בהן, שעוד לפני כן היו גבוהות, וכעת לפחות 10 מהן כבר עברו רף של 20%.

בין הבולטות, אג"ח ב' של אקסטל ואג"ח ב' של אול-יר, שצללו אתמול בכ-7% והגיעו לתשואות של כ-23%-24%, אג"ח א' של ווטרסון שצנחה בכ-8% והגיעה לתשואה של 22% ואג"ח ג' של דלשה קפיטל שירדה בכ-6% והגיעה לתשואה של 22%.

 מדד תל-בונד גלובל, שמאגד קרוב ל-40 מהסדרות האג"ח שהנפיקו חברות הנדל"ן האמריקאיות בת"א,  שבולט בביצועיו הגרועים מתחילת דצמבר (מינוס 11%) ומתחילת השנה (מינוס 16%), איבד אתמול כ-4%. היום הירידות בו התמתנו, ועמדו בשעות הצהריים על כ-0.5%.

אג"ח אמריקאיות בתשואת זבל
 אג"ח אמריקאיות בתשואת זבל

מסע הרכש העצמי של סטרווד ווסט

מי שמנצלת את הירידות החדות שנרשמו באג"ח שלה, היא חברת סטרווד ווסט, שאתמול השקיעה כ-1 מיליון דולר (כ-3.7 מיליון שקל) ברכישה עצמית של חובה, בהמשך להודעתה בנושא מהשבוע שעבר, אז עדכנה כי תבצע רכישה עצמית של אג"ח בהיקף של עד 40 מיליון דולר - כ-16% מסך הסדרה שהיקפה כ-910 מיליון שקל. אג"ח סטרווד נסחרו אתמול בירידות מתונות יחסית, של כ-1.5% לתשואה של כ-23%, והיום בשעות הצהריים עלתה האג"ח בכ-0.5%. בסך הכול היום נסחרו אג"ח החברות האמריקאיות במגמה מעורבת, כשחלקן תיקנו חלק קטן מהירידות החדות אתמול ובתקופה האחרונה בכלל, וחלקן המשיכו לאבד גובה.