5 גאדג'טים שיעזרו לכם לעשות כושר גופני בצורה יעילה יותר

מכשיר שמודד שומן גוף ומדווח מה רמת איכות השריר, גאדג'ט לרוכבי אופניים מקצועיים שבודק את וקטור הכוח ואת יעילות הדיווש בכל רגל, אוזניות ספורט שידברו איתכם וגם קצת כושר למוח ומנוחה נכונה

החורף הוא האוייב הגדול של הכושר הגופני: זו העונה שבה רבים מעדיפים ממעטים לצאת מהחדר המחומם, מקטינים את שריפת הקלוריות ומתרגלים בעיקר את שרירי הסכו"ם והלסת. אבל החידושים האחרונים בעולם החיישנים וה-IoT ירדפו אחריכם, ידווחו לסמארטפון שלכם על רמת ההזנחה או ההשקעה שלכם ויעקבו אחריכם גם בשנת הלילה.

הגאדג'ט שמזהה מוקדים של שומן גוף

הפחתת שומן הגוף היא המטרה הראשונה במעלה של מתאמנים וכיום יש לא מעט עזרים שיכולים לזהות אותו ולסייע להילחם בו. דוגמה עדכנית הוא Skulpt, שסורק את הגוף וממדיו דומים לאלה של סמארטפון מצוי. המוצר כולל מערך של חיישנים, שמזהים ומודדים במדויק ובצורה לא פולשנית את רמת השומן בשרירים ובאזורי הגוף שעליהם הוא מונח. במקביל המוצר מעביר את הנתונים אלחוטית לאפליקציה בסמארטפון שמחשבת את "איכות השריר" - נתון שחשוב מאד למתאמנים מקצועיים. סריקה מלאה של 24 אזורים וקבוצות שרירים שונות יכולה להפיק תמונה כוללת של מצב השרירים ולהתמקד באזורים טעוני שיפור.

מחיר באמזון: כ-160 דולר.

מוניטור דיווש לרוכבי אופניים שזקוקים לנתונים

רוכבים רבים משקיעים הון לא קטן ברכישת אופניים מקצועיים וציוד נלווה, אבל המקצוענים באמת משקיעים גם במערך נלווה של חיישנים, שיכולים לנתח בצורה מדויקת מאד את ביצועי הדיווש שלהם.

עבור הקהל הזה השיקה חברת פיוניר אלקטרוניקה בחודש שעבר את SBT91, שהוגדר על ידה כ"מוניטור דיווש לשתי רגליים". זהו גאדג'ט זעיר במשקל כ-66 גרם, שמתוכנן להשתלב בדיוק בחלל הייעודי בתוך גלגל הקראנק (הגלגל אליו מחוברים הפדלים) והמקצועי של חברת שימאנו, שבו מרבים להשתמש מדוושים מקצועיים.

החיישן מודד בזמן אמת נתוני ביצועים חיוניים, כמו יעילות הדיווש של כל אחת מהרגליים, וקטור כוח, איזון כוח בין שתי הרגליים ונתונים נוספים. אלה מועברים אלחוטית באמצעות רכיב בלוטות' לאפליקציה בטלפון, ששומרת ומנתחת אותם לצורך לימוד ובניית תוכניות דיווש לאחר הרכיבה. לחלופין, יש גם מצב "ביצועים בזמן אמת" שבו הרוכב יכול לראות את ביצועיו על מסך הטלפון החכם, ללא צורך במחשב רכיבה ייעודי, ולשפר את עבודתו תוך כדי רכיבה. את המוצר ניתן לתכנת ספציפית בהתאם לאורך הרגל של הרוכב וקונפיגורציית האופניים.

מחיר: כ-560 דולר.

אוזניות ספורט שמדברות ומדווחות על קצב הלב

חברת iFlytek הסינית פעילה מזה יותר מעשור בפיתוח תוכנות זיהוי קול ותרגום וכיום המוצרים שלה זולגים בהדרגה לשוק מוצרי הצריכה. כמו כן היא מפתחת אוזניות אלחוטיות בשיתוף עם חברה בת של ענקית הטלקום צ'יינה מובייל. החברה כבר משווקת אוזניות קטנות, שמשולבות בתוך תעלת האוזן, ומשמשות לתרגום בזמן אמת של עד שש שפות כולל אפשרות לפצל את שתי האוזניות כך שכל אחת מהן תונח באוזן של משתמש אחר, ובכך לקשר בין שני אנשים שרוצים לשוחח ביניהם בשפות שונות.

הדור האחרון של אוזניות התרגום, Mobius, ממלא תפקיד של "אוזניות ספורט": המוצר קולט נתונים מחיישני ספורט אלחוטיים ומהטלפון החכם וממיר אותם לדיבור בקול אנושי שמושמע למתאמן. הנתונים השוטפים כוללים דיווח על קצב הלב בזמן אמת, מספר צעדים, מהירות ומרחק התקדמות בתוכנית הכושר וכדומה.

האוזניות מתאימות במיוחד למתאמנים שאינם מעוניינים בהסחת דעת, כגון רוכבי אופניים ואפילו נהגים. הן משמשות כמובן גם כאוזניות אלחוטיות לשיחות טלפון ומנויים יכולים להתחבר באמצעותן למאגר ענק של שירים, ספרים אלקטרוניים (שמוקראים בקול אנושי) ועוד. המוצר הושק בסין במסגרת גיוס המונים ובינתיים הוא יוצא לשוק הסיני בלבד.

מחיר: 180 דולר.

תרגול כושר גם למוח, ועזרה במדיטציה

הגוף עומד במרכז הפוקוס של המתאמנים אבל גם למוח יש השפעה הגדולה על הביצועים והבריאות בכלל, וההכרה הזו מביאה כיום ליצירת שוק של "מכשירי כושר למוח". דוגמה עדכנית במיוחד הוא הדור השני של מכשיר Muse, שאותו מכנים יוצריו "מכשיר מדיטציה מרובה חיישנים, שמספק היזון בזמן אמת ומסייע לתרגל מדיטציה עקבית".

המכשיר נצמד לרקות בראש, משדר אלחוטית לאפליקציה ודרכה מספק היזון קולי בזמן אמת דרך האוזניות על מצב גלי המוח (EEG) כך שניתן לתרגל שיפור של יכולת הריכוז. בנוסף כולל המכשיר חיישני דופק, תנועה ונשימה מקובלים, שגם הם מסופקים כהיזון חוזר דרך האזניות ומאפשרים תרגול של כניסה למצב רגיעה. הסוללה הנטענת מספקת עד 5 שעות פעולה רציפה ואת המכשיר עצמו ניתן להעביר בין משתמשים כאשר האפליקציה בונה לכל אחד תוכנית מעקב והמלצות מותאמות אישית.

לשפר את איכות השינה

איכות השינה קשורה ישירות לכושר גופני ובריאות בכלל, והפתרון המקובל למעקב אחריה הוא לענוד צמיד פעילות או שעון כושר בעת השינה, אבל הפיתרון הזה אינו מתאים לכל אחד. אופציה מעניינת מציעה חברת iFit, שמתמחה בפיתוח ציוד ואפליקציות כושר מקצועיות.

המוצר,Sleep HR, הוא דיסק פלסטי שטוח, שאותו מחליקים בין המזרון למסגרת המיטה. הוא כולל בתוכו חיישני תנועה, חיישני לב וחיישני נשימה, שמשדרים את הנתונים אלחוטית לאפליקציה בטלפון, שמנתחת את הנתונים ומדווחת מה היה אורך שלב השינה האיכותית (REM), כמה יקיצות נרשמו במהלך הלילה ומה רמת המנוחה באופן כללי.

אבל זו רק ההתחלה: חיבור לבסיס הנתונים של החברה שמופעל על ידי מומחים, מאפשר למתאמנים לקבל תוכניות כושר שמותאמות לרמת המנוחה הנקודתית שלהם ולאורך זמן, ולקבוע מסגרת זמן אופטימלית לשינה עם שעון מעורר, שמופעל אוטומטית בחלק הקל ביותר של השינה כדי למנוע יקיצות מתישות. הנתונים מסונכרנים עם תוכנות בריאות וכושר נפוצות כמו גוגל Fit ו-HealthKit של אפל.

מחיר באתר החברה: 120 דולר.