מלחמת הסחר מגיעה לעסקת אורבוטק: המכירה ל-KLA בסכנה

אורבוטק ו-KLA עדכנו על עיכוב בהשלמת העסקה, על רקע קשיים בהשגת אישור הרגולטור הסיני, ככל הנראה בשל מלחמת הסחר בין ארה"ב לסין • בגלל הירידות בשווקים: שווי העסקה קטן מ-3.4 ל-2.9 מיליארד דולר

אשר לוי, מנכ"ל אורבוטק / צילום: איל יצהר
אשר לוי, מנכ"ל אורבוטק / צילום: איל יצהר

תשעה חודשים חלפו מאז נודע שחברת KLA-Tencor מארה"ב תרכוש את אורבוטק הישראלית בעסקה של 3.4 מיליארד דולר, כאשר תאריך היעד להשלמת העסקה היה סוף השנה הנוכחית. היום מעדכנות החברות על עיכוב בהשלמת העסקה, על רקע קשיים בהשגת אישור הרגולטור הסיני.

ככל הנראה, יש לכך קשר למלחמת הסחר בין ארה"ב לסין, שכבר הובילה לביטולי עסקאות אחרות (עסקת קוואלקום-NXP נפלה על רקע זה), אם כי במקרה של אורבוטק , החברות לא מבטלות את העסקה ומדגישות שבכוונתן להמשיך ולפעול להשגת האישור הנדרש.

מהודעה שפורסמה היום עולה כי KLA -Tencor ממשיכה בדיונים מתקדמים עם הרשויות בסין על מנת לקבל את האישור להשלמת העסקה. אישורים מרגולטורים במדינות אחרות כבר התקבלו בחודשים האחרונים. שתי החברות מקוות להשיג את האישור הסיני "בהקדם האפשרי בשנת 2019".

אורבוטק, בניהולו של אשר לוי, מפתחת טכנולוגיות לשימוש בתהליכי הייצור של מוצרי אלקטרוניקה מתקדמים. החברה פונה לשלושה שווקים מרכזיים: ה-FPD - מסכים שטוחים, ה-PCB - מעגלים מודפסים, וה-SDD - שוק הסמיקונדקטור. KLA היא אחת החברות הגדולות בעולם בתחום ייצור הציוד לתעשיית השבבים. שווי השוק הנוכחי שלה הוא 13.1 מיליארד דולר.

רכישת אורבוטק צפויה להתבצע בשילוב של מזומן ובמניות באופן כזה ש-KLA-Tencor משלמת 38.86 דולר במזומן ו-0.25 מניה של KLA עבור כל מניית אורבוטק. בעת הדיווח המקורי על העסקה, עמדה התמורה על 69.02 דולר למניית אורבוטק ובסך הכול כ-3.4 מיליארד דולר, אלא שמאז, בין היתר על רקע הירידות בשווקים ובקרב מניות הטכנולוגיה, מניית KLA ירדה בכ-27% וכעת התמורה עומדת על כ-60.3 דולר למניה, והיא משקפת שווי של קרוב ל-3 מיליארד דולר לאורבוטק.