שב לשוק: שמואל האוזר יכהן כדירקטור בלתי תלוי באלרוב נדל"ן

האוזר, שפרש לפני כשנה מתפקיד יו"ר רשות ני"ע, צפוי להתחיל לכהן גם כדירקטור חיצוני בגזית גלוב

שמואל האוזר/ צלם: איל יצהר
שמואל האוזר/ צלם: איל יצהר

כשנה לאחר פרישתו של שמואל האוזר מתפקידו כיו"ר רשות ני"ע הוא חוזר לשוק ההון, והפעם כדירקטור בלתי תלוי בחברת אלרוב נדל"ן, שבשליטת אלפרד אקירוב. לפי העדכון שפרסמה אלרוב נדל"ן אמש, האוזר יחל בכהונתו בתחילת 2019.

האוזר (64), בעל תואר דוקטור במימון מאוניברסיטת טמפל שבפילדלפיה, עמד במשך כשבע שנים בראש רשות ני"ע ובנובמבר 2017, כשנה לפני תום כהונתו שהוארכה, הוא הודיע במפתיע על פרישתו מהתפקיד.

נוסף לתפקידו באלרוב, האוזר צפוי להתחיל לכהן כדירקטור חיצוני מתחילתה של 2019 גם בענקית הנדל"ן המניב גזית גלוב, שעדכנה בנושא כבר במהלך נובמבר, ואשר אסיפת בעלי המניות שלה צפויה להתכנס בימים הקרובים ולאשר מינוי זה, נוסף לנושאים נוספים בהם תדון.

הצטרפותו של האוזר לדירקטוריון אלרוב נעשה חודשים ספורים לאחר דמות בכירה נוספת משוק ההון שהצטרפה אליו - ענת לוין, לשעבר משנה למנכ"ל קבוצת כלל ביטוח, שכעת מונתה לעמוד בראש דירקטוריון החברה.

בחודש הבא יתכנסו בעלי מניות אלרוב נדל"ן לאשר בין היתר את תנאי העסקתה של לוין כיו"ר החברה, בהיקף משרה "בהתאם לצורך וככל שיידרש" ובתמורה שנתית של 300 אלף שקל.

לוין תחליף בתפקיד היו"ר את בעל השליטה אקירוב, שמכהן גם כמנכ"ל החברה מאמצע שנת 2017, אז מונה לתפקיד באופן זמני בעקבות עזיבת המנכ"ל רון גלר "לתקופת גישור עד שיאותר מנכ"ל", אולם עד כה אלרוב "לא איתרה מנכ"ל התואם את צרכיה" והדירקטוריון החליט למנות אותו כמנכ"ל קבוע.

אקירוב, מייסד החברה שכיהן כיו"ר פעיל שלה החל מיום הקמתה, מבקש לקבל בתפקידו כמנכ"ל, תמורה שנתית של כ-4 מיליון שקל, צמוד למדד, נוסף להחזר הוצאות, רכב והטבות נוספות.

בדוחותיה הכספיים האחרונים של אלרוב, לרבעון השלישי של 2018 שפורסמו בסוף חודש נובמבר, החברה עדכנה כי רשות ני"ע החליטה לבחון את הערכת השווי של בית המלון שלה בלונדון - קפה רויאל, ששוויו הוערך בסוף חודש ספטמבר האחרון ב-386 מיליון דולר.