עדכון המערכת האחרון של האייפון עלול לגרום לתקלות חמורות

אפל הוציאה בשבוע שעבר עדכון תוכנה למערכת ההפעלה שלה, iOS 12.1.2, אך משתמשים שונים שהתקינו את העדכון ושדרגו את התוכנה במכשירי האייפון שלהם דיווחו כי הוא הביא לבאג חמור

אפל הוציאה בשבוע שעבר עדכון תוכנה למערכת ההפעלה שלה, iOS 12.1.2, אך משתמשים שונים שהתקינו את העדכון ושדרגו את התוכנה במכשירי האייפון שלהם דיווחו כי הוא הביא לבאג חמור, שגורם לבעיות בגישת המכשיר לנתונים, וכך מונע מהמשתמשים לבצע פעולות בסיסיות כמו להוציא שיחות או להתחבר לאינטרנט.

אפל הודתה בעבר כי הבאג המדובר היה קיים בגרסת התוכנה הקודמת, iOS 12.1.1, אך הופיע אצל משתמשים בטורקיה בלבד. כעת, נראה שעדכון התוכנה גורם לו להתפשט למשתמשים ברחבי העולם. משתמשים מצפון ודרום אמריקה, אירופה והודו התלוננו ברשתות החברתיות על קשיים שונים בשימוש בטלפון שכוללים הפעלת אפליקציות, שליחת הודעות טקסט ועוד. "עוד מישהו איבד את היכולת להשתמש בטלפון שלו בתור טלפון ברגע שעדכן? אני לא יכולה אפילו להתקשר לשירות התמיכה של אפל" צייץ בטוויטר המשתמש בריאן מריקל מטקסס למשל.

בתגובה לתלונות, שירות התמיכה של אפל ממליץ למשתמשים להפעיל מחדש את המכשיר ולעדכן הגדרות מסוימות, אך משתמשים מדווחים כי הצעדים הללו לא פותרים את הבעיה. בינתיים, אפל החלה לבחון את גרסת הבטא של עדכון התוכנה הבא, iOS 12.1.3, ככל הנראה כדי להתמודד עם הבאג המדובר.

בספטמבר, כששלושת דגמי האייפונים החדשים יצאו, משתמשים ברחבי ארה"ב דיווחו על בעיות בקליטה הסלולרית וקליטת ה-Wi-Fi, ועל קצב תעבורה איטי משמעותית בהשוואה לדגמי האייפון הישנים.