מקסליניאר סוגרת את המשרדים בישראל - העובדים יפוטרו

בתוך שנתיים קיצצה החברה עשרות עובדים • במהלך הנוכחי יפוטרו 20 עובדים ו-5 ימשיכו לעבוד בווי וורק

שבבים / צילום: שאטרסטוק
שבבים / צילום: שאטרסטוק

חברת רכיבי התקשורת האמריקאית, מקסליניאר (Maxlinear), סגרה בימים האחרונים את מרכז הפיתוח שלה בהרצליה, ופיטרה את כל עובדיה מלבד בודדים, כך נודע ל"גלובס". הפיטורים נעשו כחלק מצמצום פעילות החברה בישראל, על פני השנתיים האחרונות. מ-50 עובדים בעת הקמת הסניף, החברה הצטמצטמה ל-25 עובדים, מתוכם פיטרה כ-20 בימים אלה. חמשת העובדים הנותרים יובילו את פעילות מקסליניאר בישראל ממתחם עבודה משותף.

מקסליניאר היא יצרנית מוליכים למחצה עבור תקשורת פס רחב הנסחרת בבורסת ניו יורק, לפי שווי שוק של 1.11 מיליארד דולר. ב-2017, הכנסותיה השנתיות עמדו על 420 מיליון דולר.

החברה פתחה את מרכז הפיתוח שלה בישראל ב-2016, על בסיס סטארט-אפ השבבים הישראלי פרוביג'נט (Provigent). מקסליניאר רכשה את פרוביג'נט ב-2016 מחברת ברודקום, שרכשה בעצמה את החברה ב-2011 בעסקה ששוויה היה 340 מיליון דולר.

פרוביג'נט הוקמה בשנת 2000, גייסה 55 מיליון דולר, והעסיקה 150 עובדים כשנמכרה לברודקום. החברה פיתחה שבבי תקשורת אלחוטית רחבת פס, לתשתיות סלולר גדולות של חברות תקשורת דוגמאת וואווי ונוקיה-סימנס.

העניין של ברודקום בפרוביג'נט הגיע בעקבות צמיחת שוק הטלפונים החכמים שסתמו את רשתות התקשורת הסלולריות שהיו קיימות אז, ולא הצליחו לספק את המהירות הנחוצה למשתמשי סמארטפונים. מצב זה גרם לצפי שהביקוש לשבבים של פרוביג'נט יגדל, בשל הצורך בפתרונות שיאפשרו תקשורת אלחוטית רחבת פס. אלא שבסופו של דבר, חברות התקשורת העדיפו להשתמש ברכיבי תקשורת משלהן על פני שימוש בשבבים, או שבחרו לפתח את השבבים בעצמן.

ב-2016, ברודקום מכרה את הפעילות האלחוטית שלה, ובתוכה את פעילות פרוביג'נט, למקסליניאר תמורת 88 מיליון דולר בלבד. מתוך 120 עובדי פרוביג'נט דאז, 70 פוטרו ו-50 הפכו לעובדי מרכז הפיתוח של מקסליניאר בישראל. הסיבה לפיטורים הייתה, לפי הערכות של מקורבים לחברה, שמקסליניאר הייתה מעוניינת לרכוש אופרציה רזה שתהיה הבסיס למרכז הפיתוח שלה בישראל. מאז, מרכז הפיתוח של החברה בישראל עבר כמה צימצומים, ונותרו בו כ-25 עובדים טרם סגירתו.

במקסליניאר סירבו להתייחס לדברים.