ענקית הטיפול בכליות פרזניוס מחזקת את פעילותה בישראל

החברה, שנחשבת למובילה בעולם לטיפול במחלות כליות, תשקיע בתחום הדיגיטל בארץ ובחברות ישראליות • פרזניוס פעילה בארץ באופן ישיר מאז 2016, בניהולו של המנכ"ל הישראלי אריאל איקן

פרזניוס מדיקל קר, חברה מובילה בעולם לטיפול במחלות כליות, מחזקת את פעילותה בישראל, בהשקעה בתחום הדיגיטל בארץ ובחברות ישראליות.

פרזניוס פעילה בארץ באופן ישיר מאז 2016, בניהולו של המנכ"ל הישראלי אריאל איקן, ובתקופה זו בפכה לבעלים של 30 מכונים בהם מטופלים 2,300 חולים כליות מכל קופות החולים. במכונים הללו מתנהלים בעיקר טיפולי דיאליזה.

בחודשים הקרובים מתכננת החברה להשקיע למעלה ממיליון אירו בפרויקט מיוחד של "מחשוב תיק החולה נפרולוגי", פרויקט שעתיד להסתיים עד סוף 2019. כיום אין מאגרי מידע ייעודי לחולי דיאליזה. מאגז זה נועד לאפשר הסקת מסקנות לגבי הטיפול האיכותי ביותר, לפתח פרוטוקולים לשילוב בין טיפול דיאליזה וטיפול תרופתי, להשוות בין פרוטוקולים הנהוגים במדינות שונות ועוד.

החברה תשתף את המידע עם קופות החולים.

כיום, משום שהמידע על החולים מנוהל על ידי קופות החולים ואילוהדיאליזות מבוצאות בקליניקות ייעודיות, אין איחוד מידע לגבי חולים נפרולוגיים. הכוונה היא לחבר את המידע של פרזניוס לזה של קופות החולים.

ביולי השנה השתתפה קרן הון הסיכון של פרזניוס בהשקעה בחברה ישראלית, השקעתה הראשונה של הקרן מחוץ לארה"ב. היא השקיע 2 מיליון דולר מתוך 10 מיליון שגייסה חברת וקטוריוס מדיקל, אשר מפתחת מכשיר למדידת לחץ דם בריאות לאבחון מוקדם של אירועי אי ספיקת לב. מחלות מטבוליות כמו אי ספיקת לב הן קרובות שמפהח של מחלותכ ליות והתדרדרות באחת משפיעה גם על השניה. ייתכן שזו הסיבה לעניין של פרזניוס בחברת הקרדיו.

בנוסף לכך פריזניוס מתכוונת להשקיע במחקרים קליניים בישראל.

בביוקרו בישראל לרגל השקת היוזמה אמר ד"ר סטפנו סטיוארד, סגן נשיא אזור אירופה, מזרח תיכון ואפריקה בפרזניוס מדיקל קר, כי מחלות כליות הן מחלות מוזנחות יחסית בתודעה הציבורית, למרות שהן נפוצות מאוד, ניתן להתערב למניעתן או מניעת התדרדרותן, הטיפול בהן הוא יקר ומורכב מאוד למערכת הבריאות, וההתדרדרות היא איטית וכואבת. כל המאפיינים הללו היו אמורים להפוך את המחלה לכזו שהציבור מתעניין בה, אולם העובדה שהיא פוגעת כנראה בעיקר במטופלים מבוגרים (אם כי לא בהכרח מאוד מבוגרים), משפיעה על הנראות הציבורית שלה.

ללא דיאליזה, חולה כליות ימות תוך מספר ימים או שבועות, אך דיאליזה יכולה להאריך את החיים בשנים, אפילו שנים רבות. חולי כליות הזקוקים לדיאליזה סובלים אמנם מאיכות חיים ירודה, אך אינם סיעודיים בהכרח.

פרזניוס מדיקל הגרמנית נוסדה ב-1990, היא מעבידה 114 אלף עובדים ברחבי העולם נכון לדיווחיה האחרונים (מאז רכשה גם מספר פעילויות בסין), ונסחרת לפי שווי שוק של 17.5 מיליארד אירו. ב-2017 רשמה הכנסות של 17.7 מיליארד אירו.

פרנזיוס מדיקל קר המתמחה בתחום הדיאליזה היא חברה נסחרת בשליטת קבוצת פרנזיוס, העוסקת גם בתחום בתי החולים.

לאחרונה חוותה החברה ירידות במניותיה הן על רקע הירידות הכלליות בשוקי המניות והן על רקע אזהרה למשקיעים בה ציינה כי לא תעמוד ביעדי הצמיחה שלה, שהיו שאפתניים למדי. כעת החברה מצפה לרשות צמיחה באחוזים בודדים ויציבות ברווחים ב-2019.