הבעלות על המפלגה של בנט ושקד הועברה כבר באוגוסט 2018

ועדת הכנסת אישרה הבוקר את בקשת הבית היהודי להתפצל • יועמ"ש הכנסת: "מדובר במפלגה שקיימת הרבה שנים. באוגוסט 2018 היא הועברה מח"כ פריצקי לשעבר לעו"ד וינברגר, שהוא יו"ר המפלגה, והוא רשאי למנות את בא-כוחה" • חשב הכנסת: "למפלגת הבית היהודי יש חובות לכנסת בסך 1.7 מיליון שקל"

איילת שקד ונפתלי בנט / צילום: רפי קוץ
איילת שקד ונפתלי בנט / צילום: רפי קוץ

ועדת הכנסת בראשות ח"כ מיקי זהר (הליכוד) אישרה הבוקר (א') את בקשת הבית היהודי להתפצל. יו"ר הסיעה, ח"כ שולי מועלם, הגישה את הבקשה בשם מפלגת צל"ש (ציונות, ליברלים, שלום) להקים סיעה נפרדת בראשות השרים נפתלי בנט, איילת שקד וח"כ שולי מועלם, המהווים שליש מסיעת הבית היהודי בכנסת היוצאת.

היועץ המשפטי של הכנסת, עו"ד איל ינון, אמר במהלך הדיון כי לוועדת הכנסת אין סמכות שלא לאשר את הבקשה, ככל שהוגשה כראוי לפי הדרישות של החוק.

עו"ד ינון הוסיף: "בדקנו את המסמכים, בדקתי ברשם המפלגות את המפלגה הזו (הימין החדש), ואנחנו מאשרים שהבקשה הוגשה כדין. מדובר במפלגה שקיימת הרבה שנים. באוגוסט 2018 היא הועברה מח"כ פריצקי לשעבר לעו"ד עמיחי וינברגר, שהוא יו"ר המפלגה, והוא רשאי למנות את בא-כוחה". 

חשב הכנסת, חיים אבידר, אמר כי "למפלגת הבית היהודי יש חובות לכנסת בסך 1.728 מיליון שקל עקב הלוואה שהמפלגה קיבלה בחודש דצמבר". בנוסף לכך, למפלגה יש יתרת חוב בשל קנס שהטיל עליהם מבקר המדינה. יתרת החוב היא בסך בסך 272 אלף שקל.

עוד ציין החשב כי המימון השוטף (להבדיל ממימון יחידות במהלך מערכת בחירות) של המפלגה יישאר בידי הבית היהודי, והחובות צפויים להתקזז. אחרי קיזוז החובות ייוותרו בידי הבית היהודי כ-88 אלף שקל לחודש עד אפריל 2019. הסיעה החדשה לא תקבל מימון שוטף.