המו"מ למכירת השליטה בחברת רבד ע"י יגאל אהובי נמשך - והמניה מזנקת 13%

מניית חברת הנדל"ן הגיבה בעליות חדות, שעמדו בשעות הצהריים על כ-12%, שקיזזו את עיקר הירידות השנה, והיא משקפת לרבד שווי של כ-170 מיליון שקל • במקביל רבד דיווחה הבוקר כי אהובי ושותפו בירן השלימו יחד עם שותפים נוספים רכישת 54 דירות מגורים בדבלין שבאירלנד תמורת כ-12 מיליון אירו

יגאל אהובי / צילום: יוסי כהן
יגאל אהובי / צילום: יוסי כהן

כחודש לאחר ביטול עסקת מכירת השליטה בחברת הנדל"ן רבד מידיו של יגאל אהובי לידי חברת בית הזהב ואנשי הביטוח יונל כהן ואיציק עוז, שתי החברות הבורסאיות דיווחו הבוקר (ב') על המשך מו"מ לקראת עסקה אפשרית. 

מדובר בעסקה שעלתה על הפרק לפני פחות מחצי שנה, אז סיכם אהובי על מכירת כ-57% ממניות רבד תמורת כ-128 מיליון שקל, לפי שווי חברה של כ-220 מיליון שקל. שווי שהיה גבוה בכ-35% ממחיר השוק בעת הדיווח על העסקה, בחודש אוגוסט 2018, אז שיקפה מניית רבד לחברה שווי של כ-160 מיליון שקל.

היום הגיבה מניית רבד  בעליות חדות, שעמדו בשעות הצהריים על כ-12%, שקיזזו את עיקר הירידות שהציגה המניה בשנה החולפת - והיא משקפת לרבד שווי נוכחי של כ-170 מיליון שקל. 

בסוף נובמבר עדכנה רבד על ביטול העסקה, שכללה את רכישת עיקר החזקותיו של אהובי וכן את החזקות בעל העניין צבי בירן, וזאת "לנוכח העובדה שלא התמלאו כל התנאים המתלים להשלמתה" עד למועד שנקבע בין הצדדים. עם זאת, ההערכות עם פרסום ההודעה היו כי לא מדובר ב"פיצוץ" המגעים בין הצדדים, וכי ייתכן כי העסקה תושלם בעתיד, כפי שעולה מהעדכון של הצדדים כעת.

רבד פועלת בתחום הנדל"ן המניב במערב אירופה ובישראל, בתחום בתי אבות באנגליה (מחזיקה ב-19 בתי אבות במדינה בשותפות עם בית הזהב) ובנדל"ן יזמי בישראל. מדובר בחברת נדל"ן קטנה יחסית, שמחזיקה כיום כ-10 נכסים מניבים בארץ ובחו"ל, שחלקם מיועד למכירה, ושותפה בפרויקט המגורים אנטוקולסקי שבמרכז תל אביב.

לצד העדכון בנוגע לעסקת מכירת השליטה, רבד דיווחה הבוקר כי אהובי ושותפו בירן השלימו יחד עם שותפים נוספים רכישת כמה בניינים הכוללים 54 דירות מגורים בדבלין שבאירלנד תמורת כ-12 מיליון אירו.

ברבד ציינו כי ההתקשרות בעסקה נעשתה בתחילת חודש נובמבר, לאחר שאהובי חתם על ההסכם למכירת השליטה ברבד, ובמקרה ולא תיחתם העסקה למכירת מניותיו ברבד תוך שבועיים הוא יציע את חלקו בעסקה שביצע באירלנד לרבד.

זאת בהתאם להתחייבותו כי "כל עוד הינו בעל השליטה בחברה הוא לא יפעל בייזום עסקאות נדל"ן במערב אירופה באופן אישי או באמצעות חברות בשליטתו".